Gå til innhold

Video: Forza Motorsport 2 #1


Anbefalte innlegg

Det jeg nevnte om å "gi litt liv til gressplenen" osv mente jeg ikke bokstavelig, som at det trengte 3d-modellerte gresstrå. Jeg tenkte mer på at det kanskje var litt hjulspor i jorda, kanskje litt skrapmetall, en liten jordhaug, eller noe annet som gir det litt mer naturlig utseende.

8456976[/snapback]

Så at hvert eneste løp du kjører gir varige spor på banen - som holder seg der 'for alltid' i alle løp fremover - er ikke nok altså. Ei heller at ting som faller av bilene ved sammenstøt blir liggende resten av løpet og kan skade biler på neste runde. Folk er jammen kresne idag.

 

Forøvrig så er alle racerbaner (som er greia i Forza) kjemisk ryddet for skrot og ujevnheter som kan ødelegge for bilene før hvert løp, så 'skrapmetall og jordhauger' har ingenting på en bane å gjøre.

 

Og nei; Forza (hverken 1 eller 2) har ikke kopiert den latterlige AI'en fra GT-serien der bilene holder samme spor runde etter runde uten evne til å ta avgjørelser ut i fra ting som skjer på banen.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anyways, sikkert helt greit til Xbox å være, men blir nok fortsatt sittende å vente på GT5 og hyggeligere pris på PS3.

8456719[/snapback]

Om to år når GT5 kommer så koster nok en PS3 ned mot 3000 kroner, så det er jo et godt valg. Kos deg med PS2'en og GT4 uten online så lenge da...

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Herlig med en liten latter før sengetid.

Gamer.no slutter aldri å overraske meg.

8456480[/snapback]

 

Du får lire av det masse teite kommentarer selv, vi legger ikke stor vekt på det, men tåpelig å ha med. Var en person lenger opp som la vekt på dette.

 

Har du noe saklig å si?

 

Siden du selv sier du har peiling på dette så vil jeg gjerne høre mer om den avanserte fysikken. Og gjerne noe mer enn setningen "avanserte fysikken". Jeg syntes bilene så ut til å oppføre seg meget klumsete på videoen. Og neida jeg er klar over at om bilene ser klumsete ut så kan det ligge kvantefysiske sprang i utregningen bak... geez.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Herlig med en liten latter før sengetid.

Gamer.no slutter aldri å overraske meg.

8456480[/snapback]

 

Du får lire av det masse teite kommentarer selv, vi legger ikke stor vekt på det, men tåpelig å ha med. Var en person lenger opp som la vekt på dette.

 

Har du noe saklig å si?

 

Siden du selv sier du har peiling på dette så vil jeg gjerne høre mer om den avanserte fysikken. Og gjerne noe mer enn setningen "avanserte fysikken". Jeg syntes bilene så ut til å oppføre seg meget klumsete på videoen. Og neida jeg er klar over at om bilene ser klumsete ut så kan det ligge kvantefysiske sprang i utregningen bak... geez.

8457173[/snapback]

 

Inderlig godt at du viser deg som en langt bedre debattant ved å slenge ut dine veldokumenterte ord om ressursbruk grunnet 3d-gress etc.

Det er ikke akkuratt noe man har klart å gjenskape i 2007...

 

Når det gjelder fysikken i spillet så har jeg tydeligvis satt meg "litt" mer inn i spillet enn deg. Derfor mine bastante ord om "avansert fysikk".

Tar du deg tid til å se på denne videoen fra Gametrailers, så skjønner du kanskje at de har lagt vekt på å lage en simulator her, og ikke et arcade-spill.

 

Saklig nok for deg?

Lenke til kommentar
Når det gjelder fysikken i spillet så har jeg tydeligvis satt meg "litt" mer inn i spillet enn deg. Derfor mine bastante ord om "avansert fysikk".

Tar du deg tid til å se på denne videoen fra Gametrailers, så skjønner du kanskje at de har lagt vekt på å lage en simulator her, og ikke et arcade-spill.

8457457[/snapback]

 

Håper du har rett. Selv om jeg fortsatt synes forza 1 er utrolig bra spill, er det unektelig et arcade-preg over det. Jeg foretrekker selvsagt at spillet skal være så realistisk som mulig :)

Lenke til kommentar
Herlig med en liten latter før sengetid.

Gamer.no slutter aldri å overraske meg.

8456480[/snapback]

 

Du får lire av det masse teite kommentarer selv, vi legger ikke stor vekt på det, men tåpelig å ha med. Var en person lenger opp som la vekt på dette.

 

Har du noe saklig å si?

 

Siden du selv sier du har peiling på dette så vil jeg gjerne høre mer om den avanserte fysikken. Og gjerne noe mer enn setningen "avanserte fysikken". Jeg syntes bilene så ut til å oppføre seg meget klumsete på videoen. Og neida jeg er klar over at om bilene ser klumsete ut så kan det ligge kvantefysiske sprang i utregningen bak... geez.

8457173[/snapback]

 

Inderlig godt at du viser deg som en langt bedre debattant ved å slenge ut dine veldokumenterte ord om ressursbruk grunnet 3d-gress etc.

Det er ikke akkuratt noe man har klart å gjenskape i 2007...

 

Når det gjelder fysikken i spillet så har jeg tydeligvis satt meg "litt" mer inn i spillet enn deg. Derfor mine bastante ord om "avansert fysikk".

Tar du deg tid til å se på denne videoen fra Gametrailers, så skjønner du kanskje at de har lagt vekt på å lage en simulator her, og ikke et arcade-spill.

 

Saklig nok for deg?

8457457[/snapback]

 

Dette begynner å bli tåpelig. Det ble nevnt noe fra en bruker om 3D gress, og den saken er det du som har hengt deg opp i, ikke andre. Jeg og sikkert flere synes det er totalt unødvendig å ha med i en bilsimulator så sant det ikke har noen funksjon i fysikken annet enn visuellt. Det visuelle er på mange måter viktig for opplevlelsen men det er andre ting man hadde satt mer pris på helt klart.

 

Om det ikke bruker særlig ressurser er revnende likegyldig. Det er bare totalt unødvendig å ha med. Hva som er årsaken til at brukeren nevnte dette får du nesten ta opp med ham.

 

Du har fortsatt problemer med å holde deg saklig og du snakker i grunn mye piss i kommentarene dine.

 

Jeg har bedt deg om å fortelle oss/meg litt om hva som er banebrytende med fysikken i spillet, det klarer du vel? Siden du brenner såpass for dette spillet regner jeg med at du har noen innprenta punkter som inneholder noe mer enn "se på denne videoen".

 

Det jeg har kommentert om mine inntrykk av spillet er at grafikken ellers ikke virker særlig god ift. andre bilsimulatorer som er nevnt i tråden. Derimot er det positivt at spillet evt. har gått noe skritt videre på kollisjons fysikk, da "bumping cars" i grunn ødelegger mye av simulator aspektet. Mange carsims har dette fra før, men i veldig varierende nivå og kvalitet.

 

Men gi oss gjerne noen punkter på hva som gjør dette spillet spesielt på kjøre fysikk og kollisjonsfysikk.

 

EDIT:

En annen ting i videoen artikkelen linker til er at sett utenfra oppfører bilene seg noe stakat.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette begynner å bli tåpelig. Det ble nevnt noe fra en bruker om 3D gress, og den saken er det du som har hengt deg opp i, ikke andre. Jeg og sikkert flere synes det er totalt unødvendig å ha med i en bilsimulator så sant det ikke har noen funksjon i fysikken annet enn visuellt. Det visuelle er på mange måter viktig for opplevlelsen men det er andre ting man hadde satt mer pris på helt klart.

 

Om det ikke bruker særlig ressurser er revnende likegyldig. Det er bare totalt unødvendig å ha med. Hva som er årsaken til at brukeren nevnte dette får du nesten ta opp med ham.

 

Du har fortsatt problemer med å holde deg saklig og du snakker i grunn mye piss i kommentarene dine.

 

Jeg har bedt deg om å fortelle oss/meg litt om hva som er banebrytende med fysikken i spillet, det klarer du vel? Siden du brenner såpass for dette spillet regner jeg med at du har noen innprenta punkter som inneholder noe mer enn "se på denne videoen".

 

Det jeg har kommentert om mine inntrykk av spillet er at grafikken ellers ikke virker særlig god ift. andre bilsimulatorer som er nevnt i tråden. Derimot er det positivt at spillet evt. har gått noe skritt videre på kollisjons fysikk, da "bumping cars" i grunn ødelegger mye av simulator aspektet. Mange carsims har dette fra før, men i veldig varierende nivå og kvalitet.

 

Men gi oss gjerne noen punkter på hva som gjør dette spillet spesielt på kjøre fysikk og kollisjonsfysikk.

 

EDIT:

En annen ting i videoen artikkelen linker til er at sett utenfra oppfører bilene seg noe stakat.

8458795[/snapback]

 

Det er helt tydelig at vi lever i hver vår verden når det kommer til hva vi ser på som bra ingame-klipp. Ser ikke noe stakat i denne filmen, men jeg regner med at vi kan være enige om at det kommer an på øyet som ser.

 

Du etterlyser mer harde fakta?

-Fysikkmotoren i spillet oppdateres i 360 fps, hvilket medfører en langt mer naturlig bilhåndtering enn ved lavere fps som bruker "snarveier" for å simulere oppførselen på bilen. Dette gjelder blant annet:

- Støtdempere

- Friksjon på bil og dekk

- Vinkel på dekk som spiller inn på slitasje, grep osv.

- Hastighet på hvert enkelt dekk

- Temperatur på dekkende - svært viktig for grep og slitasje.

- PSI - altså trykk på hvert enkelt dekk.

- Slitasje på dekkene - nok en gang individuelt pr dekk, med presis kalkulering.

 

Dette kommer naturligvis oppå forbedringer i fysikken fra det tidligere spillet.

 

 

I tillegg har de videreutviklet skademotoren og forbedret både skader på chassis og hvordan de forskjellige skadene påvirker bilen sin ytelse.

 

 

Spillet i seg selv kjører bildeoppdatering, som kanskje mange vet allerede, på 60fps.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

Minner og om at personangrep ikkje blir akseptert. Denne diskusjonen er blitt ganske heit, ikkje la det bli noko værre, i så fall kan det bli aktuelt å rydde litt her.

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Tror dere burde ta en titt på denne videoen i full 720p oppløsning før dere slenger med leppa jeg  ;)  Panser-view på slutten ser mildt sagt rått ut  :thumbup:

 

mugello_race_3.wmv

 

PS. Og husk, denne videoen har 29 fps, ikke 60 som spillet har  :)

8458256[/snapback]

Jepps skal kikke på denne nå siden ant. artikkel videoen ikke var like representativ.

 

EDIT:

Fikk et mye bedre inntrykk av denne oppløsningen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Førsteinntrykket er at det virker noget sterilt med skuffende tamme motorlyder, og jeg er slettes ikke sikker dette spillet er simulator nok for meg. Grafikken er sikkert imponerende IRL, men det holder ikke i lengden.

8463778[/snapback]

 

Motorlyden var skikkelig skuffende ja, kan ikke si motorlyden var veldig god i forza 1 heller... GTR2 må være prakteksempel på motorlyd, skikkelig gromt brøl i de motorene :green: . Noen av bilene i rFactor har også helt overlegen lyd :cool:

Lenke til kommentar

Nå er vel mye av utfordringen med lyden å få den til å høres ekte ut. Og ikke slik som folk *tror* en bil høres ut etter å ha hørt den på TV eller film.

 

Men dette henger jo selvsagt veldig mye på hva slags utstyr folk kjører lyden igjennom. En vil aldri få en realistisk lyd med et par små PC- eller TV-høyttalere hvis virkeligheten er at lyden får det til å vibrere i mellomgulvet når den ekte bilen suser forbi med bånn gass...

 

Motorlydene i Forza 2 er forøvrig tatt opp fra hver enkelt bil med et sinnrikt oppsett av mikrofoner. Det er med andre ord ikke en generisk motorlyd som brukes på alle biler. Så 'ektheten' av lyden kommer nok mest an på utstyret hos den som lytter.

 

http://forzamotorsport.net/news/pitpassreports/pitpass42.htm

 

Forza-teamets opptak av motorlyd fra en Porsche:

post-98301-1177459570_thumb.jpg

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Nei og nei, dette så svakt ut. Grafikken er vel grei, litt mer glossy enn GTR2, men det er tydeligvis null skademodellering, noe som er viktig. (Om man kjører på en avrevet støtfanger i GTR punkterer man, for eksempel)

 

Og lydene! Hva i alle dager? Dårligste jeg har hørt på lenge. Er jo Gran Turismo 3-nivå.

 

Og før noen gjentar at man ikke vet hvordan bilene høres ut, her er en Saleen in real life:

 

 

Skitten og deilig. Når skal man skjønne at lyder er nesten halvpartan av opplevelsen i et bilspill?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...