Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Altså, tur til Finland om ikke så lenge, med base i Vantaa. Leiebil. Forslag på steder å dra/se? Eventuelt ting å se også i Helsinki. Er en stund siden jeg var i Finland..

Ei god stund siden jeg hadde denne nå, men fantastisk deilig, liten tur! Brukte en halv dag i Helsinki. Fikk også sett Tampere, Lahti, Hämeenlinna (Aulanko nasjonalpark er absolutt å anbefale!), Vantaa og andre småsteder i Sør-Finland :)

 

 

Ingen, selv om vi tittet innom Gellért.

Gellért er jo herlig! Hvorfor bare tittet innom?

Lenke til kommentar

Merket du noe til urolighetene der?

Overhodet ikke. Men jeg holdt meg unna grenseområdene, staten Kachin og den sørlige delen av staten Mon som stort sett er steng for utlendinger uansett. Men det var mye skriverier i avisene om drapene på muslimer og brenning av en muslimsk bydel i byen Thandwe i staten Rakhine. Jeg var noen dager i Ngapali som bare ligger noen km unna Thandwe. Men det kunne like gjerne vært på den andre siden av kloden. På Ngapali Beach gikk livet sin vante gang. Sjeldent jeg har følt meg så trygg i noe land som i Myanmar. Natt og dag, by og bygd. Det måtte i tilfellet være Nord-Korea:-)

Jeg merket heller ikke noe til urolighetene i Bangkok, men det var en "snakkis" blant taxisjaførene som hadde problemer med å frakte folk til og fra Banglamphu-området med Khao San Road. Jeg bodde langt unna, på Sukumvit Road.

Endret av eflatjan
Lenke til kommentar

Hva er mest sentralt i london, west kensington eller hyde park? :) Eller er begge rimelig sentrale? Tenker i forhold til de mest populære gatene

Hyde Park. Men hvis du tenker område å bo i vet jeg ikke helt hva jeg ville gått for; avhenger av hva slags standard på hotell vi snakker og diverse annet. Mye tradisjonelt jålete ligger på Park Lane, gaten langs østsiden av Hyde Park; de gode hotellene her er det lite å si på utover pris.

 

Kensington er lengre ute i provinsen, men avhengig av hvor dette er kan det likevel dreie seg om et par kjappe Tube-stopp for å komme seg til hjertet av sentrum, i tillegg til at området det ligger i ofte (men ikke nødvendigvis) kan ha en litt mer trivelig landsbyfeeling.

 

Jeg har bodd i Chelsea, som strengt tatt var en landsby i provinsen om en går langt nok tilbake. Men i dag er det noen få minutter unna sentrum med undergrunnen, samtidig som stemningen er noen hakk mindre hektisk enn i det verste kaoset. Men West Kensington kan bety så mangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...