Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk sier at overdoser med C-vitamin styrker immunforsvaret. Er dette korrekt?

 

overdoser av c vitamin er ikke skadelig (alt med måte), men det ender bare opp som urin. så en overdose vil nok styrke immunforsvaret like mye som en ideell dose ;)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig "thailandsk Red Bull"?

I Sverige ser jeg at de har noen små glassflasker i energidrikkavdelinga, og en kompis påstod at det var thailandsk Red Bull.

 

Er den sterkere enn vanlig Red Bull? Er det samme fabrikat, eller en konkurrent?

Noen som har prøvd den? Hva smaker den?

Dette burde besvare det meste du lurer på: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull#Origins_of_Red_Bull

 

Krating Daeng er det som kalles thailandsk Red BUll.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Hva havner mat som setter seg i "vrangstrupa"? Er det lufterøret?

Kan maten falle helt ned i lungen? Hvor farlig er det?

Hvorfor får man hosterefleks så lenge, er maten der fremdeles?

 

Og en ting til: Hvordan virker elektroniske skyteskiver?

En skulle tro de ble ødelagt når folk skyter på dem med kraftige våpen hele tiden.

 

Jeg tenker på den typen som gir deg resultatene elektronisk på en skjerm. Den viser t.o.m. hvor på skiva du traff. Uten å bli skutt i filler. Hvordan?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Og en ting til: Hvordan virker elektroniske skyteskiver?

En skulle tro de ble ødelagt når folk skyter på dem med kraftige våpen hele tiden.

 

Jeg tenker på den typen som gir deg resultatene elektronisk på en skjerm. Den viser t.o.m. hvor på skiva du traff. Uten å bli skutt i filler. Hvordan?

 

Vil tippe eit tett rutenett av laserstrålar med sensorar i andre enden. Når kula passerer blir strålane i plassering (X,Y) brutt, og datamaskina veit med det kor kula passerte.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg husker er det 3 høytalere plassert rundt skiva som tolker lydbølgene og kalkulerer treffet.

 

Edit: men det finnes sikkert forskjellige typer.

 

Nesten riktig, de bruker mikrofoner :p

Også sitter det en mikrofon i hvert hjørne, så fire totalt.

 

På utendørsanlegg (100m+) er det nok lyd i kula(fra friksjonen i luften den passerer) til at mikrofonene er presise.

Derimot på innendørsanlegg sitter det ofte en membran i midten som kulene penetrere for at de skal lage nok lyd (hovedsaklig luftegævkuler som trenger den).

Lenke til kommentar
Hvorfor har mennesker(yes, inkludert menn) G-punkt i rompa? For at det skal være godt å drite? :p

Fordi prostatakjertelen er plassert der, det er den som er "g-punktet".

Spørsmålet her var vel heller "hvorfor?". Hvorfor er prostatakjertelen plassert der, og hvorfor er det g-punktet? Synes det var et ganske interessant spørsmål egentlig.

Lenke til kommentar
Hvorfor står det "WARNING: DRINK THEN SWALLOW" på norske Pepsi Max -flasker? :p Oppdaget det istad, og småhumret litt for meg selv da. Ingen treff på Google gav meg noe svar egentlig.

 

 

pepsi.jpg

Dette har jeg også merket mens jeg stablet flasker på meny ;)

 

Er nok for å unngå saksmål om noen faktisk skulle greie å skade seg ved å drikke på "feil" måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...