Gå til innhold

4995 for FS Amilo Pi1536? *utgått*


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm... Kanskje det? Jeg skal prøve å oppdatere bios og se hva som skjer.

Men det er jo mange her som har satt i 667 mhz ram i denne pcen, uten å oppdatere noe som helst? Merkelig...

8618956[/snapback]

Hvis du ikke får den til å virke kan du returnere den og be om Kingston.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en Corsair value 1gb 667mhz ram til min Pi1536. Da jeg prøvde å sette minnebrikken i pcen  istedenfor den 512mb 533mhz rammen som allerede sto der, ville den ikke starte opp! Det virker som den forsøker å slå seg på i noen få sekunder, for så å restarte av seg selv. Det kommer inget bilde på skjermen. Da satte jeg i den gamle 533 mhz brikken min igjen, og da fungerte maskinen strålende!

 

Hva kan problemet kan være?  :(

8617156[/snapback]

 

 

Dette skjedde når jeg satt i minne i min laptop også. Jeg tok bare av dekselet igjen og tok ut minnet og satt det inn igjen.

 

Etter det så booter den helt fint. :)

Lenke til kommentar
Dette skjedde når jeg satt i minne i min laptop også. Jeg tok bare av dekselet igjen og tok ut minnet og satt det inn igjen.

 

Etter det så booter den helt fint. :)

8623076[/snapback]

Jeg prøvde både dette og biosoppdatering. Ingenting fungerer. Jeg har til og med renset kontaktpunktene på brikken med isopropanol, uten at det virket.

Jeg satte så i den gamle brikken, og da fungerte alt strålende igjen. Forstår ikke dette.

Men jeg testet å starte maskinen uten noe som helst ram, da kom samme symptomene som hvis jeg hadde Corsairbrikken i. Svart skjerm, og omstart hvert 5. sekund.

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt en del tester av pcen, den er veldig stabil, og yter godt ved krevende forhold! Dere kan jo ta disse testene på pcen selv, og så kan vi se om det er endringer som gir stor forskjell i resultatene!

Min Pi1536 er original fra netshop.no, utenom den ekstra 512 mb 533 mhz brikken jeg har lagt til. Skjermkortdriver er ATI mobility catalyst 7.4. Jeg kjører XP Home.

 

Alle testresultater er gjennomsnitt av tre tester. Testresultatene varierte med mindre en 1 prosent.

 

Cs:source video stresstest med alt på high, og 1280x800 oppløsning

Gjennomsnittlig fps: 37.17

 

3d mark 03 build 360, standard, 1024x768 oppløsning

3596.67 3d marks

 

Pc mark 05, standard

3575 pc marks

Lenke til kommentar

Bra test Cursio. Prisen tatt i betraktning er vel dette noe av det beste kjøpet man har gjort på en stund?

SuperPi-test på 2M tar 1min 18sek. Dette er omtrent det samme som maskiner med Core Duo 2MHz-prosessor bruker.

Er litt usikker på dette med varmen, da jeg ikke har noen erfaring med Core Duo-laptoper fra før. På idle ligger temperaturen og hopper litt mellom 49 og 55. Vifta slår inn på 60. Noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
Bra test Cursio. Prisen tatt i betraktning er vel dette noe av det beste kjøpet man har gjort på en stund?

Takk! Og jeg er helt enig! Dette er det beste kjøpet jeg har gjort på lenge! :)

 

Noen som vet om noen andre, gode alternativer, i samme prisklasse?

Tja, det er ingen fullgode alternativer som er så billige, forrige ukes tilbud fra netshop var også et godt tilbud fra HP, men siden det nå er en ny uke har tilbudet gått ut.

Se her for billigste pris.

 

Fordeler og ulemper med HP Pavilion i forhold til FS PI1536:

 

+ Dobbelt så mye ram (1024 mb)

+ Stor harddisk (120 gb)

+ Bedre batterilevetid

- Dårligere prosessor en PI1536

- Dårligere grafikkort en PI1536

 

Med andre ord, dette er en perfekt pc for deg som ikke spiller så mye!

Lenke til kommentar

Hei.

Har et spørsmål angående skjermstørrelse.

Kjører med 1200X800 nå men jeg har et program som forlanger skjermstørrelse på 1200x1024.

Går det å få størrelsen opp til 1200X1024 eller må jeg glemme dette programmet på denne maskina.

Er ellers veldig fornøyd med denne.

Lenke til kommentar

steaamo: Ingen av de oppløsningene passer til skjermen. Skjermens grunnoppløsning er 1280x800. Alt annet enn det ser enten forferdelig ut eller vil ikke vises. For å bruke det programmet som krever den sære oppløsningen 1200x1024 så må du nok bruke en ekstern CRT-skjerm. (Jeg vet ikke om noen LCD-skjermer med den oppløsninga så hvis det fungerer i det hele tatt så vil det se elendig ut)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...