Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

2mx, eksamen, 2007


Gjest Slettet-120696

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der var den eksamenen tatt! Kan ikke si det gikk så bra akkurat, selv om prøven var forholdsvis lett. 2MX er ikke det letteste faget å ta et skippertak i, ca 1 uke før eksamen. Nå blir det nok lite nattesøvn fram til jeg får vite resultatet :p

Lenke til kommentar
jævla sannsynlighetsoppgave :( . Skjønte ikke dritten av c, d og e...

Men resten gikk relativt bra, bortsett fra den første ligningen e^2x + e^x +6 = 0, prøvde å lage noen nye regler før jeg gikk ned til etpoengsoppgaven :wee:

8779023[/snapback]

Samma her, fikk heller ikke til c, d eller e :( Men resten var egentlig ganske lett. Satser på en firer, kanskje fem hvis jeg er heldig ^^

 

Btw, jeg har sommerferi nå!! :D

Endret av -Bushman-
Lenke til kommentar
jævla sannsynlighetsoppgave :( . Skjønte ikke dritten av c, d og e...

Men resten gikk relativt bra, bortsett fra den første ligningen e^2x + e^x +6 = 0, prøvde å lage noen nye regler før jeg gikk ned til etpoengsoppgaven :wee:

8779023[/snapback]

Samma her, fikk heller ikke til c, d eller e :( Men resten var egentlig ganske lett. Satser på en firer, kanskje fem hvis jeg er heldig ^^

8779045[/snapback]

den "uforberedte" oppgaven var pissenkel da :wee:

Tror til og med jeg klarte å bevise cosinussetningen, om jeg ikke tok og lagde noen nye regler der og. Flink til det :D

Lenke til kommentar

Møkkaprøve... Jaja, c, d og e på sannsynligheten var ikke særlig greie nei...

 

Bomma på mye mer enn jeg burde... Men den ene oppgaven, e^2x + e^x +6 = 0. Jeg fikk den ikke til å gå opp uansett hva jeg gjorde, ble helt oppgitt.. :no: Hvordan løser man denne?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tror jeg fikk HELE sannsynlighetsoppg feil, alt annet kunne jeg, tror jeg :p

Er det noen som husker svarene de fikk på sannsynlighetsoppg?? Vil gjerne vite hva dere skrev på a :p

 

Jeg skrev at det var 3 mnd de fikk barn, dvs at de har prøvde mnd 1 og 2, men klarte det til slutt i mnd 3 :p

Lenke til kommentar
ikke greide jeg å finne parameterfremstillinger på den ene oppgaven heller :\

8779728[/snapback]

 

Fikk det til å bli

x= 5t

y= 6t +4

tror jeg..

 

For hver 5. den går til høyre, går den 6 opp.. Og den "starter" i punktet (0,4), så da får vi +4 :)

 

Edit: slet "litt" med sannsynlighetsoppgavene jeg også, noen som har noe "løsningsforslag"?

Endret av wormy
Lenke til kommentar
ikke greide jeg å finne parameterfremstillinger på den ene oppgaven heller :\

8779728[/snapback]

 

Fikk det til å bli

x= 5t

y= 6t +4

tror jeg..

 

For hver 5. den går til høyre, går den 6 opp.. Og den "starter" i punktet (0,4), så da får vi +4 :)

 

Edit: slet "litt" med sannsynlighetsoppgavene jeg også, noen som har noe "løsningsforslag"?

8779757[/snapback]

 

Fitte! tror jeg fikk x=-t og y=4t+4 elns.. husker ikke helt

Lenke til kommentar
jævla sannsynlighetsoppgave :( . Skjønte ikke dritten av c, d og e...

Men resten gikk relativt bra, bortsett fra den første ligningen e^2x + e^x +6 = 0, prøvde å lage noen nye regler før jeg gikk ned til etpoengsoppgaven :wee:

8779023[/snapback]

 

Jeg løste den slik:

 

e^x = t

 

altså; t^2+t+6=0

 

Skrev på lommeregneren: 1+1+6 (equation, poly degree 2)

 

Og fikk hva t måtte være for at ligningen skulle bli 0.

 

Ellers så må jeg si at dette var en prøve med altfor mye vektor regning og grafer.

Hvor faen ble det av integralene? :thumbdown:

Sannsynlighetsoppgaven var lett helt til e) og d) , slet der :(

Lenke til kommentar
ikke greide jeg å finne parameterfremstillinger på den ene oppgaven heller :\

8779728[/snapback]

 

Fikk det til å bli

x= 5t

y= 6t +4

tror jeg..

 

For hver 5. den går til høyre, går den 6 opp.. Og den "starter" i punktet (0,4), så da får vi +4 :)

 

Edit: slet "litt" med sannsynlighetsoppgavene jeg også, noen som har noe "løsningsforslag"?

8779757[/snapback]

 

 

hehe for og finne hvor den kryssa x tok jeg 6/5 (hvis AC hadde utgangspungt i origo ville kordinatene vært 5,6) da fikk jeg stigningstallet 1,2 etter det brukte jeg Y-Y1=a(X-X1) etter det satte jeg Y=0 og fikk hvor den kryssa x ;) hos meg ble det i -3 1/3 X den ble kryssa elelr noe veldig liknende.. men kansje jeg var på riktig spor da.. regelboka mi hjalp meg ikke nokk med parameterfremstilling :p skjønte aldri hva t var..

Lenke til kommentar
ikke greide jeg å finne parameterfremstillinger på den ene oppgaven heller :\

8779728[/snapback]

 

Fikk det til å bli

x= 5t

y= 6t +4

tror jeg..

 

For hver 5. den går til høyre, går den 6 opp.. Og den "starter" i punktet (0,4), så da får vi +4 :)

 

Edit: slet "litt" med sannsynlighetsoppgavene jeg også, noen som har noe "løsningsforslag"?

8779757[/snapback]

 

 

hehe for og finne hvor den kryssa x tok jeg 6/5 (hvis AC hadde utgangspungt i origo ville kordinatene vært 5,6) da fikk jeg stigningstallet 1,2 etter det brukte jeg Y-Y1=a(X-X1) etter det satte jeg Y=0 og fikk hvor den kryssa x ;) hos meg ble det i -3 1/3 X den ble kryssa elelr noe veldig liknende.. men kansje jeg var på riktig spor da.. regelboka mi hjalp meg ikke nokk med parameterfremstilling :p skjønte aldri hva t var..

8779915[/snapback]

synes formelsamlinga ga en god forklaring jeg :) . x = x-verdi til punkt + vektoren t ganger, samme med y= .

Og den kryssa i -10/3 , 0 :)

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ikke greide jeg å finne parameterfremstillinger på den ene oppgaven heller :\

8779728[/snapback]

 

Fikk det til å bli

x= 5t

y= 6t +4

tror jeg..

 

For hver 5. den går til høyre, går den 6 opp.. Og den "starter" i punktet (0,4), så da får vi +4 :)

 

Edit: slet "litt" med sannsynlighetsoppgavene jeg også, noen som har noe "løsningsforslag"?

8779757[/snapback]

 

 

hehe for og finne hvor den kryssa x tok jeg 6/5 (hvis AC hadde utgangspungt i origo ville kordinatene vært 5,6) da fikk jeg stigningstallet 1,2 etter det brukte jeg Y-Y1=a(X-X1) etter det satte jeg Y=0 og fikk hvor den kryssa x ;) hos meg ble det i -3 1/3 X den ble kryssa elelr noe veldig liknende.. men kansje jeg var på riktig spor da.. regelboka mi hjalp meg ikke nokk med parameterfremstilling :p skjønte aldri hva t var..

8779915[/snapback]

synes formelsamlinga ga en god forklaring jeg :) . x = x-verdi til punkt + vektoren t ganger, samme med y= .

Og den kryssa i -10/3 , 0 :)

8779968[/snapback]

 

Fikk -3 1/3 også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...