Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar gjerne imot tips om den øya, og spesielt om utflukter, for eksempel til Dominica.

Ur-fransk øy. God infrastruktur. Bor i et rolig strøk, nær Sainte-Luce. Mener det går daglig båt-rute til Dominica. Har ikke tatt båten selv ennå, har vært mere opptatt av å 'bo oss inn'. Prisnivå som fastlands Frankrike. Har ikke vært på noen organisert tur ennå, har styrt med å flytte inn, lang historie, men det har gått greit sålangt. Drar nedover på onsdag/torsdag desom værgudene tillater det (er i nordsjøen nå) Kona er der på full tid, få eller ingen problem med det, folk er hjelpsomme og hyggelige og vi har allerede fått et lite lokalt nettverk. Nå nærmer høysesongen seg, så da dukker det vel opp en og annen vi kjenner ;-)

Opplever sålangt at dette er i mindre grad en ferieøy som Canariholmene. Derfor lite tilrettelagt for utflukter og sånt, men er vel turer til museer, Mt Pele og til destilleriene som det er mest av. Ikke noe mas på restaurantene, ingen innpåslitne Lolex-selgere osv. Stilt og fredelig, enkelt og greit :-) Fort-de-France og Lamentine er mer 'masete'. Skal prøve-bo der en periode før vi evt vurderer kjøp. Gleder meg iallefall mye til å dra ned dit igjen :-)

Lenke til kommentar

Nylig hjemme fra to måneder i det sørlige Afrika. I morgen går turen til Colombia, som er blant mine favorittland å reise i. Deretter blir det en snartur til den Dominikanske Republikk og Florida (samme reise). Fant flybilletter Oslo-Fort Lauderdale-Oslo til 1.750 kroner. Så da går det fint at jeg ikke booket med United under datafeilen.

Lenke til kommentar

Første tur nå går heim til jul :)

Ellers blir det en tur til London i februar, før jeg drar til Israel. Litt spesiell tur, men skal i alle fall innom Jerusalem, og bading i Dødehavet blir det absolutt. Skal også på en Englandstur til om noen måneder, men den er ikke helt klar enda.

 

Akselev: Masada, Ein Gedi (med Davidsfossen), Qumran og andre historiske steder kan være verdt å vurdere.

Lenke til kommentar

Skal en tur til Cambridge neste helg. Har fremdeles ikke gjort noe som helst research om destinasjonen, så jeg er veldig åpen til tips. :)

Det er vel litt feil sesong å reise dit. "Punting" er jo det store der. Ellers koselig å gå rundt i sentrum. Det er et kirketårn med fin utsikt som man bør få med seg og en stor kirke med mange monsterfigurer som man bør få med seg. Du finner sikkert lett hva de heter.

 

 

https://picasaweb.google.com/robertaas/CambridgeJune2013

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...