Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med ejector seter i flyene som jetfly har? Neppe. De tar alt for stor plass, er alt for dyre, og ikke minst ville vi fått noen festlige hendelser hvis systemet feiler/kortslutter og alle passasjerene blir blåst ut under normale omstendigheter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hva med ejector seter i flyene som jetfly har? Neppe. De tar alt for stor plass, er alt for dyre, og ikke minst ville vi fått noen festlige hendelser hvis systemet feiler/kortslutter og alle passasjerene blir blåst ut under normale omstendigheter.

 

Samme morsomme hendelse som man får i et jetfly.

 

Skjer jo så ofte.....

 

Det fine med ejectorsete vil jo være at man kan gå av flyet hvor man enn skulle ønske.

 

(Hvis man nok engang ser bort fra at flytaket må lande et sted :tease: )

Lenke til kommentar

Et romvesen kommer til jorda, og besøker naturlig nok meg først, og det er kun jeg som vet at det befinner seg her på jorda. Romvesenet sier så at det kun stoler på meg og ingen andre, og har lyst til å snakke med Mr Barack Obama.

 

Hvordan går jeg da fram? Hvem skal jeg ta kontakt med først?

Lenke til kommentar

Må man sette 0047 forran nummeret, hvis man skal ringe norske mobiltelefoner i utlandet? Eller er det bare hvis man ringer til Norge fra utlandet?

 

 

 

 

Ja, det må man.

Nei, det må man ikke, du må skrive +47 om du ringer inn i norge fra utlandet, men om du er i norge kan du ringe alle norske nummere, uten å skrive +47 først, uavhengig av hvor telefonen med det nummeret skulle befinne seg.

Lenke til kommentar

Et romvesen kommer til jorda, og besøker naturlig nok meg først, og det er kun jeg som vet at det befinner seg her på jorda. Romvesenet sier så at det kun stoler på meg og ingen andre, og har lyst til å snakke med Mr Barack Obama.

 

Hvordan går jeg da fram? Hvem skal jeg ta kontakt med først?

 

Spørsmålet ditt har vel ingen sammenheng med teknologi og vitenskap å gjøre, såvidt jeg kan forstå.

Lenke til kommentar

Et romvesen kommer til jorda, og besøker naturlig nok meg først, og det er kun jeg som vet at det befinner seg her på jorda. Romvesenet sier så at det kun stoler på meg og ingen andre, og har lyst til å snakke med Mr Barack Obama.

 

Hvordan går jeg da fram? Hvem skal jeg ta kontakt med først?

 

Spørsmålet ditt har vel ingen sammenheng med teknologi og vitenskap å gjøre, såvidt jeg kan forstå.

Denne tråden har, såvidt jeg kan forstå, aldri vært begrenset til kun teknologi og vitenskapelig relaterte snedige spørsmål, men snedige spørsmål i sin helhet.

Lenke til kommentar
Må man sette 0047 forran nummeret, hvis man skal ringe norske mobiltelefoner i utlandet? Eller er det bare hvis man ringer til Norge fra utlandet?
Ja, det må man.
Nei, det må man ikke, du må skrive +47 om du ringer inn i norge fra utlandet, men om du er i norge kan du ringe alle norske nummere, uten å skrive +47 først, uavhengig av hvor telefonen med det nummeret skulle befinne seg.

Fungerer det å bare skrive pluss foran? Jeg tviler.

 

Årsaken til at man skriver plusstegnet foran landskoden for Norge (47) er at ulike land har ulike prefikser for utenlandssamtaler, disse skal erstatte plusstegnet når man ringer nummeret.

I USA er utenlandsprefikset 011, i Taiwan er utenlandsprefikset 002, i Norge og mesteparten av Europa er utenlandsprefikset 00.

http://www.countrycallingcodes.com/

Lenke til kommentar

Det kan man aldri si for sikkert for det vokser hele tiden smile.gif Nå er det ca [wannabe nasa] 2 * 3,14159 * 13,7*10^9 = ca 82 milliarder lysår smile.gif [/wannabe nasa]

 

 

Med andre ord, så vet mennesket cirka nøyaktig hvor stort universet er, altså 82 milliarder lysår....

 

....men okey, hehehe! Jeg ønsket å få det i mil!

 

Så hvor mange mil er 1 milliard lysår?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...