Gå til innhold

hva er det dårligste konsoll spillet du har prøvd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En Wipeout-ripoff som kom til Nintendo 64.

Åh, fy faen, det er det største drittspillet jeg har vært borti. Jeg husker ikke hva spillet het, men det var ikke mer enn 4-5 dritdårlige baner å velge mellom. Like få skip. Dessuten var kontrollene møkk, og i tillegg så jukset AI'en.

Jeg husker at jeg raget når jeg kom til den fjerde banen (som var i en futuristisk by med mange 90 graders svinger) og pælma spillet i søpla.

 

Noen som veit hvilket spill det er jeg snakker om?

 

Edit. Never mind. Jeg fant faenskapen.

http://en.wikipedia.org/wiki/AeroGauge

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar
Ettersom spill's kvalitet varierer etter spillsmak så vil jo det selvfølgelig reflekter i hvilken spill man setter som dårlig og hvilken som settes som gode. En RPG fanatiker kan sette Bioshock som et dårlig spill og Oblivion som et godt spill mens en FPS fanatiker setter Bioshock som et bra spill og Oblivion som et dårlig spill.

 

Jada, en eller annen idiot kunne kanskje påstå at Bioshock er et dårlig spill. Men at det er det dårligste de har prøvd?! Gimme a break! Hvis ikke vedkommende har prøvd EKSTREMT få spill (2 kanskje? ...) er det helt på trynet å kalle spill som objektivt sett, og av flere forskjellige folk (med peiling, vel og merke) har blitt kalt årets beste spill. Dette i det beste spillåret vi har hatt siden 1998. Det er bare feil

At folk blir skuffet av slike spill er greit nok, og ofte svir slike skuffelser verre enn elendige spill en ikke hadde forventninger til. Men hvis en seriøs gamer ikke klarer å finne dårligere spill enn Halo 3 (som jeg forresten ikke liker i det hele tatt), Bioshock, Motorstorm o.l., er det noe galt et sted.

Lenke til kommentar

Et rally spill til N64. Det var helt forferdelig, og etter noen timers pining klarte jeg å runde det. Det var uansett helt forferdelig og skal aldri prøves igjen.

 

Kontrollen var dritt, det var altfor mørkt så jeg så ikke sølepytter o.l og enda verre var det dårlig kamera.

 

Dritt spillet het Top Gear Rally, kanskje noen likte det, men det sugde hardt mener da jeg!

 

Ellers må jeg si at det mest plagsomme spillet jeg noen gang har spilt må være Legend of Zelda, majora's mask som også kanskje var det dårligste pga. natt og dag dritten...

Lenke til kommentar

Soldier of fortune:Payback.

 

Jeg har ikke ord. Elendig sikte system, elendige "splatter" animasjoner, elendig AI.

Alt som kan gå galt med et spill gikk galt i dette. Desidert det dårligste jeg har spilt.

 

The Crow på ps1 var også helt forferdelig.

 

Artig tråd!:)

 

 

 

Til kranglefantene:

"Alle" filmelskere syntes casablanca er en av de beste filmene noensinne. Den ligger på top15 på imdb og har høstet topp kritikk overalt.

 

Selv syntes jeg filmen suger balle.

 

Smak og behag. Selvom et spill har høstet gode kritikker og er et "bra" spill ifølge kritikere og allmenheten vil ikke det si at alle MÅ syntes det er et bra spill.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar
Jada, en eller annen idiot kunne kanskje påstå at Bioshock er et dårlig spill. Men at det er det dårligste de har prøvd?! Gimme a break! Hvis ikke vedkommende har prøvd EKSTREMT få spill (2 kanskje? ...) er det helt på trynet å kalle spill som objektivt sett, og av flere forskjellige folk (med peiling, vel og merke) har blitt kalt årets beste spill. Dette i det beste spillåret vi har hatt siden 1998. Det er bare feil

At folk blir skuffet av slike spill er greit nok, og ofte svir slike skuffelser verre enn elendige spill en ikke hadde forventninger til. Men hvis en seriøs gamer ikke klarer å finne dårligere spill enn Halo 3 (som jeg forresten ikke liker i det hele tatt), Bioshock, Motorstorm o.l., er det noe galt et sted.

 

Der finnes ingen objektiv mening når det kommer til spillsmak, filmsmak, boksmak etc. Uansett om det er 100 som er enig i at spillet er bra eller bare 2 som synes spiller er bra så er det subjektive meninger. Man kan si at majoriteten av anmeldere synes spillet var bra/dårlig, men det er ingen konklusjon selv om man er enig i at spillet er dårlig.

 

Jeg synes det er veldig feil at folk skal sette seg ned å bedømme om folk vet hva de snakker om eller ikke, man har så vidt forskjellige syn hva som gjør et spill bra eller ikke bra og vi er så vidt forskjellig hva som engasjerer oss i et spill. Det er og feil å si at anmeldere tilnærmest "vet best" fordi de har spillet flere spill og "vet" hva de skal se etter, de er ikke objektive de heller og har sine verdier de ser etter i spill som de bedømmer etter, dvs som envær av oss har. Derfor er det ingen som sitter på en fasit og derfor er det riv ruskende galt å tilnærmet si at anmeldere vet best som dere i mange tilfeller gjør.

 

Jeg gir forøvrig en blanko i hva anmeldere sier om Halo 3, et spill som får meg til å gjespe allerede etter introen (forøvrig full av ost og clichéer), som ikke engasjerer meg, som kun har tilnærmet god grafikk å skryte av er i mine øyne et dårlig spill og jeg plasserer det derfor i båsen "dårligste spill" så får vi se hvor på haugen de havner. At enkelte liker Halo 3 er jo ikke noe problem, det er deres mening. Hvorfor skal min subjektive mening bli såd tvil om når dere asekpterer andres subjektive meninger, det blir som å snakke i 2 tunger samtidig som du kaster kampstein når du sitter i glasshus.

Lenke til kommentar

Jeg blir så utrolig frustrert over at det ikke er mulig å se objektivt på noe.

Jeg vet at jeg er ikke alene i verden når jeg sier at jeg kan se filmer, som jeg godt kan innrømme at er bra. Der skuespillerprestasjonene er på topp, regien er bra og alt ellers klaffer meget bra. Men vet du hva? Ikke noe for meg. Jeg kan også prøve en demo av det siste managerspillet å si at dette gidder jeg ikke spille, for mer kjedelig spill har jeg aldri prøvd. Men om du spør meg om spillet er dårlig, så sier jeg ikke "ja det er det største drittspillet i verden." Jeg sier, ja spillet så bra ut, men slike fotball managerspill er absolutt ikke noe for meg.

 

Det er utrolig frustrerende å høre fjortisser på forumet her skrike ut at det og det spillet er dårligst i verden, eller at det suger max osv osv når eneste grunnen for at de sier det er at spillet ikke passer dem. Gjør det spillet dårlig? Nei.

 

Og ikke innse dette er som å leve med skylapper, alt du ikke liker ved første øyekast er drittdårlig eller suger max. Ja værsågod.

 

Problemet ditt Bear^ er jo at da havner alle spillene du ikke liker i båsen dårliste spill du noensinne har prøvd.. Og om du tar det som faktisk er det dårligste spillet du noengang har prøvd, og sammenligner det med halo 3 så vil forskjellene være enorme. Bare prøv.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har allerede sagt hvorfor det ikke er mulig å ha noe objektiv mening på spill, nettopp av den grunnen at folk har så vidt forskjellig syn hva som utgjør et godt/dårlig spill. Jeg ser folk som sier at de synes Zelda er et dårlig spill og av det dårligste de har prøvd, fint for meg, det er deres syn og jeg skal ikke påtvinge dem noen verdens ting.

 

Hva som er det dårligste spillet jeg har prøvd endrer seg jo selvfølgelig fra tid til tid ettersom jeg prøver flere og flere spill. Jeg har allerede sagt hvilken kriterier jeg legger til grunne for hvilket spill som er det dårligste jeg har prøvd og til nå er det faktisk Halo 3. Er det så vanskelig å akseptere? Jeg tviler at dere overhode kommer noen gang til å skjønne men nå skal jeg ta til takke med noe mindre som aksept, går det bra?

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har allerede sagt hvorfor det ikke er mulig å ha noe objektiv mening på spill, nettopp av den grunnen at folk har så vidt forskjellig syn hva som utgjør et godt/dårlig spill. Jeg ser folk som sier at de synes Zelda er et dårlig spill og av det dårligste de har prøvd, fint for meg, det er deres syn og jeg skal ikke påtvinge dem noen verdens ting.

 

Hva som er det dårligste spillet jeg har prøvd endrer seg jo selvfølgelig fra tid til tid ettersom jeg prøver flere og flere spill. Jeg har allerede sagt hvilken kriterier jeg legger til grunne for hvilket spill som er det dårligste jeg har prøvd og til nå er det faktisk Halo 3. Er det så vanskelig å akseptere? Jeg tviler at dere overhode kommer noen gang til å skjønne men nå skal jeg ta til takke med noe mindre som aksept, går det bra?

 

Jøss du har vert heldig. Spillt to spill eller noe sånt da?

Lenke til kommentar

Jada, jeg aksepterer at flere ikke har muligheten til å bedømme ting objektivt, i det hele tatt. Synd for dem.

 

Helt latterlig å påstå at Halo 3 er det dårligste spillet du har spilt. For etter det jeg skjønner har du spilt en del spill. Men du er unnskyldt om det er slik Whackedorange sier, at du bare har spilt 2 spill.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Men i det innereste svarte fan, er det helt og holdent umulig å ha sin egen mening eller? Er det og kron umulig for folk å lese helt og holdent hva jeg sier?

 

Da det tydeligvis trenges artilleri og bombardemanger skal jeg da klargjøre det igjen hva jeg har sagt.

 

"Hva som er det dårligste spillet jeg har prøvd endrer seg jo selvfølgelig fra tid til tid ettersom jeg prøver flere og flere spill. Jeg har allerede sagt hvilken kriterier jeg legger til grunne for hvilket spill som er det dårligste jeg har prøvd og til nå er det faktisk Halo 3."

 

 

Sånn, nok klargjort?

 

At dere setter dere ned å sår tvil om hvor mange spill jeg har spillet forteller vel mer om skyggelappeteknologien som har lagt seg over øynene deres enn om min spillsmak. Folk er da så vidt forskjellig. Skal jeg si deg hva jeg synes er latterlig? At folk ikke klarer å akseptere at der finnes andre spillsmaker der ute enn mainstreamen. En anmelder har sagt at spillet er bra og da er det selvfølgelig bra. Ingen har lov til å si noe annet, slik er det bare. Er det slik det er i dag?

 

Det er en helt syk mentalitet som har lagt seg over spillverden når man begynner å glorifisere spillanmeldere som det ypperste som finnes og det de sier er lov og orden. Det er mennesker med sin smak og ikke noe annet. Tror jeg har klargjort det og i mitt innlegg et par og tyve ganger.

Lenke til kommentar

jøss, dette var mye raseri og lite logikk. Jeg tror nok det de fleste av oss reagerer på er at du klarer å utpeke ett, objektivt sett, temmelig bra spill. Du begynner å dra inn din spillsmak og hvis det er det du dømmer etter er det klart at virkelig bra spill kan ende som dårlige, men apropos skylapper så må det jo være mulig, selv for deg kjære bjørn, å i det minste prøve å være litt objektiv. Jeg tror ikke mange her vil følge spillannmeldere slavisk, og dine noe deprimerende inntrykk kjenner jeg ikke igjen fra den verden jeg lever i men det er klart at når en annmelder gir en god karakter så har han prøvd å være så objektiv som mulig og vurdert itufra en del kriterier som er mindre subjektive. Jeg liker ikke MarioCart men jeg ser at det ikke er ett dårlig spill. På den andre siden digger jeg flashpoint og armed assault, men jeg kan alikevell si meg enig i mange av de punktene der det blir trukket.

Lenke til kommentar

Å nei du! Vi har ikke tvilt på eller ikke akseptert at det finnes ørten forskjellige meninger og smaker her i livet. Men, svar meg på en ting? Hvorfor har vi ordet objektivitet i ordboken i det hele tatt? Eller er det bare det at det ordet ikke fungerer når det kommer til spill. Nå har jeg aldri vært noen fan av halo eller xbox, men jeg kan rasme opp mange mange drittspill som er 100 ganger dårligere enn akkurat Halo 3.

 

Nå er det faktisk slik at selv om man ser subjektivt på spill så er det noen tråder med objektivitet å hente i dem også.

Lenke til kommentar

Fordi det faktisk finnes steder hvor objektivitet er nøkkelen? F.eks en dommer er nødt til å være objektiv i en sak. Gikk forøvrig en sak rundt dette for ikke lenge siden.

 

Film, spill, bøker, musikk. Eksempler hvor du ikke kan være objektiv fordi man har ikke 1 retningslinje å forholde seg til ettersom man endrer den fra person til person. Det en setter som kriterier vil ikke være fasiten. Jeg fordrar ikke norsk rap men det vil ikke med andre ord si at norsk rap er dårlig, end of story. Jeg liker det bare ikke, min subjektive mening.

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt masse konsollspill helt fra NES sine glansdager så det er vanskelig å si hva som var dårligst. Men Prince of Persia - Warrior within til PS2 ga meg en utrolig bitter smak i munnen.

En av grunnene er kanskje at jeg likte SoT veldig godt, og derfor var forventingene til oppfølgeren svært høy.

Men Warrior within var alt annet enn SoT. Plutselig var helten slem, musikken bestod av rock, skikkelig dårlig rock og jeg gikk meg vill i all reisen fram og tilbake i tid. Alt i alt, Warrior within voldtok den vakre atsomfæren som var i SoT og spyttet på den etterpå.

 

Heldigvis kom Two thrones etterpå som tok det beste fra begge spillene og lagde en perle av et spill som nesten kan sammenlignes med minnene jeg har fra det orginale Prince of Persia:)

 

 

Edit:

Morsomt å lese at enkelte ikke klarer å akseptere at andre har helt annen smak en den de selv har. Jeg har ikke spilt Halo selv men jeg kan tenke meg at hvis jeg hadde spilt det så hadde det vært det dårligste jeg også hadde spilt. Dette er av den enkle grunn, jeg HATER FPS!! Av alle spillsjangrer er FPS det største dritten som noen gang er laget.

Jeg sier ikke dette for å provosere, men for å vise at spillsmak er forskjellig, enkelte liker mora, enkelte liker datteren og enkelte sier ja takk begge deler:)

Endret av sphaa
Lenke til kommentar
Edit:

Morsomt å lese at enkelte ikke klarer å akseptere at andre har helt annen smak en den de selv har. Jeg har ikke spilt Halo selv men jeg kan tenke meg at hvis jeg hadde spilt det så hadde det vært det dårligste jeg også hadde spilt. Dette er av den enkle grunn, jeg HATER FPS!! Av alle spillsjangrer er FPS det største dritten som noen gang er laget.

Jeg sier ikke dette for å provosere, men for å vise at spillsmak er forskjellig, enkelte liker mora, enkelte liker datteren og enkelte sier ja takk begge deler:)

 

Morsomt å se at du ikke skjønner hva vi prøve å komme fram til her. Det at du hater fps gjør jo ikke at alle fps spillene er dårlige.

 

Det er en forskjell på å ikke like ett spill, hate ett spill, elske ett spill enn det at ett spill er bra eller dårlig. Man kan godt elske dårlige spill eller hate gode spill. Men temaet i tråden er hva er det dårligste spillet du har prøvd. Ikke hvilket av spillene du har testet hatet du mest.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg misforstod.

Jeg trudde " hva er det dårligste konsoll spillet du har prøvd" var et subjektivt spørsmål. Men hvis du mener spørsmålet skal besvares objektivt har jeg nok tatt litt feil ja.

 

Hvis jeg tar feil mener jeg at tittelen på tråden bør være "hva er det dårligste konsoll spillet". Når "du har prøvd" legges til er det lett å tolke det som et subjektivt spørsmål.

 

Hvilke kreterier er det som skal legges till grunn men du UrgeLoL?

 

Hvis jeg synes et spill er dårlig fordi jeg synes det er utrolig kjedelig er ikke det et svar godt nok?

Får jeg ikke lov å synes spillet er dårlig?

Hva må da til for at jeg skal få lov å synes et spill er dårlig?

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Tja. mange ting kan legges til grunne.

 

F.eks.

 

Grafikk: Dårlige teksturerer, klipping, bugs som gjør at man faller gjennom gulvet, bugs som gjør at man sitter fast og må loade gamme save.

 

Lyd: Dårlig voiceover(tydelig low budget lite inspirerte skuespillere), tamt lydbilde, dårlig kvalitet på lyd.

 

Gameplay: Bugs som ødelegger for spillet, f.eks. at det gjør at du ikke kan forsette i spillet. Gameplay mekanikk som ikke fungerer, dårlig AI,

 

Teknisk: Loadetider, teksture popins, lav framerate, ustabil framerate,

 

Kunne ramset opp ennå mer hadde jeg bare giddet, men poenget er. Det er MANGE ting i ett spill man kan se på med objektive øyne, men også en del man må bruke subjektive øyne på. F.eks. om man liker en grafisk stil over en annen. I rpg er det f.eks. mange som liker at ting er litt tegneserieaktig, mens at andre vil ha en realistisk stil. Greit nok.

 

MEN hvordan folk da klarer å få det som oppfyller flere av de objektive kriteriene som ett godt spill burde, til da å bli det dårligste spillet de noen gang har spilt, så blir jeg imponert.

 

Ting som jeg hater xxx generen så derfor suger spill xxx mest i verden er jo ikke mulig å ta seriøst.

 

Og igjen, ingen som har nektet deg å synes at ett spill er dårlig.

 

Men når trådstarter spør etter det dårligste konsoll spillet du har prøvd og man hoster opp spill som ligger på 9 av 10 på de fleste anmeldelser så er det noe som skurrer. Ja, kanskje man ikke likte spillet, men det dårligste? Er mange mange mange spill jeg synes er dårlige, men listen blir ikke stor om jeg skal sette meg ned å finne ut hvilket som er dårligst. Og da legger jeg til grunn både objektive og subjektive kriterier. Men heldigvis går de fleste skikkelige dårlige spill raskt i glemmeboken. Men ET på Atari før ørten år siden er ett spill jeg vil påstå er jævla dårlig. Og det selvfølgelig etter den standarden som var da. Pong f.eks. var 10000 ganger bedre. Eller Mario Bros.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...