Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

1 spm her fra meg:

 

hvorfor får du ikke urge brusen på 1,5 liters flasker??

9259011[/snapback]

Det står på Coca Colas norske hjemmesider at den fås kjøpt på 0,5 liters flasker, og så står det ikke noe mer, så det stemmer sikkert. Kanskje den rett og slett ikke gjør seg fra glass? Jeg skulle i hvert fall mene at den på et eller annet tidspunkt eksisterte i 1,5. Det har den nok gjort, men da sikkert ikke solgt noe særlig i den størrelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 spm her fra meg:

 

hvorfor får du ikke urge brusen på 1,5 liters flasker??

9259011[/snapback]

Det står på Coca Colas norske hjemmesider at den fås kjøpt på 0,5 liters flasker, og så står det ikke noe mer, så det stemmer sikkert. Kanskje den rett og slett ikke gjør seg fra glass? Jeg skulle i hvert fall mene at den på et eller annet tidspunkt eksisterte i 1,5. Det har den nok gjort, men da sikkert ikke solgt noe særlig i den størrelsen.

9259261[/snapback]

Jepp, den har vært på 1,5 liters flaske, men jeg synes at Urge gjør seg best i små doser, og at den derfor gjør seg best på 0,5 liters flasker.
Lenke til kommentar
1 spm her fra meg:

 

hvorfor får du ikke urge brusen på 1,5 liters flasker??

9259011[/snapback]

Det står på Coca Colas norske hjemmesider at den fås kjøpt på 0,5 liters flasker, og så står det ikke noe mer, så det stemmer sikkert. Kanskje den rett og slett ikke gjør seg fra glass? Jeg skulle i hvert fall mene at den på et eller annet tidspunkt eksisterte i 1,5. Det har den nok gjort, men da sikkert ikke solgt noe særlig i den størrelsen.

9259261[/snapback]

Jepp, den har vært på 1,5 liters flaske, men jeg synes at Urge gjør seg best i små doser, og at den derfor gjør seg best på 0,5 liters flasker.

9259296[/snapback]

 

da skulle jeg ønske den var på det enda jeg da

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt greit med lavoppløselig Tekst-TV: det tvinger TV-kanalene til å fatte seg i korthet.

 

BBC (datamaskinen, ikke TV-selskapet) hadde en videomodus som var Tekst-TV, og den lave oppløsningen var en stor fordel dengangen 32 KB RAM var mye.

9252929[/snapback]

Jeg har ingen formeninger hvorvidt oppløsningen er bra eller dårlig da jeg aldri bruker Tekst-TV. Jeg synes bare det var litt merkelig at den ikke er høyere i disse dager.

9254476[/snapback]

Vel, da kommer vi tilbake til det pinlige faktum at Norge nok ikke er verdens teknologiske navle. I andre land har de en oppgradert standard som er bedre, med høyere oppløsning og formater som PNG finnes også.
Lenke til kommentar
Er egentlig Japan miljøsvin i motsettning til USA?

9257725[/snapback]

Det finnes ulovlige søppelfyllinger i både USA og Japan, så den fulle sannhet er umulig å komme frem til. USA har endel høyprofilsproblemer, men samtidig hører jeg også at USA stiller strengere krav til utslipp fra sine krigsskip enn Storbritannia stiller til sin handelsflåte.

 

Når det gjelder Japan og forurensning er vel deres mest kjente problem kvikksølvforurensningen i Minamata; og selv idag, mer enn 50 år senere, er saken fortsatt ikke ute av verden.

Lenke til kommentar
Hvorfor står det ikke hvor mange milliamper de forskjellige Duracell-batteriene er på?

9254476[/snapback]

Det lurer jeg også på. Jeg skulle gjerne vist både maksimal anbefalt strømtrekk (mA) og kapasitet (Wh) på ikke oppladbare batterier. Frustrerende at det ikke står på pakken.

9255238[/snapback]

Du mener vel motsatt? Altså kapasitet er det samme som mAh, ikke Wh (jeg antar mA er en skrivefeil). Ett 7.2 volts batteripakke på 3600mAh (til RC-bil, for eksempel) har større kapasitet, og varer lengre enn ett 7.2 volts batteripakke på 1700mAh.

 

Eg lurer på om fins måter å slutte å bite negler? ;P

9257582[/snapback]

Jeg mener å ha hørt at det finnes en slags neglelakk som smaker helt forferdelig som er laget for å hjelpe mot dette problemet. Sjekk på apoteket. :)

Lenke til kommentar
Var det med Apache eller med Commanche?

9260025[/snapback]

Ingen av dem faktisk, husker bare at det var verdens raskeste helikopter og at det greide over 300km/t.

 

Edit: Fant ut at det må være dette, Westland Lynx:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Blue%20Eagles%20Westland%20Lynx%20XZ647%20Lydd%20Airshow%202006.jpg
Endret av Mevon
Lenke til kommentar
Eg lurer på om fins måter å slutte å bite negler? ;P

9257582[/snapback]

Jeg mener å ha hørt at det finnes en slags neglelakk som smaker helt forferdelig som er laget for å hjelpe mot dette problemet. Sjekk på apoteket. :)

9259993[/snapback]

 

Ja, men den virka ikke pa meg ihvertfall. Go Negl (heter en av dem ihvertfall) smaker ikke sa forferdelig etterhvert. =/

Lenke til kommentar
Hvorfor står det ikke hvor mange milliamper de forskjellige Duracell-batteriene er på?

9254476[/snapback]

Det lurer jeg også på. Jeg skulle gjerne vist både maksimal anbefalt strømtrekk (mA) og kapasitet (Wh) på ikke oppladbare batterier. Frustrerende at det ikke står på pakken.

9255238[/snapback]

Du mener vel motsatt? Altså kapasitet er det samme som mAh, ikke Wh (jeg antar mA er en skrivefeil). Ett 7.2 volts batteripakke på 3600mAh (til RC-bil, for eksempel) har større kapasitet, og varer lengre enn ett 7.2 volts batteripakke på 1700mAh.

9259993[/snapback]

Jeg mener det jeg skrev - helt til punkt og prikke. En liten forklaring:

 

V = Spenning i antall volt.

A = Strøm i antall ampere.

m = milli = 0,001

W = Watt

h = time/timer

 

Hvis spenningen er 7,2V og strømkapasiteten 3600mAh =3,6Ah så er energikapasiteten 7,2*3,6 = 25,92 Wh. Hvis et annet batteri har enten halvparten så stor strømkapasitet eller halvparten så stor spenning så er energikapasiteten det halve. Energikapasiteten er det som er mest interessant når man vil vite hvor mye effekt man kan hente ut i hvor lang tid. F.eks vil en motor som trekker i gjennomsnitt 25,92W vare en halvtime på det batteriet.

 

Maks anbefalt strømstyrke er nyttig å vite fordi alle batterier tåler ikke å kortsluttes. Hvis de anbefaler f.eks maks 5A på det nevnte batteriet så bør man altså ikke trekke mer enn 5*7,2=36W fra den motoren på noe tidspunkt.

Lenke til kommentar
Vel, da kommer vi tilbake til det pinlige faktum at Norge nok ikke er verdens teknologiske navle. I andre land har de en oppgradert standard som er bedre, med høyere oppløsning og formater som PNG finnes også.

9259902[/snapback]

Vi får høyoppløst tekst-TV til Norge også nå, takket være det digitale bakkenettet =)

 

Leste om det i artikkelen til hw.no om digitalt bakkenett.

Lenke til kommentar
Var det med Apache eller med Commanche?

9260025[/snapback]

Ingen av dem faktisk, husker bare at det var verdens raskeste helikopter og at det greide over 300km/t.

 

Edit: Fant ut at det må være dette, Westland Lynx:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Blue%20Eagles%20Westland%20Lynx%20XZ647%20Lydd%20Airshow%202006.jpg

9260046[/snapback]

 

Jeg mener å ha sett på discovery, at de tok loop og roll med Apache eller Commance, men vi tenker sikkert på noe forskjellig.

Endret av mastergamer
Lenke til kommentar
Hvis et helikopter flyr opp ned, blir det logisk nok dratt nedover av tyngdekraft(duh) og rotoren, så jeg tviler på at det er trygt :ermm:

9260083[/snapback]

De kan jo vri rotorbladene for å endre oppdrifta så hvis det er mulig å vri de nok så kan man i teorien få det til å holde seg ubevegelig opp ned. Men om det går i praksis vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...