Gå til innhold

Diskusjon rundt om det er riktig eller ikke å slå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes nok av damer som slår dobbelt så hardt som meg. Eller generaliserte du nå? Om damene slår svakere er det de sitt problem. Det er dessuten ikke alltid at man bare kan "gå derfra" når et ilskt kvinnemenneske er ute etter deg.

9312005[/snapback]

 

man kan da forsvare seg på andre måter enn å slå da.. og de fleste gutter er jo sterkere enn jenter da.. dere er født sterkere, ihvertfall de fleste!

Lenke til kommentar

Eg havner sjeldan i bråk eg heller. Har vel fått litt "bank" av ei jente som er eit år yngre enn meg. Ho planta foten nesten på den heilage plassen. Slo ikkje tilbake, fordi eg vil jo egentleg ikkje skade nokon, pluss eg hadde latterkrampe. Ikkje lett å gjere so mykje då.

 

Kunne aldri tenke meg å slå nokon i fjeset.

 

Har ei kusine som faen meg aldri klarer å la vere å slå. Treng berre og sei idiot eller noko liknande. Treng egentleg ikkje det heller ...

Endret av Mr. Sviker
Lenke til kommentar
man kan da forsvare seg på andre måter enn å slå da.. og de fleste gutter er jo sterkere enn jenter da.. dere er født sterkere, ihvertfall de fleste!

9312072[/snapback]

 

På hvilken måte skal man forsvare seg når en person kommer bort og gir det en knyttneve i fjeset? Det er knappt nok vits i å diskutere dersom personen som slår er svak eller spinkel. Jeg snakker om ei dame som kan sloss, ikke om noen på samme nivå som en unge. Tro ikke at jenter ikke kan sloss!

Lenke til kommentar
likestilling mellom kjønnene kan aldri skje.. press en annen person gjennom tissetassen din du! DA begynner vi og snakke om likestilling!!  :hrm:

 

 

Guttene har jo all rett til å forsvare seg, men dere slår dobbelt så hardt som oss da.. så heller bedre å la vær og heller gå derfra.. Det står det respekt av i mine øyne ihvertfall..  :cool:

9306670[/snapback]

Å føde er et valg du tar.

 

Dere jenter fortjener ikke noe annen behandlig enn oss gutter. Slår en gutt meg, da slår jeg tilbake. slår en jente meg, slår jeg tilbake.

 

Det eneste som får meg til å slå svakere eller vurdere å bare kaste personen i bakken i stedet er størrelsen på den som slår, ikke kjønnet.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest hele denne tråden, og det akter jeg heller ikke å gjøre.

 

Uansett kjønn, tror jeg ikke du har rett til å slå tilbake, men om du velger å gjøre det, synes jeg ikke det skulle ha noe å si om den som får seg en på trynet er gutt eller jente. Argumentet om at jenter som regel er fysisk svakere enn gutter, og dermed ikke kan ta igjen på samme måte, kan godt plantes et viss sted.

 

Se for deg følgende scenarioer:

 

En sterk og kraftig jente slår til en gutt med normal fysikk (slik at de stiller likt) - her mener jeg man må kunne slå tilbake, da det i mine øyne ikke finnes noe godt argument for at gutter ikke kan slå jenter, bortsett fra det tåpelige argumentet om at de er «fredet» ol.

 

En sterk og kraftig jente slår til en tynn, spinkel gutt - i dette tilfellet er det klart at de ikke stiller likt, styrkemessig - her mener jeg gutten har lov til å slå tilbake alt han makter, da han ikke har noen sjangs i havet. Nei, vent dette blir umoralsk.

 

De samme scenarioene ovenfor kan godt brukes omvendt, om man kun skifter kjønnsollene. Det er uansett på tide at man slutter å se på menneskene rundt seg som to forskjellige grupper individer (gutter og jenter), og heller fokuserer på å finne ut av hva som er moralsk riktig, basert på omstendighetene.

Lenke til kommentar

Dette er jeg svært enig i, og er du i den situasjonen at du finner det moralskt å slå, så skal du ikke bry deg hva for et kjønn det er. Helt enig med Nstin også.

 

Hvem som ikke slår til vanlig eller bråker hver helg er igrunn likegyldig.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
På hvilken måte skal man forsvare seg når en person kommer bort og gir det en knyttneve i fjeset? Det er knappt nok vits i å diskutere dersom personen som slår er svak eller spinkel. Jeg snakker om ei dame som kan sloss, ikke om noen på samme nivå som en unge. Tro ikke at jenter ikke kan sloss!

9312349[/snapback]

 

 

Det går ann å holde fast og heller ty til andre måter.. det hjelper ikke slå tilbake, hva skal det være godt for? Man kan tenke at "siden du slår meg, så skal jeg slå deg tilbake så du får kjenne hvor vondt det gjør" eller at man får veldig lyst til å gi tilbake med samme mynt.. men hva hjelper det egentlig.. jeg tror at denne personen som slår, lærer enda mer hvis den man nettopp har slått, unngår å slå tilbake... og skamme seg for å ha slått en som var "sterk" nok til å ikke slå tilbake.. vold trenger nødvendigvis avle mere vold.. vi kommer oss ikke videre på det grunnlaget..

 

 

Jeg har vært i 4 hendelser i mitt liv, hvor jeg har blitt slått i ansiktet.. 3 av gangene var av jenter, og en gang av en gutt... ikke EN gang slo jeg tilbake! jeg hadde jævlig lyst, tro meg!!! :mad:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Å føde er et valg du tar.

9312392[/snapback]

 

mente kroppsmessig jeg nå, siden det var snakk om kroppslig styrke osv.. vi jenter har da ikke valgt å være den som må føde!? og gutta har ikke valgt at de er generelt fysisk sterkere enn jentene.. sånn er det bare! .. :cool:

 

 

Dere jenter fortjener ikke noe annen behandlig enn oss gutter. Slår en gutt meg, da slår jeg tilbake. slår en jente meg, slår jeg tilbake.

 

Det eneste som får meg til å slå svakere eller vurdere å bare kaste personen i bakken i stedet er størrelsen på den som slår, ikke kjønnet.

9312392[/snapback]

 

Hvis jenta plutselig blir helt Jackie Chan, så skjønner jeg jo at gutta må gjøre alt for å forsvare seg.. men hjelper det å slå tilbake da? hva resulterer det i? at man får umiddelbar tilfredstillelse av å gjøre det samme som jenta? hva hvis man klarte og kontrollere seg og gå frem som ett eksempel istedet.. tror man kommer mye lengre med det på lang sikt..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
da det i mine øyne ikke finnes noe godt argument for at gutter ikke kan slå jenter, bortsett fra det tåpelige argumentet om at de er «fredet» ol.

 

Det står vel ikke skrevet noen plass at det ikke er lov til å slå jenter?

Men det er vel heller en uskreven regel, eller norm om du vil. Denne normen er eldgammel, men er muligens på tur ut nå ...? Selv husker jeg den tiden hvor det ikke var "lov" til å slå jenter, og eks. hvis du var i en fight og fikk motstander ned, så ventet du til dusten sjøl ba om mere juling, før du foretok deg noe fysisk. Disse normene er en del av verdigrunnlaget, og kan vel nærmest si at henger i hop med æresbegepet.

 

Mulig at noen av våre nye landsmenn enda har dette som sterke verdier?

 

Når dette er sagt så er det selvfølgelig lov til å forsvare seg, men det kan gjøres uten slag ...!

:)

Lenke til kommentar
Slo du en jente med knytteneve i ansiktet..? Tror ikke det er hun som er rar  :roll:

7459773[/snapback]

Visse jenter fortjener slag. Dere er ikke freda bare fordi dere har fitte vettu.

7459832[/snapback]

 

Sorry, men det må være noe av det dummeste jeg har hørt. Vist ikke jenten slo deg først. ( selv da er det rart ) så burde man ikke slå en jente helt uten videre. Gutter som slår jenter er feige. Er ingen "ære" i å slå en jente i ansiktet.

7459869[/snapback]

Det er ikke noe mer "ærefullt" å slå en gutt.

Lenke til kommentar
Til dere gutta som mener det er greit å slå en jente, ville dere slått mora deres, søstra eller dattera deres hvis de oppførte seg sånn som dere forklarer her?

9314071[/snapback]

Jeg ville ikke slått faren min, broren min eller sønnen min. Skal mye til før jeg slår noen i det hele tatt, og kan ikke forestille noen av de ville krysse den grensen. Men skal vel gjerne litt mer til før jeg slår en jente, akkurat som det skal litt mer til før jeg slår en 14 år gammel gutt. Men som med alt fins det unntak.

Lenke til kommentar
Hvis jenta plutselig blir helt Jackie Chan, så skjønner jeg jo at gutta må gjøre alt for å forsvare seg.. men hjelper det å slå tilbake da? hva resulterer det i? at man får umiddelbar tilfredstillelse av å gjøre det samme som jenta? hva hvis man klarte og kontrollere seg og gå frem som ett eksempel istedet.. tror man kommer mye lengre med det på lang sikt..

9312699[/snapback]

Hva som er vitsen med å slå tilbake? Folk som blir helt jackie chan som du sier slår ikke bare engang. Hadde det vært en gutt hadde jeg slått alt jeg maktet midt i trynet på han (Seff ikke om han er på størrelse med en på 14, da hadde jeg bare kastet han veggimellom). Rett og slett for å sikre meg for at han ikke slår meg igjen.

 

Samme med jenter, bare at de hadde jeg nok bare slått såpass at de hadde blitt for skremt til å slå tilbake. Er så møkklei fittekjerringer som trur de kan gjøre hva faen de vil bare fordi de er jenter.

 

Folk som slår uten grunn er null verdt i mine øyne, de kan gjerne havne på sjukehus med knust kjeve og knekte tenner etter at jeg har slått de.

Lenke til kommentar

Jeg er så enig med Nstin. Det er nok av jenter på skolen der jeg går, som tror de kan gjøre hva som helst, bare fordi de er jenter, og tror det ikke skal få noen konsekvenser for dem. Det gjør det som oftest heller ikke, da jeg faktisk aldri har slått til noen, og ser ikke poenget heller. Jeg er uansett så drittlei disse holdningene, så neste gang en jente (eller gutt, for den saks skyld) gjør meg noe vondt, skal jeg gi dem en lekse de sent kommer til å glemme. Hva har forresten skjedd med selvforsvarsinstinktet til mennesket? Skal det bare undergraves av såkalte «siviliserte» tankeganger?

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Hvis en jente/kvinne velger å slå meg, og gjør det, slår jeg tilbake med flat hånd.

 

Dette for å ikke skade henne for mye mens jeg samtidig gir henne mest mulig smerte og oppnår "sjokk faktoren".

 

Funker fint. :tease:

9317847[/snapback]

 

Hvis ei dame slår deg, er det ikke sikkert du overlever. Det er ikke sikkert du er ved bevissthet til å slå med flat hånd tilbake. Latterlig kjønnssyn det er i denne debatten.

 

Dersom kvinner går inn for det, stiller de likt om ikke bedre enn en gjennomsnittsmann. Det er helt greit å slå kvinner, det mener jeg. Det er ikke kjønnet det kommer ann på.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
da det i mine øyne ikke finnes noe godt argument for at gutter ikke kan slå jenter, bortsett fra det tåpelige argumentet om at de er «fredet» ol.

 

Det står vel ikke skrevet noen plass at det ikke er lov til å slå jenter?

Men det er vel heller en uskreven regel, eller norm om du vil. Denne normen er eldgammel, men er muligens på tur ut nå ...? Selv husker jeg den tiden hvor det ikke var "lov" til å slå jenter, og eks. hvis du var i en fight og fikk motstander ned, så ventet du til dusten sjøl ba om mere juling, før du foretok deg noe fysisk. Disse normene er en del av verdigrunnlaget, og kan vel nærmest si at henger i hop med æresbegepet.

 

Mulig at noen av våre nye landsmenn enda har dette som sterke verdier?

 

Når dette er sagt så er det selvfølgelig lov til å forsvare seg, men det kan gjøres uten slag ...!

:)

9312715[/snapback]

 

 

Våre nye landsmenn eier ikke disse verdiene. De slår og sparker til du dør. Hipp hurra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...