Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

2mx, eksamen, 2007


Gjest Slettet-120696

Anbefalte innlegg

Det er ikke så ille bare du setter opp stikkord for hvilken type du skal bruke når.

Feks. Bionomisk sannsynlighet:

- Har akkurat to mulige utfall, suksess S eller fiasko F.

- Forsøkene er uavhengige

- Sannsynligheten for S endrer seg ikke

 

Hypergeometrisk:

- a av elementene har en bestemt egenskap

- Du trekker n av dem og vil vite sannsynligheten for at x av dem har egenskapen a

- Den totale mengden kaller vi for N

 

Lag slike stikkord for alle typer, så skal dere se at sannsynlighet blir enkelt ;)

Endret av Sinqh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter med vektorer, på kordinatform for det meste :S

Noen tips til sider å lese på? :)

8773213[/snapback]

 

Jeg leste meg halvt fordervet på massssssser av sider om vektorer i 2mx-boka. Det er til å bli tullete av. Noe er veldig vanskelig og noe er så lett at man kunne det før man åpna boka. Det mest relevante du kan gjøre er å gjøre eksamen/tentamensoppgaver på vektorer. De samler opp alt du trenger å kunne. Er det ting du lurer på så ser du i boka og så regner du videre. Funker bra for meg og gir meg en bedre forståelse i hvordan vektorene egentlig fungerer :)

Lenke til kommentar
Sliter med vektorer, på kordinatform for det meste :S

Noen tips til sider å lese på? :)

8773213[/snapback]

 

Jeg leste meg halvt fordervet på massssssser av sider om vektorer i 2mx-boka. Det er til å bli tullete av. Noe er veldig vanskelig og noe er så lett at man kunne det før man åpna boka. Det mest relevante du kan gjøre er å gjøre eksamen/tentamensoppgaver på vektorer. De samler opp alt du trenger å kunne. Er det ting du lurer på så ser du i boka og så regner du videre. Funker bra for meg og gir meg en bedre forståelse i hvordan vektorene egentlig fungerer :)

8773350[/snapback]

Eller, å finne vektorer på kordinatform går greit, men sånn parameterfremstilling... Skjønner ikke hva de gjør i boka og lurte på om noen andre sider haddeino om det?

Lenke til kommentar

**EDIT** HAR FORRESTEN ALLE KAPITLENE SAMLET I REGELBOKA. Med viktige eksempler og de fleste viktige regler merket med "!". Selger scannet kopi til alle for 250 kr stk. bare lime rett inn i din egen, og alt er sortert etter kapitlene. Mye arbeid og fint skrevet. :tease: bare send en pm :whistle:

 

hehe.. har gjort det, men tviler på at jeg blir å gi til alle dere luringer. Bare en spøk. Det beste er å lese godt på stoffet

Endret av asjafjell
Lenke til kommentar
**EDIT** HAR FORRESTEN ALLE KAPITLENE SAMLET I REGELBOKA. Med viktige eksempler og de fleste viktige regler merket med "!". Selger scannet kopi til alle for 250 kr stk. bare lime rett inn i din egen, og alt er sortert etter kapitlene. Mye arbeid og fint skrevet. :tease:

 

hehe.. har gjort det, men tviler på at jeg blir å gi til alle dere luringer.

8773379[/snapback]

 

Tar blodpris for despereate ekaminanter ja.. ;)

Lenke til kommentar
**EDIT** HAR FORRESTEN ALLE KAPITLENE SAMLET I REGELBOKA. Med viktige eksempler og de fleste viktige regler merket med "!". Selger scannet kopi til alle for 250 kr stk. bare lime rett inn i din egen, og alt er sortert etter kapitlene. Mye arbeid og fint skrevet. :tease: bare send en pm  :whistle:

 

hehe.. har gjort det, men tviler på at jeg blir å gi til alle dere luringer. Bare en spøk. Det beste er å lese godt på stoffet

8773379[/snapback]

 

det er sleipt må jeg si. jaja jeg har ikke matte så et fett

Lenke til kommentar
f(x)=e^2x

f'(x)=2e^2x

 

Stemmer det?

8774037[/snapback]

Skal stemme det ja.

8774082[/snapback]

Er ganske nervøs nå :( . Kommer til å gjøre sånne småfeil. Sliter også å derivere utrykk for hånd :no::no: ...

Sånn som 2x^2 -3x +4, å gjøre det for hånd har jeg aldri skjønt :(

Lenke til kommentar
f(x)=e^2x

f'(x)=2e^2x

 

Stemmer det?

8774037[/snapback]

Skal stemme det ja.

8774082[/snapback]

Er ganske nervøs nå :( . Kommer til å gjøre sånne småfeil. Sliter også å derivere utrykk for hånd :no::no: ...

Sånn som 2x^2 -3x +4, å gjøre det for hånd har jeg aldri skjønt :(

8774146[/snapback]

 

(x^r)' = r*x^(r-1)

k' = 0 (alle konstantledd blir 0 når de deriveres)

 

Så (2x² -3x +4)' = 2*2x²-¹ - 3 = 4x -3.

 

--

 

-3x = -3x¹.

(x¹)' = x¹-¹ = x° = 1.

(-3x)' er da: -3*1 = -3.

 

Håper dette hjelper. :)

Lenke til kommentar
f(x)=e^2x

f'(x)=2e^2x

 

Stemmer det?

8774037[/snapback]

Skal stemme det ja.

8774082[/snapback]

Er ganske nervøs nå :( . Kommer til å gjøre sånne småfeil. Sliter også å derivere utrykk for hånd :no::no: ...

Sånn som 2x^2 -3x +4, å gjøre det for hånd har jeg aldri skjønt :(

8774146[/snapback]

 

Satt å vrei hjernen lenge i går når jeg ikke fikk til å integrere et stykke.. Fant ut i dag at jeg hadde slått opp på derivasjon istedenfor integrasjon :no:

 

Sånne feil gjør jeg ofte, så er veldig nervøs ang. disse småtingene. Heldigvis leste jeg gjennom vurderings-greiene til sensor, og det går veldig mye på helhetlig vurdering, og om riktig fremgangsmåte er brukt. De skal mao. ikke bare se på svaret og sette rett/galt. :thumbup:

Lenke til kommentar
f(x)=e^2x

f'(x)=2e^2x

 

Stemmer det?

8774037[/snapback]

Skal stemme det ja.

8774082[/snapback]

Er ganske nervøs nå :( . Kommer til å gjøre sånne småfeil. Sliter også å derivere utrykk for hånd :no::no: ...

Sånn som 2x^2 -3x +4, å gjøre det for hånd har jeg aldri skjønt :(

8774146[/snapback]

 

(x^r)' = r*x^(r-1)

k' = 0 (alle konstantledd blir 0 når de deriveres)

 

Så (2x² -3x +4)' = 2*2x²-¹ - 3 = 4x -3.

 

--

 

-3x = -3x¹.

(x¹)' = x¹-¹ = x° = 1.

(-3x)' er da: -3*1 = -3.

 

Håper dette hjelper. :)

8774249[/snapback]

snakker om sånt tull med delta(x) -> 0 jeg.

Vanlig derivasjon er ikke så stress, med mindre det kommer slike tunge oppgaver :S

 

Hvor står vurderingskriteriene til sensor? :dontgetit:

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Heldigvis leste jeg gjennom vurderings-greiene til sensor, og det går veldig mye på helhetlig vurdering, og om riktig fremgangsmåte er brukt. De skal mao. ikke bare se på svaret og sette rett/galt.  :thumbup:

8774254[/snapback]

Det er heldigvis slik ja, men tror egentlig de gjør det for å sjekke om folk gjør det feil men får rett svar uansett. For å ta et enkelt eksempel:

 

Oppgave 1: Legg sammen 2 og 2.

 

Riktig fremgangsmåte og svar er: 2+2=4.

 

Men også 2*2 og 2² vil gi riktig svar.

 

snakker om sånt tull med delta(x) -> 0 jeg.

Vanlig derivasjon er ikke så stress, med mindre det kommer slike tunge oppgaver :S

8774273[/snapback]

Ja, nei det skjønner ikke jeg heller noe av. :p

Endret av Kristoffer_Aurdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...