Gå til innhold

Video: Forza Motorsport 2 #1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke til å se noen av videoene på gamer.no. Jeg bruker den nyeste Firefox. Når jeg trykker på play-knappen blir videovisningsvinduet hvitt, og ingenting skjer.

 

Hva er feil? Det er nokså irriterende, for mange av videoene her på gamer.no er virkelig severdige, tror jeg..

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å se noen av videoene på gamer.no. Jeg bruker den nyeste Firefox. Når jeg trykker på play-knappen blir videovisningsvinduet hvitt, og ingenting skjer.

 

Hva er feil? Det er nokså irriterende, for mange av videoene her på gamer.no er virkelig severdige, tror jeg..

8448831[/snapback]

 

last ned flash-player.

Lenke til kommentar

Ordinært er det første jeg også tenker når jeg ser denne filmen. Jeg trodde virkelig at man hadde bedre ting på lager i nestegenerasjons bilspill på konsoll. Det er klart, det er begrenset hvor mange detaljer man kan ta med i et spill der man kun kjører bane, men det er da vel verdt det å gi litt liv til gressplenene og slikt? Lyseffekter og slikt har det da, greit nok, men jeg syns ikke spillet viser noen nestegenerasjonstakter i det hele tatt. Gran Turismo 3 på PS2 viser omtrent det samme.

Lenke til kommentar
(...)men det er da vel verdt det å gi litt liv til gressplenene og slikt?

8455053[/snapback]

Gresset skal visstnok være i 3D og greier, men det er begrenset hvor mye detaljer man vil kunne se - selv i det virkelige liv - når man kjører fort forbi.

8455437[/snapback]

Merkelig ting å legge vekt på i et bilspill. Jeg fikk mer "hva? er dette et nytt spill?"

Lenke til kommentar

Det er i alle fall helt klart at folk har utrolig forskjellige forventinger til et bilspill til nextgen-konsollene.

I mine øyne er dette spillet nesten som juleaften, nyttårsaften og den kvelden jeg fikk mitt første ligg..tilsammen...

 

Nå er kanskje jeg en av de som ser etter litt andre ting enn antall polygoner også. Demonstrasjonene av hvordan fysikken er i spillet er i alle fall nok til å gi meg kriblinger i magen.

Tror muligens bare en oppfølger eller nexgen-kloning av RBR kunne fått meg mer spent.

I tillegg til det bilspillet jeg selv jobber med ;)

Lenke til kommentar
Som en tilhenger av GT serien på PS siden det første spillet kom, så setter jeg pris på andre ting enn grafikk. Men alikevel kan grafikk skuffe.

 

Og det å prioritere gress i 3D på et bilspill? høl i hodet.

8456371[/snapback]

 

Prioritere 3d-gress i spillet? Og hvor mye ressurser tror du de har brukt på dette?

Lenke til kommentar

Fortsatt ett stykke bak Gran Turismo-serien grafisk, spesielt når det kommer til lyseffekter (måten sollys reflekteres fra bilene og hvordan ting kaster skygge). Hva med å bruke litt tid/ressurser på det i stedet for det nevnte 3D-gresset (som jeg ikke la merke til i hele tatt) eller de glødende bremseskivene, en gimmick de har lagt inn for å få spillet til å virke mye mer avansert enn det egentlig er? Hvor ofte ser man bilen rett fra siden når man kjører?

 

Anyways, sikkert helt greit til Xbox å være, men blir nok fortsatt sittende å vente på GT5 og hyggeligere pris på PS3.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Fortsatt ett stykke bak Gran Turismo-serien grafisk, spesielt når det kommer til lyseffekter (måten sollys reflekteres fra bilene og hvordan ting kaster skygge). Hva med å bruke litt tid/ressurser på det i stedet for det nevnte 3D-gresset (som jeg ikke la merke til i hele tatt) eller de glødende bremseskivene, en gimmick de har lagt inn for å få spillet til å virke mye mer avansert enn det egentlig er? Hvor ofte ser man bilen rett fra siden når man kjører?

 

Anyways, sikkert helt greit til Xbox å være, men blir nok fortsatt sittende å vente på GT5 og hyggeligere pris på PS3.

8456719[/snapback]

 

Det er så fantastisk å lese hva enkelte her klarer å lire av seg.

 

Hvor mye ressurser tror du det tar med dette fortsatt så berømte gresset? Vi snakker ikke om kjernefysiske formler og doktorgrad i 3d-gress for å få dette til.

Og hva med at bremseskivene blir varme? Himmel så avansert!

Ehm....og det sistnevnte er vel vitterlig noe vi har sett i GT-serien også?

 

 

All troverdighet forsvinner jo i den siste setningen din, hvor din skinnende fanboyism drar innlegget ned på et nytt nivå.

Men, du får heller kose deg med GT5 og hvordan "måten sollys relfelkteres fra bilene etc" mens de som spiller Forza 2 må unngå å kjøre i 250 inn i en sving... siden folka bak Forza 2 faktisk har klart å lage både 3d gress, glødende bremseskiver og skade på bilene.

Men, sånt er vel bare bortkastede ressurser det også?

 

Og, sånn at det er sagt: Jeg har spillt utallige timer med GT-serien tidligere, og liker spillet på mange, mange måter. Etter noen år med bilspill setter jeg derimot en svært avansert fysikkmotor og skademotor svært høyt.

Om et spill i GT-serien varter opp med dette så blir dette helt klart noe jeg kommer til å spille.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

Er det skade på bilene i Forza 2 altså? Jeg må innrømme at jeg ikke så mer enn halvparten av filmen sammenhengende, resten bare skippet jeg litt forbi for å se om det kom noe nytt. Om skadefysikken og slikt er bra, er jo det veldig interessant. Fysikken i spillet virket ikke akkurat banebrytende fra det filmen viste, men så blir det jo noe annet når man spiller det selv. Jeg syntes ikke det så helt livaktig ut der de kjørte, det så veldig ut som en god, gammeldags jernbanespor-type AI i førersetet.

 

Det jeg nevnte om å "gi litt liv til gressplenen" osv mente jeg ikke bokstavelig, som at det trengte 3d-modellerte gresstrå. Jeg tenkte mer på at det kanskje var litt hjulspor i jorda, kanskje litt skrapmetall, en liten jordhaug, eller noe annet som gir det litt mer naturlig utseende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...