Gå til innhold

4995 for FS Amilo Pi1536? *utgått*


Cursio

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått pcen! Det første jeg gjorde var å sette inn 2GB av det Kingston minnet. Funker som en drøm. Ser veldig bra ut foreløpig. Fin pc så absolutt. Noe jeg var mest spent på var oppløsninga, men denne er glimrende til denne skjermen! Nå skal jeg oppdatere drivere, og kanskje prøve det programmet Theo343 snakket om. :D

 

Edit: Det første minuset jeg har lagt merke til er at det fort blir ganske varmt oppe til høyre for touchpaden, altså der man gjerne legger hånda si når man skriver.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå kjøpt denne dataen. Den fungerer fint helt til jeg plaserer ekstra RAM "Kingston 1 GB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM". PCn vil ikke fungere etter at denne er satt inn, hvis jeg i det hele tatt kommer inn i windows er det noe feil med alle driverne, og musen fungerer ikke.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg har satt inn rammen på riktig måte, men er det noe jeg må gjøre før/etter at jeg har satt inn RAMen? Eller er det noe feil med RAMen jeg har kjøpt?

8535177[/snapback]

 

Anbefaler alle til å sette inn 2 identiske RAM brikker. Da vil systemet kjøre stabilt, dvs færre blå skjermer osv, og ingen av de vil "tvinge" den andre til å kjøre på lavere MHz... Nå som RAM'en er så billig burde alle absolutt gjøre dette.. Snakker av egen erfaring...

Lenke til kommentar

Angående minne: har satt inn 2x 1GB Kingston 667MHz. Fungerer helt feilfritt.

 

Angående Vista: har installert Vista Business Ed. Fungerer som det skal (også Aero). Har oppdatert en del drivere fra Fujitsu Siemens. Har ikke gjort noe med BIOS (1.20). Vil bare nevne at det i Vista også er mulig å kjøre en Memory-test.

 

Eh... ikke glem at dette er en billig PC, og at det uansett er jæ... mye for penga.

Endret av benz
Lenke til kommentar
Men selv med drawback som er helt naturlig på en så billig maskin så er denne ...

 

Hva mener du med "drawback"? Hvilken RAM-brikke har du satt inn? Samme "PC-tall" som den som stod i fra før?

 

Regner med jeg får min pc i morgen.. gleder meg!

8532441[/snapback]

Jeg kjøpte samme hastighet som stod i, i 1GB størrelse slik at den nå har 1.5GB. Det tok 40 sek å montere og Windows ser minnet og alt er helt toppers. Flere andre har kjøpt 667Mhz utgaven og det funker også helt fint. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
PCI Express graphic card based on MXM ATI MobilityTM Radeon® X1400 with up to 512MB Hypermemory1.

 

Jeg har installert 1GB ekstra RAM så nå har jeg 1.5 GB tilsammen.

 

Tips anyone?

8559462[/snapback]

 

Ja, men hva er det dedikerte minne?

Btw. der du leste den setningen du kopierte skal det

stå en forklaring på 1 tallet etter hypermemory .

Lenke til kommentar
Ja nå har laptoppen stått innlevert Oslo siden 03.05 så jeg regner med at noen av vaskerne eller postansatte har fått seg en ny bærbar. :( 5 dager og ikke sortert engang?

8562779[/snapback]

 

Print ut sporingsseddel og dra ned på ditt lokale postkontor. Kanskje de kan oppklare saken. Eventuelt kan du kanskje få maskinen erstattet da.

Lenke til kommentar

*Kremt* Jeg har ikke hatt tid til å leke med maskinen ennå *skamme seg* og har derfor hvertfall ikke åpnet manualen. Men jeg har trykket på nevnte knapp opptil flere ganger og den oppfører seg på forskjellig måte.

 

Noen ganger blinker den og man får ikke slått den av igjen, og noen ganger lyser den fast og man kan slå den av.

 

Så langt later jeg som om den kjører viften til et visst nivå av temperatur ellerno. Men jeg må nok sjekke manualen på dette.(Som forøvrig er elendig i papirutgave og må sjekkes fra CD)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...