Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Hva er deres erfaringer av Libanon? Bryr meg ikke så mye om hva UD sier.

I tillegg til at landet har mange lag med historie fra forskjellige invasjoner, folkevandinger og kulturelle utvekslinger har landet idag en merkelig blanding hvor noen tror de lever i et fredlig og moderne vestlig samfunn og andre tror de lever i et tradisjonelt muslimsk land i krig. Landet er altså full av motsetninger, men de lever for det meste i fred ved siden av hverandre.

 

Følg litt med på hva som er av demonstrasjoner for tiden og hold deg unna dem så er du stort sett trygg. Byblos er en spennende by om du er interessert i historie.

 

https://picasaweb.google.com/robertaas/LebanonSeptember2011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I San Francisco og Silicon Valley nå, og starter ferien på torsdag rett etter siste eksamen. Blir her til over nyåret, før turen går til Washington DC en liten uke.

Tips mottas med takk! Har tilgang på bil under oppholdet i California.

 

Etter det er våren relativt åpen, men funderer på en tur til Bangkok for å besøke en venninne. Sommerferien er altfor langt unna til at jeg har planlagt noe, men ser for meg at det fort blir en ny tur til California for å besøke familie, og da med et stopp på hjemveien i en annen amerikansk by. Vurderer Chicago, eventuelt New York.

Ellers foreligger det løse planer om en blåtur ett eller annet sted i Europa i løpet av våren, får se om jeg ikke kaster meg med på det også.

Lenke til kommentar

Det er vel litt feil sesong å reise dit. "Punting" er jo det store der. Ellers koselig å gå rundt i sentrum. Det er et kirketårn med fin utsikt som man bør få med seg og en stor kirke med mange monsterfigurer som man bør få med seg. Du finner sikkert lett hva de heter.

Tøv og tant, timingen er fin, den. Cambridge er trivelig så det holder før jul; i alle fall i den grad det lar seg gjøre å trives i førjulstid uten snø. Dette er derimot dårlig timing:

 

FRA-ADD-JUB-ADD-LHR-SVG.

... så det spørs om denne delen av turen kan bli utsatt en stund. Spennende dager.

 

Neste tur er ikke før sommeren igjen. Da går turen til Bosnia & Herzegovina, Serbia og Romania.

Et kanonmorsomt område å reise i, muligens en av mine favoritter. Fremdeles upolert, samtidig som det er enkelt å komme seg rundt. Anbefalt litteratur er Patrick Leigh Fermors trebindsverk om fotturen han tok fra Hollands horn til Istanbul på 30-tallet; tredje og siste bind kommer ut posthumt til våren.

Lenke til kommentar

Neste tur er ikke før sommeren igjen. Da går turen til Bosnia & Herzegovina, Serbia og Romania. Foreløpig hvertfall. Det frister litt å utvide med noen dager, så vi kan dra innom Chisnau og Tiraspol.

 

Spennende! Var i Serbia denne sommeren. Anbefaler at du benytter deg mest mulig av trikkene, da taxisjåførene (som alle andre plasser) ofte legger merke til at du er fra utlandet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange som pleier å dra på innenlandsferie her da? Frister litt å dra til en del av landet jeg aldri har vært før og feriere som en turist.

 

Kikker også på utenlandsdestinasjoner, men finner liksom ikke helt ut av hvor eller hva jeg vil dra hen.

 

Tenker først å fremst en alenetur et sted, bare for å få litt ordentlig alenetid.

Lenke til kommentar

Mange som pleier å dra på innenlandsferie her da? Frister litt å dra til en del av landet jeg aldri har vært før og feriere som en turist.

 

Kikker også på utenlandsdestinasjoner, men finner liksom ikke helt ut av hvor eller hva jeg vil dra hen.

Pleier få med minst én ny destinasjon i Norge hvert år, men det er veldig dårlig tilrettelagt for turisme sammenlignet med mye i utlandet.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, drar jeg til Israel og Vestbredden om én måned. Jeg har også blitt inspirert her på forumet til å oppleve sentral-Asia. Spesielt Taijikistan og Turkmenistan. Sykkeltur i fjellene ser veldig(!) spennende ut.

Skal flytte til Oslo for å studere i juli, så er trangt med både penger og tid nå fremover.

Lenke til kommentar

Reiser på Backpacking til asia/australia Fredag 17. - og er hjemme ca. 1. Juni - og skal først til Thailand, så videre til bl.a. Kambodsja, Laos, Vietnam, Filippinene og så siste måneden i Australia ! Gleder emg som en unge til å få oppleve så mye!


Noe jeg MÅ besøke under reisen ?
eller noe bra anbefalinger, eller noe advarsler ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...