Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er egentlig Japan miljøsvin i motsettning til USA?

 

La oss tenke bil mellom de to landene. Jeg mener selv at Japan lykkes GRUNDIG mye mer når det gjelder den teknologien og å få mer ut av hestekreftene. Nå til dags er det få biler i USA som er under 8 sylindrer på hele 7-8 liter (7-8000 ccm) for å få normal ytelse. Sportsbilene pleier å ligge på 10-12 sylindrer i en motor som er helt vanvittig.

 

Mens i japan så klarer de å få sinnsyk ytelse av bare 4 sylindrer og mindre bensinforbruk. Sjeldent de japanske bilene er over 6 sylindrer samtidig som at de er langt mindre volum på sylindrene i forhold til USA med sine 7-8 liter. De fleste sportsbilene som jeg vet om ligger somregel fra 2-4 liter.

 

Er det ikke da Amerika som er de arge miljøsvinene?

9257725[/snapback]

Jo, USA er verstingen med Kina på andreplass.

Lenke til kommentar
Er egentlig Japan miljøsvin i motsettning til USA?

 

La oss tenke bil mellom de to landene. Jeg mener selv at Japan lykkes GRUNDIG mye mer når det gjelder den teknologien og å få mer ut av hestekreftene. Nå til dags er det få biler i USA som er under 8 sylindrer på hele 7-8 liter (7-8000 ccm) for å få normal ytelse. Sportsbilene pleier å ligge på 10-12 sylindrer i en motor som er helt vanvittig.

 

Mens i japan så klarer de å få sinnsyk ytelse av bare 4 sylindrer og mindre bensinforbruk. Sjeldent de japanske bilene er over 6 sylindrer samtidig som at de er langt mindre volum på sylindrene i forhold til USA med sine 7-8 liter. De fleste sportsbilene som jeg vet om ligger somregel fra 2-4 liter.

 

Er det ikke da Amerika som er de arge miljøsvinene?

9257725[/snapback]

 

Det er på INGEN måte vanelig med 8 sylinder motorer på 7-8 liter i USA. De fleste vanelige bilder som produseres i USA nå har 4 sylindere og er fra 1l til 3l.

 

USA er også kommet like langt som japan til å få mye kraft med lite besinforbruk ut av 4 sylindermototer.

Lenke til kommentar
2. Hvem oppfant tanksen? Har hørt at den første tanksen var lagd av tyskerne med Mercedes Motor, men har også hørt at det fantes tanksen under middelalderen, som var trekasser med hull i slik at bueskytterne kunne skyte ut av dem, og de var dyttet av slaver, hvilket utsagn er riktig?

9242454[/snapback]

 

Jeg tror jeg forklarte litt dårlig i spm 2 der, men jeg håper noen forstår den :)

9245175[/snapback]

 

virkelig ingen som veit?

Lenke til kommentar
Merket at under føttene (Og til en viss grad i hendene) er det eneste stedet på kroppen hvor jeg kan presse nesten så hard jeg vil, uten å kjenne smerte. Logisk er jo det, siden føttene skal tåle hele kroppsvekten. Men er det noe spesielt med vevet mellom huden og skjelettet under foten? Eller er det en vanesak at vi nesten ikke kjenner smerte ved trykk under foten?

9256786[/snapback]

Er det ikke fordi huden er så tykk der da?

 

Har tenkt på en ting.... I USA er det jo nå forbudt å ta med nesten allt mulig på flyet (se epler, neglfiler), da har jeg tenkt på en perfekt plan. Hva hvis, si 10, terrorister booker samme fly, og så går alle inn på dassen, eller bare plassere seg sammen, og da alle fiser på en fyrstikk? Vil ikke dette bli et såpass stort smell til å gjøre skade på flyet? Eller ihvertfall en stikkflamme? :D

Lenke til kommentar
Merket at under føttene (Og til en viss grad i hendene) er det eneste stedet på kroppen hvor jeg kan presse nesten så hard jeg vil, uten å kjenne smerte. Logisk er jo det, siden føttene skal tåle hele kroppsvekten. Men er det noe spesielt med vevet mellom huden og skjelettet under foten? Eller er det en vanesak at vi nesten ikke kjenner smerte ved trykk under foten?

9256786[/snapback]

Er det ikke fordi huden er så tykk der da?

Den er litt tykkere. Men ikke så veldig. Og langt fra tykk nok til å være årsaken.

Lenke til kommentar
La oss tenke bil mellom de to landene. Jeg mener selv at Japan lykkes GRUNDIG mye mer når det gjelder den teknologien og å få mer ut av hestekreftene. Nå til dags er det få biler i USA som er under 8 sylindrer på hele 7-8 liter (7-8000 ccm) for å få normal ytelse. Sportsbilene pleier å ligge på 10-12 sylindrer i en motor som er helt vanvittig.

En personbil med motorvolum på 7-8 liter er veldig skjelden i USA i dag. Etter 70 tallet ble det ganske fort slutt med det. Den nye Mustangen f.eks. har V8 på 4.6 liter.

Det er bare noen få biler i USA utstyrt med V10 og det er for det meste de italienske sportsbilene som har 12 sylindre.

edit: en personbil med 7-8 liter har vel alt annet enn normal ytelse.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Merket at under føttene (Og til en viss grad i hendene) er det eneste stedet på kroppen hvor jeg kan presse nesten så hard jeg vil, uten å kjenne smerte. Logisk er jo det, siden føttene skal tåle hele kroppsvekten. Men er det noe spesielt med vevet mellom huden og skjelettet under foten? Eller er det en vanesak at vi nesten ikke kjenner smerte ved trykk under foten?

9256786[/snapback]

Er det ikke fordi huden er så tykk der da?

Den er litt tykkere. Men ikke så veldig. Og langt fra tykk nok til å være årsaken.

9258239[/snapback]

 

Det er bare fordi det ikke er noen nerver på det stedet du trykker, kan for eksempel trykke på siden av foten ved et bein, kjenner ikke noe. Dette er på enkelte steder, men hvis du bare trykker på hælen og ikke kjenner noe så er det fordi det er tykk og hard hud der.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2. Hvem oppfant tanksen? Har hørt at den første tanksen var lagd av tyskerne med Mercedes Motor, men har også hørt at det fantes tanksen under middelalderen, som var trekasser med hull i slik at bueskytterne kunne skyte ut av dem, og de var dyttet av slaver, hvilket utsagn er riktig?

9242454[/snapback]

Jeg tror jeg forklarte litt dårlig i spm 2 der, men jeg håper noen forstår den :)

9245175[/snapback]

virkelig ingen som veit?

9258153[/snapback]

Jeg tror dette var den første metalltanksen som ble brukt i krig.

Lenke til kommentar
Hvorfor plasserer/plasserte man stumme bokstaver i ord? Hva er poenget?  :hmm:

9258329[/snapback]

 

Stumme bokstaver har aldri blitt "plassert", det er bare vi som har sluttet å bruke dem. Alle ord har før vært lengre enn de er nå, men de har etterhvert blitt forenklet og forkortet. I 1862 f.eks., fikk Knut Knudsen gjennom at vi skulle bytte ut Ph- med F- og Ch med K, og flere små endringer har det vært gjennom tidene.

 

Grunnen til at vi fremdeles har stumme bokstaver, er nok at vi ikke har kommet så langt i språkutviklingen at vi har fjernet alle. Men det muntlige språket blir bare enklere og enklere, så det vil nok komme før eller siden.

Endret av Meits
Lenke til kommentar
Hvem oppfant tanksen? Har hørt at den første tanksen var lagd av tyskerne med Mercedes Motor, men har også hørt at det fantes tanksen under middelalderen, som var trekasser med hull i slik at bueskytterne kunne skyte ut av dem, og de var trykket av slaver, hvilket utsagn er riktig?

9242454[/snapback]

Vet Leonardo DaVinci tegnet idèer rundt tankser av tre, om den noen gang ble bygget, vet jeg ikke. Den ble uansett flyttet med menneskekraft, ingen maskin eller hester. Det var et program på Discovery for en stund siden (som jeg ikke husker hva heter) hvor de tok for seg DaVincis idèer og satt dem ut i live, der ble den i alle fall bygget. Les mer på http://www.leonardodavincisecrets.com/.

tank-drowing.jpg

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

edit: @ Bodybuilder

 

Døde de siste 40 årene

 

http://www.ssb.no/emner/02/02/10/dode/tab-2007-04-26-01.html

 

 

Fødte de siste 50 årene ( med dødfødte)

http://www.ssb.no/emner/02/02/10/fodte/tab...7-04-19-01.html

 

 

 

edit 2 @ Narrie

 

Mener det, så ihvertfall "knallerter" på sykelstiene, men mener også og huske at noen steder sto det at det var forbudt

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...