Gå til innhold

hva er det dårligste konsoll spillet du har prøvd


Anbefalte innlegg

Man får respekt hos andre utifra hva man sier å gjør. Og er meget enig i det som sies om at kvaliteten på ett spill har ingenting med smaken til han som spiller å gjøre. Ett dårlig spill er ett dårlig spill, men mange kan uansett like det. Samme er det med gode spill, man trenge ikke like det selv om det er verdens beste spill.

Om man sammenligner med en annen ting mange har meninger om, f.eks. biler, så blir det bare tåpelig om Clarkson, som sikkert har kjørt like mange biler som vi har testet spill, hadde sagt at Ferrari 430 var den dårligste bilen han viste om. Han hadde mistet min respekt da.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man får respekt hos andre utifra hva man sier å gjør. Og er meget enig i det som sies om at kvaliteten på ett spill har ingenting med smaken til han som spiller å gjøre. Ett dårlig spill er ett dårlig spill, men mange kan uansett like det. Samme er det med hode spill, man trenge ikke like det selv om det er verdens beste spill.

Om man sammenligner med en annenting mange har meninger om, f.eks. biler, så blir det bare tåpelig om Clarkson, som sikkert har kjørt like mange biler som vi har testet spill, hadde sagt at Ferrari 430 var den dårligste bilen han viste om. Han hadde mistet min respekt da.

 

Den er jeg ikke enig i. F.eks Red Steel, som jeg har nevnt flere ganger. Dette er et spill som er klassifisert dårlig, har fått dårlig omtaler og de fleste sier det er dårlig. Er det dårlig? Ikke i følge meg.

 

Jeg er av den oppfatning at et spill kan være dårlig for en person men konge for et annet, og dermed blir "dårlig spill" et personelig begrept som gjøres opp fra person til person. Det finnes ingen fasitsvar på hva som er dårlig eller bra og det er opp til envær å definere hva de synes er dårlig og hva de synes er bra.

 

Kvalitet er og et begrep som florerer av som fasitsvaret men det er ingen som forteller hva de legger i kvalitet, hva de ser etter i kvalitet. For min del kan et spill være av dårlig grafisk men ha en fortreffeli historie og kjempe gameplay. Da definerer jeg spillet som kvalitets spill på sin måte, selv om den har dårlig grafikk. For meg virker det som folk stempler spill som kvalitet så lenge de spyr ut nok polygoner og pixler. Igjen ser det ut som kvalitet blir et personelig begrep som gjøres opp fra person til person.

 

Med så mange forskjellige personelige preferanser ser jeg ikke hvordan man kan klaske slike ting i bordet og nærmest si man har fasitsvaret. Da utelukker man jo med en gang en personelig og egen mening, og man blir da tvunget til å følge en norm og bestemmelse som klart er fasiten og det burde alle skjønne. De som ikke skjønner det er respektløse hunder med rabbis og burde behandles deretter..

 

Derfor etterlyser jeg en liste over spill som man har lov å kalle dårlig, og en liste over spill som er ulovelig å kalle dårlig. Dette for å sørge for at alle på dette diskusjonsforumet har samme mening. Så slipper man diskusjoner i fremtiden, ville vært dårlig om man faktisk diskuterte noe på et diskusjonforum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Så du respekterer kun de som er enig med deg med andre ord? Høres rart ut men det er nå så.

 

Om jeg kun har noens respekt så lenge jeg følger mainstrømmen så er jeg ikke interesert i å ha den respekten, såre enkelt.

Respekt er noe man gjør seg fortjent til, og handler ikke om å være enig eller uenig. Jeg respekterer folk som vet hva de snakker om, og selvfølgelig er det en vurdering som taes ut i fra mitt eget ståsted(skulle jeg la noen andre vurdere for meg?), men det betyr ikke at jeg må være enig med vedkommende. I mine øyner er uttaleser som ”BioShock er det dårligste spillet som finnes”, et bevis på at man ikke har peiling, rett og slett. Årsaken er at det utgis så mange dårlige spill at en slik uttalelse om BioShock ikke kan forsvares, da det er enkelt å finne spill som er værre og dermed motbeviser påstanden.

Mulig jeg er bastant og den eneste med slike krav, men jeg forlanger ikke at du skal verken være enig eller respektere det

Noe annet er det om man sier at BioShock er dårlig/langt fra bra. Da vil jeg fortsatt være uenig, men om argumentasjonen er bra kan det være noe jeg likevel kan respektere.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Respekt er noe man gjør seg fortjent til, og handler ikke om å være enig eller uenig. Jeg respekterer folk som vet hva de snakker om, og selvfølgelig er det en vurdering som taes ut i fra mitt eget ståsted(skulle jeg la noen andre vurdere for meg?), men det betyr ikke at jeg må være enig med vedkommende. I mine øyner er uttaleser som ”BioShock er det dårligste spillet som finnes”, et bevis på at man ikke har peiling, rett og slett. Årsaken er at det utgis så mange dårlige spill at en slik uttalelse om BioShock ikke kan forsvares, da det er enkelt å finne spill som er værre og dermed motbeviser påstanden.

Mulig jeg er bastant og den eneste med slike krav, men jeg forlanger ikke at du skal verken være enig eller respektere det

Noe annet er det om man sier at BioShock er dårlig/langt fra bra. Da vil jeg fortsatt være uenig, men om argumentasjonen er bra kan det være noe jeg likevel kan respektere.

 

Om du brukte litt tid ville du se en begrunnelse til hvorfor han klassifiserte Bioshock som han gjorde. Jeg er innbilt Bioshock fan men du ser ikke at jeg går bananas ovenfor personen fordi han rattet ned på et av mine favorittspill.

 

Men hvordan klassifiserer du da at folk vet hva de snakker om? Du mener jo at de som kaller Bioshock og Halo 3 dårlige er folk med null erfaring innenfor spillverden og da lurer jeg på hvilken erfaring du selv er i besittelse av som gjør deg til Overlord?

 

Det utgies forferdelig mange spill ja, men om de er dårlig eller ikke er opp til envær å gjøre seg opp en mening om. Enkelte spill går inn i historien som dårlige spill, klassifisert av mer eller minde alle som har prøvd det, mens andre skaper litt mer splid om det er dårlig eller bra. Problemet er når det kommer et spill som er hyppet i skyene og noen våger å si det er dårlig i følge deres standard. Da er de en gjeng med folk som ikke vet hva de snakker om og har dårlig erfaring innenfor spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vel, Bear, jeg skal være ærlig med deg, jeg sluttet å lese innlegget ditt ved Overlord-kommentaren... Slikt orker jeg ikke å diskutere med.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Da las du ikke innlegget mitt god nok, noe som i selv også er demotivernde for videre diskusjon. Jeg sa jeg stemplet folk som uvitende om de kommer med påstander som lett kan tilbakevises. Det er langt fra det samme som å si at jeg er en Overlord. Jeg ber deg også å lese de to siste linjene i innlegg #263.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Hui hvor det går! Synes mest det ligner på trolling når man trekker frem diverse toppspill som "det dårligste konsoll spillet jeg har spilt". Tipper hver og en som har nevnt titler som f eks Motorstorm, Halo 3 og Bioshock har spilt laaaaaangt dårligere spill, men det har jo ikke samme effekten å si at et spill som har gjenomsnittsscore på 2.0 er dårlig... Minner nesten om musikkanmeldere som av en eller annen grunn tror det gir kred å rakke ned på etablerte store artister selv når de faktisk gir ut bra plater. Tror de fleste som har spilt endel spill fint klarer å skille mellom hva som er dårlige spill og hva som er kvalitetsspill men som ikke faller helt i smak pga sine egne preferanser.

 

Et par av mine kandidater til dårligste konsoll spill, begrenser meg til "nyere" tid:

 

Farcry til Wii

Elendig grafikk, elendig gameplay.

 

Sonic til X360

Testet bare demoen, men fikk helt fnatt av den dårlige gameplayen, skjønner ikke at det er mulig å kopiere såpass av tidligere Sonic spill og samtidig klare å rote det helt til.

 

Lars

Lenke til kommentar
Det er et konkret spørsmål ettersom du selv klassifiserer folk som uvitende når de kommenterer spill du selv klassifiserer som bra.

Nei, ikke når de slakter spill han klassifirerer som bra, men når de slakter spill som er av høy kvalitet. Ser du ikke forskjellen?

 

Du etterlyser reglene for hva som er kvalitet. Godt spørsmål, men det er vanskelig å skrive ned i et kort foruminnlegg. Reglene er mange, ekstremt mange, og naturligvis flytende på grunn av tildels ulike oppfatninger, kulturer og tid. Hadde det vært ti kjappe punkt for å sikre kvalitet, hadde jo selvfølgelig alle spill vært gode. Det er nok mer komplekst enn som så, og det er nok mye av grunnen til at enkelte gjør det bedre enn andre her i næringslivet. Man kan jo alltids definere retningslinjer og best-practices, men en entydig formel for kvalitet finner du nok aldri.

 

Men som man lett kan finne ut selv, ser man utelukkende på oppegående mennesker med en dyp bakgrunn i det de uttaler seg om, vil det som regel være ganske like oppfatninger om hva som er kvalitet og hva som ikke er det.

 

Som eksempel kan man se på filmene "Schindlers liste" og "Natt på museet". Man kan selvfølgelig ha egne preferanser på sjanger og skuespillere, men mener man at sistnevnte er av høyere kvalitet enn den første, så har man ikke peiling på film. Det karer du vel å se?

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Nei, ikke når de slakter spill han klassifirerer som bra, men når de slakter spill som er av høy kvalitet. Ser du ikke forskjellen?

 

Du etterlyser reglene for hva som er kvalitet. Godt spørsmål, men det er vanskelig å skrive ned i et kort foruminnlegg. Reglene er mange, ekstremt mange, og naturligvis flytende på grunn av tildels ulike oppfatninger, kulturer og tid. Hadde det vært ti kjappe punkt for å sikre kvalitet, hadde jo selvfølgelig alle spill vært gode. Det er nok mer komplekst enn som så, og det er nok mye av grunnen til at enkelte gjør det bedre enn andre her i næringslivet. Man kan jo alltids definere retningslinjer og best-practices, men en entydig formel for kvalitet finner du nok aldri.

 

Men som man lett kan finne ut selv, ser man utelukkende på oppegående mennesker med en dyp bakgrunn i det de uttaler seg om, vil det som regel være ganske like oppfatninger om hva som er kvalitet og hva som ikke er det.

 

Som eksempel kan man se på filmene "Schindlers liste" og "Natt på museet". Man kan selvfølgelig ha egne preferanser på sjanger og skuespillere, men mener man at sistnevnte er av høyere kvalitet enn den første, så har man ikke peiling på film. Det karer du vel å se?

 

Nei ærlig spiker, jeg ser ikke helt forskjellen. Jeg må vel, i likhet som andre, få sette mine definisjoner av kvalitet i et spill som jeg ser etter, ettersom det etter sist jeg sjekket ikke finnes noe klar liste over hva som er kvalitet og hva man ikke setter som kvalitet.

 

Når jeg definerte Halo 3 som dårlig var det fordi jeg, for min del, syntes grafikk var "normal", dvs at man har sett det før og legger ikke mye merke til det, lydbildet var platt og lite fengende for mine ører, gameplayet var uengasjerende og kjedelig og historien fikk jeg aldri med meg. Greit jeg har ikke spillet de 2 foregående spillene i serien, men ut fra det jeg vet om spillet setter jeg det som dårlig ettersom det i mine øyne ikke hadde noe kvalitet, for min del. Men kanskje det hadde endret seg om jeg hadde spillet de 2 andre, hvem vet, jeg bedømmer spillet etter det jeg har å gå etter og ikke noe annet. Multiplayerdelen er forøvrig helt OK og tidvis morsom men igjen her synes jeg ikke det var noe som var utenom det jeg har forsøkt i andre spill.

 

Men dette er da mine kriterier og min mening. Jeg har lagt listen over hva jeg synes om kvaliteten i spillet og lagt listen etter hva jeg mener. Mine meninger. Det er ikke noe annet. Selvfølgelig er det andre som har andre meninger og synes spillet er toppers, fint for meg, det respekterer jeg så lenge de respekterer meg.

 

Men man ser slik oppførsel som denne tråden reflekterer i envær kommentar til omtaler og. Om journalisten som har skrevet omtalen gir et spill lavere karakter enn forventet, er det en dårlig gamer, vet ikke hva han snakker om, har ikke vært gamer lenge nok til å skjønne hva han skriver om, er en fanboy for et eller annet etc etc. Listen er lang over slike kommentarer. og samme oppførsel ser man helt klart og tydelig i denne tråden. Det er ikke mulig å si sin mening om et spill som har vilt på laurbærblad siden release, i alle fall om den meningen er motstridene til "faktiske beviser" som består for det meste av andres meninger, som er mer verd så lenge de snakker rosenrødt om spillet. Skulle likt å se om de var like mye "fakta" hvis de hadde slaktet spillet, da hadde nok skribenten måtte holde seg hjemme samt ikke åpnet posten selv.

Lenke til kommentar

Utrolig mange her med dårlig spillsmak.

 

Super Mario 64 - kjedelig? Barnslig? Ja, for ingen spill er bra uten gevær og blod.

 

Og ser masse andre toppspill som dere faktisk har nevnt, det skjønner jeg ikke.

 

 

EDITTTT

* Super Mario World 2: Yoshi's Island (SNES): Kødda de? Er dette oppfølgeren til Super Mario World? Seriøst? For det første spiller man ikke engang Mario, men en rekke Yoshi'er. Mario er med som Baby Mario, og man må bære ham på ryggen hele veien. Om man mister ham (når man blir skadet osv) flyr Baby Mario i en såpeboble (?) og hyler som besatt i ti sekunder fr ham blir kidnappa av slemmingene, med mindre man klarer å fange ham først ved å komme borti såpeboblen. Man spiser fiendene og legger egg (?), og kan skyte eggene i fiender for å drepe dem. Jeg slutta en liten stund etter at Yoshi ble forvandlet til et helikopter (!) og en elendig boss kamp som gikk ut på å stå i ro og skyte egg. Makkverk. Og dette er liksom Super Mario World 2? Oppfølgeren til et av de beste Mario-spillene noensinne? Seriøst?

Haha, er det du skrev der seriøst? Det er et fantastiskt spill, nesten like bra som Super Mario World. Det er kreativt og rett og slett digg. "MAN SPISER SOPPER OG BLIR STOR (?) OG REDDER PRINSESSER FRA DINOSAURSKILPADDER (!)"

 

 

Det dårligste spillet jeg har spilt... Kanskje Dark Angel til PS2, men er ikke helt sikker.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

I fare for å bli dradd inn i en krangel her, så vil jeg bare si at folk som lister opp spill som Zelda, Mario, Gears Of War osv. som det dårligste konsollspillet de har prøvd, dere kan umulig ha spillt mange spill i løpet av livet. Er dere klar over hvor mye møkk som finnes der ute? Det er, for meg hvertfall, helt umulig å nevne ett eneste spill som er det absolutt dårligste jeg har prøvd. Jeg kan nevne noen kandidater, men de er på ingen måte å kjemper om plass nr.1 på lista. De er ca. like ufattelig dårlige.

 

A Boy And His Blob (NES)

 

- "En gutt og hans Blob"... Bare tittelen oser "kvalitet". Spillet er en 2D side-scroller, hvor man styrer en gutt, som har med seg en partner av et slag, jeg regner med det er hans "Blob". Man kan fore denne "Blob" med klumper av et eller annet, som gjør at den kan forandre seg til ting. Kommer man ut for et høyt platå man ikke klarer å hoppe opp til, så kan man fore "Blob" med disse klumpene, som gjør at "det" blir til en stige. Ganske innovativt! Hele spillet surner pga den håpløse kontrolleren, den meningsløse storyen (hvis det finnes en), og generelt at spillet er totalt uengasjerende.

 

PLOK (SNES)

 

- Hoho, her har vi en skikkelig godbit. Storyen i spillet er ganske enkel. Man er en skapning (som sikkert heter PLOK) som bor i et flott hus. En dag når du våkner fra en god natt søvn, og går ut for å nyte solen, så oppdager du til din forskrekkelse at noen har stjålet flagget ditt! Jepp, flagget som en gang svaiet så stolt i flaggstanga på taket ditt (!) er nå stjålet av noen frekke tjuvradder! Det er opp til deg å få det tilbake! Spillet er et side-scroller plattform spill. Det første man legger merke til, er at de har stjålet elementer fra andre, mer kjente plattformspill. Våpenet man bruker gjennom spillet er sine egne knyttnever, som man kan skyte ut fra kroppen. Høres veldig kjent ut? Det neste man legger merke til er den utrolig irriterende kontrollen. Karakteren man styrer føles "tung i rævva", og det minste hopp kan være den største utfordring. Det hjelper heller ikke at grafikken ikke blir enig om man faktisk treffer der man skal. Man kan gjøre det samme hoppet 3 ganger og bomme, før man så gjør nøyaktig det samme den fjerde gangen og plutselig treffer. Ved slutten av hvert brett er en flaggstang (høres også forsåvidt kjent ut....). Man heiser flagget som er festet til flaggstangen, i håp om at flagget er ditt eget, bare for å bli lurt gang på gang. På første brettet er det slettes ikke et flagg man heiser, men et par lange underbukser. Barnslig som jeg er, så syns jeg dette var litt morsomt, så pluss i margen for dette. Forutenom dette lille punktet, så byr dette spillet på absolutt ingenting. Håpløs kontroller og den totalt absurde storyen, er bare noen av mange ting som gjør at dette spillet ligger fint på lista over dårligste konsollspill jeg har spillt.

 

Castlevania - Vampire's Kiss (SNES)

 

- Oi oi oi, hvordan våger jeg å snakke ned på et Castlevania spill? De originale NES spillene regnes som klassikere, og serien har et tonn med fans! Spørsmålet burde heller vært; hvordan våger Konami å spytte fansen i ansiktet ved å produsere dette makkverket? Jeg er selv fan av Castlevania serien, både gamle og nye spill i serien, og hadde forhåpninger når jeg startet opp dette. Ordet "skuffet" dekker ikke en centimeter av det jeg følte. Greit, grafikken var pen til SNES å være, men igjen kommer vi tilbake til kontrolleren. Dette er kanskje det seigeste jeg har vært borti. Jeg følte ikke at jeg hadde kontroll på personen jeg styrte i hele tatt. Treig som f*en var han, og man kunne glemme å beregne et hopp fra et platå til et annet. Spillet led også av en håpløs kamerakontroll. Man visste aldri hva som var under seg, og man måtte ofte bare hoppe i det og satse på at man traff fast grunn. Et fint bevis på sleivete spilldesign! For å lindre mine mentale sår, satte jeg meg ned med Super Castlevania 4 etterpå, og alt føltes straks mye bedre. Konklusjon: Er man ny innenfor Castlevania serien og vil starte en plass, så unngå Vampire's Kiss som pesten.

Lenke til kommentar
Tittelen i denne tråden er: hva er det dårligste konsoll spillet du har prøvd? Så da forstår jeg deg rett bear^, Halo 3 er det dårligste spillet du har spilt. Om ikke hvorfor nevner du det?

 

Vel der har man det igjen, man leser 2 ting. Tittel på tråden og navnet på spillet. Ordene i mellom, som hva man har sagt, hva man legger til grunne etc, er totalt glemt.

 

At enkelte trekker forhastete konklusjoner er ikke min feil.

Lenke til kommentar

Halo 3 var, som jeg sa i mitt innlegg ørt og førti sider tilbake, 1 av de dårligste spillene jeg har prøvd. Men det er og blir min mening og før noen begynner å ramse opp ørt og førti grunner til hvorfor jeg har dårlig erfaring innenfor spill så har jeg faktisk ikke det. Jeg har bare egen mening.

 

Med andre ord, de krav for kvalitet som jeg setter et spill (engasjerende, godt lydbilde, god historie, godt gameplay og som bonus god grafikk) ble ikke møtt når jeg fyrte opp Halo 3 og aller minst engasjemanget. Jeg følte ikke at jeg hadde noe grunn for å splatte små søte aliens med pipstemme eller store sterke gryntere med supergunnere, det engasjerte meg ikke og et spill som ikke engasjerer meg i tillegg til laber eller i beste fall OK på de andre kriteriene, er for meg igjen et dårlig spill.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg syns Halo 3 var fryktelig oppskrytt, som er synd, siden jeg gledet meg vilt til å spille det da jeg kjøpte xbox. Det dårligste jeg har spilt denne generasjonen er nok Pirates of the Caribiean.

 

Alternativt, så syns jeg Bully: Scholarship Edition gir en skikkelig skikkelig dårlig spillopplevelse. Det er faktisk et veldig godt spill, men med lange loadetider HELE tiden er helhetsopplevelsen skikkelig ræva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...