Gå til innhold

4995 for FS Amilo Pi1536? *utgått*


Cursio

Anbefalte innlegg

Til dere som har kjøpt denne: husk på å laste ned nyere drivere fra Fujitsu Siemens:

 

http://support.fujitsu-siemens.com/com/sup.../downloads.html

 

Spesielt den nye grafikkdriveren gir litt økt ytelse (fra 3,4 til 3,6 på ytelsestesten i Vista). I tillegg finnes det en nyere BIOS, nye drivere for Intel WLAN og chipset, et Matrix SATA-kontrollprogram og litt til.

 

Har kjørt en test med Super Pi. På 2M bruker maskinen 1min 18sek, som er bra!! Dette viser vel fordelen med en Core 2 Duo-prosessor.

 

Skjønner fremdeles ikke helt hvorfor den bare kostet 4995,-

8501716[/snapback]

Jeg bruker catalyst 7.4, vil ikke det være det beste å bruke på denne pcen? Eller er det firmware til grafikkortet du snakker om? Den firmware oppgraderingen på denne siden ble jo lagt ut 09.05.2006, vil ikke det si at den følger med pcen siden den er så gammel? :hmm:

 

Det samme med chipset driveren, den er jo fra 2005?

Endret av Cursio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å si at jeg kjører Vista. Ati har da overlatt ansvaret for å utvikle nye grafikkdrivere til produsenten av PC´en (Ati =AMD!). Catalyst 7.4 er tingen for de som bruker XP.

 

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=26978

 

Angående de andre: sjekk dato/utgave på den som er installert i forholdt til de nye, før oppgradering. Antakelig forskjell her også mellom Vista og XP

Lenke til kommentar

Et par førsteinntrykk:

 

- Veldig mye for pengene! Når du pakker den opp er designen råstilig og skjermen er råtynn. Det at den er blank er bare digg fordi det gjør den brukbar i utelys, min jobb Thinkpad til 13.000 duger ikke ute med full lysstyrke.

 

- Byggkvaliteten er selvf så som så for en så billig PC. Tastaturet fjærer og man kjenner at dette er en PC man er forsiktig med på alle måter. Men hva gjør vel det når man får så mye krutt for så lite penger!

 

- En ting jeg ikke liker er at WiFi slås på med en liten plastikk skyveknapp i fronten av pc'en. Dette er ting som fort går i stykker og kan man ikke lenger slå på WiFi så hmm. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de har valgt en slik løsning kontra en knapp samme med de andre. Men greit nok :)

 

- Den blir fort varm, men det er mye krutt under dette billige panseret, og den har en egen ekstra vifteknapp(knapp med viftesymbol på). Du må for guds skyld aldri putte den påslått i vesken, men i sovemodus går det fint.

 

- Viften spinner sjelden opp i høyere hastigheter slik at du hører den, men siden maskinen er varm gjør den det innimellom.

 

Av software har du:

- MS Works som er et meget greit substitutt for Office, og du kan evt. legge inn Open Office.

- PowerDVD 6.0 følger med, noe som er mye bedre enn WinDVD. Dog desverre ikke 6.5 med støtte for vc-1 og h.264 i eks. 720p.

- Norman Antivirus 5.8 gratis i 3 år ved registrering(positivt)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hardware har også testet ut denne maskina, dog ikke med helt de samme spesifikasjonene, men samme modell med mye likt:

Fujitsu Siemens Amilo Pi1536G

Der ble batteritiden målt til 129 minutter (MobileMark måler med blandet bruk).

 

Ellers så måler denne testen 137 minutter med mobilemark og 115 minutter med DVD-avspilling.

 

Denne testen sier:

Battery Life:

 

The Amilo Pi's battery life is pretty much average for this type of notebook. There is only one type of battery available and it is definitely not a long life model. It is a standard 4400 MAh Li Ion model made by Panasonic. When using the notebook at medium screen brightness without WiFi, it goes for 2h02 mins -- this is with just normal Office use. When using the "silent" feature button and no WiFi, it hits 3h 02mins. Playing a DVD, it lasts 2h24mins at medium brightness. I am quite happy with this, seeing as I am not really someone who uses my notebook "on the go". Also it is perhaps a bit large to use on a airplane.

Lenke til kommentar
Hva med batteritiden Theo343, fått prøvd ut litt forskjellig med den? Er vel ingen som har svart noe fornuftig i denne tråden om den faktisk er 2timer, og til hvilket bruk det er etc.

8511643[/snapback]

Jeg har ikke brukt den så mye ennå siden jeg venter på en minnebrikke senere i uken, men jeg kan alltids kjøre noen DVD film tester på den el.? Har forløpig gjort den klar med software, oppdateringer, oppsett osv.

 

Spesifike tester dere ønsker?

 

Evt. spørsmål jeg kan svare på?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Flott, flott. Samt at på min thinkpad har jeg lagt inn noe som ga meg nesten 45min bedre batteritid ;). Jeg tipper det kan gi ennå bedre batteriytelse på Pi1536.

 

EDIT:

Legg inn dette vindunderlige verktøyet og sett den til dynamic switching og vil du optimalisere litt kan du teste med forskjellige volverdier på forskjellig Mhz trinn. Samt at du kan stille hvor lenge den må være over visse % nivåer på CPU bruk før den skifter Mhz nivåer osv. Meget kraftig verktøy som gjør underverker på batteritiden din.

 

http://www.pbus-167.com/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De ble fort tom for minnemoduler. Tenkte selv å kjøpe 1GB 667Mhz brikke som midlertidig kjører på lavere hastighet, slik at jeg senere kan oppgradere til en 1GB 667MHz brikke til.

 

Men nå var alt utsolgt. Med unntak av PC4200 på netshop.no

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det funker fint å kjøre den minne modulen som sitter i + 1GB 4200?

 

Det vil vel være bedre enn 1GB 5300?

8519579[/snapback]

Det skal fungere ja, men 4200 blir selvsagt litt tregere enn 5400. 4200-minne vil jo også senke hastigheten på 512MB-modulen som sitter i maskina ned fra 5400 til 4200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...