Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Finnes det humoristiske hulemalerier? Da tenker jeg på disse maleriene som var lagd av førhistoriske mennesker for titusener av år siden. Hendte det at noen av dem sto og fniste for seg selv mens de lagde de dummeste tegninger, slik serietegnere gjør i dag? :)

Bump.

 

? :)

 

Men tviler sterkt på at dette finnes. Eller; Fantes. Og om dette har blir funnet, så synes jeg det er rart at søkeresultatene ikke bærer preg av dette.

 

@ Muffinss i posten under:

http://www.metacafe.com/watch/309235/look_at_this_endless_mirror_trick/

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personer som er vokst opp med dyr (hunder) uten menneskelig kontakt. Blir dem tiltrukket sexuelt av mennesker når de blir oppdaget, eller blir dem tiltrukket av dyr (hunder) ?

 

Med andre ord, er hva man er tiltrukket av hovedsakelig hardkodet fra fødsel eller kan det bli kraftig påvirket av miljø?

Lenke til kommentar

Jeg har en litt snedig ting jeg lurer på. Hvis du lager et hull fra en ende av jorda og til den andre enden av jorda, gjennom jordas kjerne. La oss si fra nordpolen til sydpolen. Hvis da en person hopper oppi hullet, eller et objekt slippes nedi, vil objektet/personen slutte å falle når det da når jordas kjerne, og til slutt bli sittende fast i løse luften i jordas sentrum?

 

Legger ved bilde for å bedre illustrere hva jeg mener:

post-146978-1277047201,6729_thumb.png

Lenke til kommentar

Du vil komme ut på andre siden i samme fart som du entret hullet. Sikkert noen som kan forklare hvorfor i detalj, men det fungerer noe som sånn at du vil akselerere nedover, men tyngdekraften vil bli svakere og svakere mot sentrum, og når du har maksimal fart og passerer sentrum vil gravitasjonen bremse deg ned slik at du til slutt er nede i samme fart som du entret hullet. Dessuten trenger ikke et slikt hull å gå tvers igjennom jorden, man kan ta en annen kortere vei og hoppe igjennom, men er ikke sikker på hvordan det virker...

Lenke til kommentar

Du vil fly forbi jordas sentrum i din terminalhastighet. Etter sentrum vil du gradvis miste farten, før du begynner å falle "bakover" igjen mot og forbi sentrum. Dette vil gjentaes slik som en pendel svinger fram og tilbake, helt til du stopper i midten av sentrum svevende.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar

la oss si at han hadde bare fortsatte å falle forbi midten.

 

han personen som hoppet nedi, når han da har kommet ut av det andre hullet på andre siden av jordkloden, vil han da fortsette å falle når han er ute av det andre hullet? som om han faller opp i lufta??

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Jeg har en litt snedig ting jeg lurer på. Hvis du lager et hull fra en ende av jorda og til den andre enden av jorda, gjennom jordas kjerne. La oss si fra nordpolen til sydpolen. Hvis da en person hopper oppi hullet, eller et objekt slippes nedi, vil objektet/personen slutte å falle når det da når jordas kjerne, og til slutt bli sittende fast i løse luften i jordas sentrum?

 

Les Skrue McDuck-historien "En eventyrlig ferd" (originaltittel: "The universal solvent") av Don Rosa :)

Lenke til kommentar

Jeg antar den må få litt høyde først? Jeg aner ikke noe om banen eller fremferden til missiler. Grunnen til at jeg spør er fordi en venn av meg påsto at han så en dokumentar om den kalde krigen, der det sto at en ICBM kunne treffe London fra Russland før man rakk å få mobilisert noe som helst, knapt nok motatt meldingen fra evt. observatører. Synes det virker som litt kort tid.

Lenke til kommentar

Jeg antar den må få litt høyde først? Jeg aner ikke noe om banen eller fremferden til missiler. Grunnen til at jeg spør er fordi en venn av meg påsto at han så en dokumentar om den kalde krigen, der det sto at en ICBM kunne treffe London fra Russland før man rakk å få mobilisert noe som helst, knapt nok motatt meldingen fra evt. observatører. Synes det virker som litt kort tid.

 

Som du ser i referansen der hastigheten kommer fra, så er den beregnet basert på en faktisk oppskytning, og svastanden mellom treffsted og oppskytningssted, det er mao en gjennomsnittshastighet, så akselerasjon er "tatt med", det samme er høyde. (selv om høyden antakelig er neglisjerbart liten når man skal såpass langt). ca 6 minutt er sikkert mer enn presist nok til å få en omtrentlig feel av tiden.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...