Gå til innhold

4995 for FS Amilo Pi1536? *utgått*


Cursio

Anbefalte innlegg

Hvor vanskelig er det å finne rammen i denne maskinen? tenker på en slik til min søster (skolebruk). Er det noe alla min 1557, der man bare trenger å løsne to skuer, fjerne ett lite deksel, og så er rammen der, eller må han demotere hele maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på at det er store oppgaven å sette inn ram. Men de som kjører PC5300, har dere sjekket at den ikke setter hastigheten ned til PC4200/300?

8479229[/snapback]

Jeg lurer også på dette! Og vil ytelsesforskjellen mellom disse hastighetene egentlig være merkbar?

Lenke til kommentar

Damen kjøpte denne. Må si jeg er ganske imponert over hva du får for 5000,- kroner!

 

Klar og fin skjerm med passe oppløsning for størrelsen.

Stille og rask maskin.

 

Minuset må være at den er litt tung, men byggkvaliteten ser bra ut. Eneste jeg reagerte på byggkvaliteten var rundt slimline dvd-rw driven. er litt mellomrom under denne fulgt av tynn plast.

 

Konklusjonen er at dette må være et jævlig bra kjøp!

Lenke til kommentar
Det er faktisk 9 skruer man må fjerne før man kan ta av dekselet.

CPU-Z viser 332,5 MHz på minnet. Kan det tolkes som den kjører det som normalt?

8479491[/snapback]

 

Så dvs. at hvis man kjøper en 1GB PC5300 SO-DIMM så har man oppgradert hastigheten på minnet også. Den gamle 512MB må da selvf ut desverre.

Lenke til kommentar

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46504

 

Dette er et meget godt alternativ til de som ønsker litt mer kraft fra grafikkort, XP Pro istedet for Home, samt innebygd bluetooth. Maskinen koster 1500 mer og kommer utover det som er nevnt over med samme konfigurasjon.

 

 

Hvordan er ytelsesforskjellen mellom x1600 og x1400 på disse to maskinene. Hadde vært fint med raskt svar da jeg tenkte å kjøpe denne før ukestilbudet gikk ut!

Lenke til kommentar

Fant noen resultater med X1400 og X1600:

 

3DMark05

Dell Inspiron e1705 (2.0GHz Intel T2500, ATI X1400) 1,791 3D Marks

Apple MacBook Pro (2.0GHz Core Duo, ATI X1600 128MB 2866 3D Marks

Fujitsu n6410 (1.66 GHz Core Duo, ATI X1400 128MB) 2,273 3DMarks

Acer TravelMate 8204WLMi (2.0GHz Core Duo, ATI X1600 256MB) 4,157 3DMarks

 

3DMark06

Dell Inspiron e1705 (2.0GHz Intel T2500, ATI X1400) 926 3D Marks

Apple MacBook Pro (2.0GHz Core Duo, ATI X1600 128MB 1,528 3D Marks

Asus A6J (1.83GHz Core Duo, ATI X1600 128MB) 1,819 3D Marks

 

Jevnt over ser X1600 til å være mellom 1,5 - 2 ganger raskere enn X1400.

Lenke til kommentar

Bestilte maskin på onsdag kveld, hentet på posten i dag (Oslo)! Raskt levert, Netshop!

 

Har tatt ut minnebrikken som fulgte med og satt inn 2 x 1024 Kingston PC5300 667MHz. Kostet 2 x 375,-. Fungerer som bare det! CPU-Z sier at de kjører med riktig (maks) hastighet.

 

Førsteinntrykket er bra. Fin skjerm (ikke pikselfeil), OK byggkvalitet, har alt man behøver (DVD/CD-brenner, nok porter som er plassert på riktig sted, bra taststur osv).

 

Dette er selvfølgelig ikke noen ultraportabel maskin, med litt høy vekt og begrenset batterikapasitet. Mulig at noen ikke liker den blanke skjermoverflaten, men så langt har det ikke plaget meg noe særlig. Kjenner også at den blir ørlitelite varm etter hvert, men det gjelder vel de fleste nye laptoper.

 

Konklusjon: må være et kupp til den prisen (4995,-)! Da blir det bare en spøk å koste på 750,- for oppgradering av minne. Har så langt ikke sett noen annen maskin til den prisen som har vært i nærheten når det gjelder spesifikasjonenene, men ser ikke bort fra at flere kommer til å følge etter der hvor det er med Windows XP. For mitt vedkommende er det historie, nå er det enten Vista eller Ubuntu som skal få ta over.

 

Skal si fra dersom det dukker opp noen overraskelser etter hvert...

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg også pcen min! Jeg bestilte med 1x 512 PC4200 brikke. Du må som sagt tidligere skru av en plate med ni skruer på undersiden for å komme til rammen, men dette var ikke så vanskelig! Knallgod skjerm, rask pc, har testet den på noen spill, og den gir meg bedre FPS enn min stasjonære(!!) Det er bare en partisjon default, så jeg brukte partition magic til å dele disken uten å miste noe. Knallgodt tastatur, men det blir litt varmt som nevnt tidligere. Det merklige er den vertikale innsynsvinkelen til skjermen. Har du den rett vinkel er svartnivået veldig godt, men justerer du +- 10 grader blir sort grått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...