Gå til innhold

Har du fått din PS3? Post din erfaring her..


Anbefalte innlegg

Bestemte meg (som mange andre) å vente til PS3 går ned i pris, men allikevell skulle jeg innom Kvadrat og se om det var noe interessant der. Og tror dere ikke Visa-kortet klarte å snike seg inn i den forbanna kortleseren?

Kjøpte PS3 pakken til Siba, R:FoM, Optisk lydkabel og HMDI kabel. Har nå hatt maskinen i 6 timer, spilt MotorStom og R:FoM. Begge spillene anbefaler jeg på den varmeste :)

 

Angående maskinen så er den:

meget stillegående (før var X360'en støysenderen, nå er det vifta i forsterkeren, når alt er på "mute"), det var lett å koble seg på det trådløse internettet (taste inn wep key og voila) og registrering av konto gikk greit.

 

Ettersom jeg er "oppvokst" med Dual Shock og den "gamle" kontrolleren, synes jeg SixAxis'en var ganske god å holde i, men den var litt lett.

 

Mtp utseende så sammenlikner jeg det med baksiden til en iPod, fin å se på, men kommer fort fettmerker på den så vask hendene hvis du må klå på den! :p

 

Online delen har jeg såvidt testet, men så langt uten problemer (ingen lagg e.l.). Men sålangt har Live et bedre oppsett på det.

 

Negative ting som jeg kommer på nå er (selvsagt) prisen og at det ikke følger med HDMI kabel (burde vært med!!).

Er egentlig ganske fornøyd med PS3'en, men Visa kortet vrir seg i smerte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har også hentet min PS3 idag, og må si at jeg sitter igjen med litt blandede følelser. Hadde nok forventet at den skulle være bedre enn xbox 360. Men kan ikke si jeg ser noe her som er noe bedre, jeg har hatt xbox 360 siden launch så jeg har ihvertfall noe å sammenligne med. Vil si at de virker ganske like så langt, (har bare spilt motorstorm og resistanse) Er jeg den eneste her som legger merke til de utrolig lange lastetidene i Motorstorm? Og de som sier at Xbox støyer så forferdelig må ha veldig sensitiv hørsel.

8223681[/snapback]

 

Ut i fra førsteinntrykk, vil du si at PS3 er verdt de ekstra pengene? Jeg er litt bekymret for at online systemet til Sony er mye dårligere enn Microsoft sitt da jeg er stor tilhenger av online spilling! :)

8223715[/snapback]

 

Utifra førsteintrykket vil jeg ikke si det. Må si jeg hadde forventet meg noe mere. Spillte på den ca. 3 timer før jeg gikk tilbake til Xbox 360 og GRAW 2. Synes også det er synd at ikke Sony har ett achivement system på sin konsoll. Høres sikkert teit ut men jeg synes ihvertfall at achivement systemet til xbox gir spillene det lille extra. :)

Lenke til kommentar
Har også hentet min PS3 idag, og må si at jeg sitter igjen med litt blandede følelser. Hadde nok forventet at den skulle være bedre enn xbox 360. Men kan ikke si jeg ser noe her som er noe bedre, jeg har hatt xbox 360 siden launch så jeg har ihvertfall noe å sammenligne med. Vil si at de virker ganske like så langt, (har bare spilt motorstorm og resistanse) Er jeg den eneste her som legger merke til de utrolig lange lastetidene i Motorstorm? Og de som sier at Xbox støyer så forferdelig må ha veldig sensitiv hørsel.

8223681[/snapback]

 

Ut i fra førsteinntrykk, vil du si at PS3 er verdt de ekstra pengene? Jeg er litt bekymret for at online systemet til Sony er mye dårligere enn Microsoft sitt da jeg er stor tilhenger av online spilling! :)

8223715[/snapback]

 

Utifra førsteintrykket vil jeg ikke si det. Må si jeg hadde forventet meg noe mere. Spillte på den ca. 3 timer før jeg gikk tilbake til Xbox 360 og GRAW 2. Synes også det er synd at ikke Sony har ett achivement system på sin konsoll. Høres sikkert teit ut men jeg synes ihvertfall at achivement systemet til xbox gir spillene det lille extra. :)

8223784[/snapback]

Kan du bruke Achievements Points til noe eller er det bare "show and tell"? (Har Xbox 360 selv, men har alltid lurt)

Lenke til kommentar

Ut i fra førsteinntrykk, vil du si at PS3 er verdt de ekstra pengene? Jeg er litt bekymret for at online systemet til Sony er mye dårligere enn Microsoft sitt da jeg er stor tilhenger av online spilling! :)

8223715[/snapback]

Liker du online spilling er 360 uten tvil det beste kjøpet!

Lenke til kommentar

Jeg sitter og lurer på om jeg klarer å komme forbi 2 bane på Motorstorm enda ;o Men er ikke voldsomt imponert, sikkert mye fordi jeg ikke har HDTV, bare vanlig Elfunk 26" ;P Men noen triks for å få bedre bilde tas i mot med varmt hvetebrød! Eller noe. :) Bruker scart nå, og det er ikke helt knall.

Lenke til kommentar
Fikk maskina mi tidligere i dag som jeg forhåndsbestilte gjennom elkjøp.

Førsteinntrykket er at dette ser veldig lovende ut. Maskina har fortsatt mye å gå på men jeg gleder meg absolutt til fortsettelsen.

Har lasta ned GT HD og Motorstorm. Ble ikke akkurat imponert over grafikken i GT HD men å kjøre Motorstorm på prosjektor i HD oppløsning ga meg et skikkelig kick  :dribble:

Har også testa ut blu-ray spilleren og ble mektig imponert over bildekvalitet. Akkurat det hjemmekinoen manglet!! Husker å ha lest et sted at PS3 oppskalerer vanlige DVD-filmer til HD-oppløsning, men når jeg prøvde å kjøre en vanlig DVD-film hoppet prosjektoren tilbake til 576p oppløsning  :(  Noen som har peiling?

8222432[/snapback]

 

Den oppskalerer ikke. Får håpe de fikser det med en senere oppdatering. Og får håpe den kan gjøre sonefri snart, tenker da spesielt på BD delen.

 

Testet med starten av T2 på Blu-Ray, og fikk igjen den a-ha opplevelsen med HD. Det virker som om det er de eldre filmene man har sett før som gir denne, i forhold til de helt nyeste der bildekvaliteten på DVD også var meget bra.

 

Det eneste jeg la merke til, var at jeg fikk en liten følelse av hakking, det føltes som microhakking, men det kan ha vært mine øyne også. Kjører 1080p.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min PS3 bundle i går med Call of Duty 3 og Talladega Nights.

Jeg har runet CoD3 på min Xbox360, så jeg hadde ikke særlig lyst å spille det igjen på PS3.

 

Oppsøkte min lokale game-store, og la kortene på bordet.

"Bestilt bundle hos en annen, fikk CoD3, har det fra før. Bytte?"

 

"No, prob, bare velg deg et annet PS3 spill!"

 

Knallservice. Så nå har jeg Resistance Fall of Man, sammen med Motorstorm og Formula 1. (Jeg er ihuga F1-fan, så spar dere kritikken).

 

Og som jeg skrev i en annen tråd.

Da jeg skulle koble opp min PS3 i går, ble jeg mektig imponert når det viste seg at det ikke var noen ekstern strømforsyning.

(Og likevel klarer PS3 å holde seg så pass "lydløs")

 

Happy gaming folkens!

Lenke til kommentar

En ting er sikkert - Genji skal jeg ikke kjøpe. Demoen jeg lastet ned i går var rett og slett fæl.

 

Sorry om jeg går litt off-topic her, men noen som har fått siste elkjøp-avisa? Der står det avertert at 3 av de spillene som ble utsatt til 27. april (bl.a Oblivion og R6:Vegas), har release den 30. mars hos Elkjøp. Noen som vet hva som skjer? Mååååå ha Oblivion!

Lenke til kommentar

Min støyer litt, men ikke særlig irriterende.Støyen kommer sikkert av at den står i ett ikke så ofte lufta kjellerrom, nå som jeg skriver dette kommer jeg også på at det ville være lurt og lufte litt...gi den litt kald og god vestlandsluft.

 

Spiller Motorstorm, men har problemer med å komme Online, fore.kont. er av, jeg er sub. og er snart 15 år....

 

Ha en fortsatt god Playstation-fyllt dag folkens----

 

Bømlo Out

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...