Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem oppfant vinduene?

Er vel ikke noen som har oppfunnet dette. Et vindu kan vel være et hull i en hvilken som helst konstruksjon, med hovedformål å slippe inn lys. Mener du vindu med glass?

 

der tar du feil. jeg tror egypterene fant opp vinduene. :)

Egypterne fant opp glass sies det, men jeg mener å ha hørt at noen andre var tidligere ute ;)

Lenke til kommentar

De var ikke dumme på den tiden heller. De kunne lage ting.

 

Ja, jeg lurer på om den artikkelen stemmer, og i hvilken grad.

Det stod om ei jente som på en fest eller sammenkomst hadde fått tak i et penisliknende objekt, og sa høyt at hun ville kjøre den i seg.

 

Slikt sier man jo ikke i dagens samfunn, og det forundrer meg om vikingene kunne det.

 

Hvis de virkelig var så frigjorte, var det da også akseptert å ha sex i gatene? DET ville i hvert fall overraske meg.

Lenke til kommentar

Har vært ute og syklet mange timer idag. Etter endt tur viser speedometer "dst 104,23 km", altså litt over 10 mil "distance". Blar jeg bortover de forskjellige tingene den logger, viser den også "kcal 2300" (ca). Er det nummeret korrekt? Hvordan har den kommet frem til det?

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at Coca-Cola Company inkluderer koffein i produktene dems? (tenker hovedsaklig på Coca Cola). Det kan neppe smake noe? Ser ingen positiv følge. Er det for å få folk til å bli lettere avhengig?

Koffein har en bitter smak, men det tilsettes nok mest sannsynlig fordi det er en stimulant. Det har nok også en funksjon lignende f. eks. salt i pannekaker, noe du ikke kan isolere smaken av men ville merket et fravær av.

 

Det var også kokain i drikken helt i starten, men nå bruker de bare ekstrakt av dekokainiserte blader for smakens skyld. Navnet kommer av coca (Coca planten, kilden på kokain) og cola (Kola nøtt, kilden på koffein).

 

 

Så vet du det. :p

 

 

 

 

Off topic: Dette gjør [kokain i] Red Bull Cola hysteriet noe morsomt, ettersom Coca-Cola gjør akkurat det samme.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Har du en link til den artikkelen?

 

Jeg har prøvd den og jeg kjenner ingen forskjell. Den eneste endringen som har blitt gjort på oppskriften er en reduksjon i mengden vitamin B6 (tror det var det vitaminet, det var i hvert fall et av B-vitaminene).

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...