Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

2mx, eksamen, 2007


Gjest Slettet-120696

Anbefalte innlegg

Går på Ås vgs...

 

Var ivertfall en go del av elevene som har bemerket at oppgaven var dritt, og i dag gikk det rykte om at flere av lærerene skulle snakke sammen og sende inn en klage.

8793050[/snapback]

 

Åja, men tror nok ikke det er nok til at den blir anullert, har lest for eksempel at det ble sendt inn klager på fysikk-eksamen i fjor, men tror ikke noe spesiellt ble gjort. Da det i fjor eller forfjor var gjort en stor feil i en 1my eller 1mx eksamen(var en graf som skulle forestille et strikkhopp eller noe som var tegnet feil), så ble det bare sagt at de som hadde oppdaget det og skrevet om det ville bli belønnet.

Så det at dere har hørt rykter om at lærerne skal sende inn en klage, vel det tror jeg ikke får så mye å si, bortsett fra at det blir skjerpet til et annet år. Men for all del, om de kunne latt de som ikke klarte den "slippe unna" og heller vektlegge resten av prøven mer, og la de som klarte den vektlegge oppgave 3 en del og ikke være så streng på resten av prøven, ja da vinner jo alle. :) Men tviler som sagt veldig på at det vil skje.

8793106[/snapback]

 

Det stemmer det. Både 1MY og 3MX hadde feil i eksamen. Når det kommer til 1MY ble det vel enighet om at de som hadde krysset av på én av de 2/3 riktige ble belønnet. Uansett ville du aldri klart oppgaven om du ikke klarte å se hvilken graf som var den naturlige å velge. 3FY vet jeg ikke hva det ble til, var jo ingen stor feil, men fantes sikkert retards som ikke klarte å få med seg at det var en feil i den oppgaveteksten også. (Motsatte var jo helt absurd).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan vel seriøst ikke være slik at noen oppgaver kan bli fjernet etter eksamen?

8789767[/snapback]

 

Joda.. Tror det er en grei sjangse for at sannsynlighets oppgaven blir stryki.. Er så jævli mange som har klaget på den, også lærere..

8792456[/snapback]

 

Hva skal man ha klaget på der? Jeg føler meg ikke veldig god i matte, eller sannsynlighet, men synes nå at den var av de letteste oppgavene på eksamen.

Lenke til kommentar
Det kan vel seriøst ikke være slik at noen oppgaver kan bli fjernet etter eksamen?

8789767[/snapback]

 

Joda.. Tror det er en grei sjangse for at sannsynlighets oppgaven blir stryki.. Er så jævli mange som har klaget på den, også lærere..

8792456[/snapback]

 

Hva skal man ha klaget på der? Jeg føler meg ikke veldig god i matte, eller sannsynlighet, men synes nå at den var av de letteste oppgavene på eksamen.

8797911[/snapback]

 

Hvis det ikke står noe om å løse en sånn type oppgave i bøkene til folk så er det jo noe å klage på?

Lenke til kommentar
Det kan vel seriøst ikke være slik at noen oppgaver kan bli fjernet etter eksamen?

8789767[/snapback]

 

Joda.. Tror det er en grei sjangse for at sannsynlighets oppgaven blir stryki.. Er så jævli mange som har klaget på den, også lærere..

8792456[/snapback]

 

Hva skal man ha klaget på der? Jeg føler meg ikke veldig god i matte, eller sannsynlighet, men synes nå at den var av de letteste oppgavene på eksamen.

8797911[/snapback]

 

Hvis det ikke står noe om å løse en sånn type oppgave i bøkene til folk så er det jo noe å klage på?

8798225[/snapback]

 

En sånn type oppgave? Sannsynlighetsoppgave?

 

Kan du være med spesifikk, og si hva du mener den oppgaven byr på, som vi ikke bør ha fått med oss fra 1. klasse på barneskolen til 2MX ?

Lenke til kommentar

Noen som vet når vi får vite eksamenskarakteren? Får vi den på vitnemålet eller får vi vite den langt uti sommerferien?

 

Og hvorfor er det slik at vi ikke får den tilbake, bare en karakter... Vil så gjerne ha den tilbake. Er det en mulighet for det?

 

Og når jeg får karakteren så er det bare å legge den sammen med den andre standpunktkarakteren og dele på to og så har jeg snittet mitt i det faget?

Dvs at jeg kan legge til det snittet med alle de andre fagene og deretter regne ut hva totalsnittet mitt kommer på?

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Noen som vet når vi får vite eksamenskarakteren? Får vi den på vitnemålet eller får vi vite den langt uti sommerferien?

 

Og hvorfor er det slik at vi ikke får den tilbake, bare en karakter... Vil så gjerne ha den tilbake. Er det en mulighet for det?

 

Og når jeg får karakteren så er det bare å legge den sammen med den andre standpunktkarakteren og dele på to og så har jeg snittet mitt i det faget?

Dvs at jeg kan legge til det snittet med alle de andre fagene og deretter regne ut hva totalsnittet mitt kommer på?

 

Takk for alle svar  :)

8815629[/snapback]

 

Føyer meg til det siste du lurer på her Lino. Kniver veldig på det samme.

Lenke til kommentar
Mattelæreren vår raste gjennom eksamen på onsdag, slik at vi kunne få en fasit. Kjente ikke igjen noen av svarene :p

8817845[/snapback]

 

Scan, scan, scan! :w00t:

8821437[/snapback]

 

Ja, jeg kan gjøre det etter mattetimen på mandag! Har ikke fått fasiten fysisk enda,for var borte når de andre fikk den..

Lenke til kommentar

Scanneren min fungerte ikke slik den skal, så jeg ble nødt til å skrive inn svarene jeg fikk i fasiten. Gidder da ikke å skrive noe utregning!

 

 

 

1aI x=0,5 ln(8/3)= ln 36322d62c2dc2d7c029b0b551bc1d4fb.png(8/3)

1aII x=ln2

1bI x=78,5 v x=281,5

1bII x=70,5 v x=80 v x=289,5 v x=300

1cI 6e^(2x)

1cII e^(2x)(1+2x)

1dI -(4/3)

1dII 9

1eI x=13,7

1eII y=9,97*e^0,051x

 

 

2a AB=[6,2] BC=[-1,4] AC= [5,6] AB=36322d62c2dc2d7c029b0b551bc1d4fb.png40 BC= 36322d62c2dc2d7c029b0b551bc1d4fb.png17 AC= 36322d62c2dc2d7c029b0b551bc1d4fb.png61

2b <B = 94,4 *

2c Paramterfremstilling: x=5t y=4+6t

2d (-(10/3), 0)

2e Skjønner ikke helt hva han har skrevet. Det virker som om det er to svar: (2.32 , 1.22) og (1.59 , 5.90)

 

3a Regner med at alle fikk til denne. Gidder ikke skrive tekst.

3b 0,069=6,9%

3c 0,162

3d 0,617

3e 30,4

 

4a c(vektor)=b(vektor)-a(vektor)

4b Gidder ikke skrive opp utledningen. Alle ved uansett hva svaret skal bli her. Hvis de ikke kom fram til det, vet de jo at de har feil.

4c 39.4 , 54.7 og 85.9

 

5a Graf av f(x)=x^3-4x^2-4x+16.

5b f'(x)=3x^2-8x-4 f'(3)=-1 f(3)= -5

5c y=-x-2

5d x=-2

5e y=-9x+18 x=2

 

 

 

 

Håper dere forstod noe av det, og kjenner igjen svarene ^^

 

edit; .. og husk: don't shoot the messenger!

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696

På 1 e|| så skrev jeg på slutten hva det egentlige svaret skulle være(det som du skrev), men her er det vel ikke meningen at det skal være helt nøyaktig for vi skulle jo bruke grafen og måle, og da blir det vel ikke helt nøyaktig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...