Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det høyeste tall som noengang er blitt skrevet opp?

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men har en lignende finurlighet på lager. Det lengste tallet som noen gang er skrevet opp er π (pi) som foreløbig er skrevet opp (på datamaskin) med sine 2,7 billioner første desimaler.

Lenke til kommentar
Hva er det høyeste tall som noengang er blitt skrevet opp?

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men har en lignende finurlighet på lager. Det lengste tallet som noen gang er skrevet opp er π (pi) som foreløbig er skrevet opp (på datamaskin) med sine 2,7 billioner første desimaler.

 

 

Hehe artig, det lengste tallet. Ja det er jo sant, er jo ikke sikkert det lengste tallet er det størrste tallet smile.gif

Lenke til kommentar
Hvis man bruker en brannfarlig spray og lighter til å lage flammer og holder knappen nede lenge, vil flammene da etterhvert komme nærmere og nærmere helt til de når boksen og boksen eksploderer?

Nei. Flammer krever oksygen + noe brennbart + gnist/varme. Spraybokser inneholder ikke oksygen i tillegg til den brennbare gassen. Dermed er man avhengig av at den brennbare gassen blander seg med oksygenet i lufta før det blir brennbart. Jo nærmere flammen kommer sprayboksen jo mindre iblandet oksygen blir det. Til slutt vil ikke flammen komme nærmere boksen. Dessuten kan ikke innholdet eksplodere uten oksygen til stede. Man kan tenke seg en sprayboks med innebygde ledningsstumper som gnistrer. Den vil ikke eksplodere fordi det ikke er noe oksygen der.

Lenke til kommentar

Jeg savner svar på:

1. Hvordan blir man tilkallings-korrespondent for NRK? F.eks han norske turisten som ble rammet av flom i frankrike for et par dager siden. Hadde han med seg kamera, mic og overføringsutstyr selv og bare ringte og tipset NRK? Fikk NRK leid folk til å finne nordmannen og utstyrt han med kamera etc? Er han en NRK-ansatt som tilfeldigvis var på ferie og har fått med seg noe utstyr sånn i tilfelle noe skulle skje?

Ingen som vet?

Lenke til kommentar

Etter at jeg har drukket litt over en liter øl, så syns jeg øl smaker oppkast (altså ikke godt). Hvorfor det? Andre som opplever noe lignende?

Snakk for deg selv, øl er stort sett like godt, gitt at det er en god ølsort. Det er ikke noe annet du inntar, som f.eks. røyk, snus, drink, tyggis, tannkrem etc som kan gi denne effekten...

 

Hadde jeg bare hatt noen flere øl her nå, så kunne spriten blitt stående i skapet ;)

Lenke til kommentar

Er det veldig skadelig for en, å drikke to ganger i uken? (8 halvlitere øl, fredag og lørdag)

 

Har en venn av meg som er veldig nervøs siden vi drikke hver helg, og han er redd for at leveren hans skal bli ødelagt. Selv tror ikke jeg at dette vil ha store påvirkninger på leverene våres.

Endret av Cromsen
Lenke til kommentar

Cromsen: Da tror jeg at alle ungdom nå til dags ville hatt problemer med leveren. :p

 

Men over til noe annet. Er det mulig for meg og en person å se en film på min pc selvom vi ikke er på samme sted? F.eks å bruke et program som gjør at han kan se hva som skjer på min pc..?

 

 

www.livestream.com kan vel gå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...