Gå til innhold

Har du fått din PS3? Post din erfaring her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt ps3 noen dager nå, å har ett flyspill (krigs greier), Need for speed Carbon, og Resistance. Noen som har noen andre spill å anbefale, eller noen spill som snart slippes? :)

8231776[/snapback]

 

 

Anbefaler Motorstorm og Virtua Fighter 5. VF5 har jeg ikke testet, men spillet har fått ganske bra anmeldelser og ser veldig bra ut. Motorstorm har jeg og det er et veldig underholdendes spill, særlig online. Bare litt kjipt at spillet ikke har split-screen.

Endret av Enigma123
Lenke til kommentar

Maskinen har vært i hus i 1,5 døgn nå. Mine inntrykk så langt:

 

Maskinen

Jeg har ikke vært noe stor fan av designet på maskinen og har også ment den var for stor, men når jeg fikk den hjem i stuen forandret jeg mening. Den er ikke så stor som jeg hadde fått inntrykk av og den ser ganske bra ut. Etter min mening ser den best ut stående. Jeg synes den ser fryktelig ut liggende.

 

Det er lite støy. Man hører at den leser fra platen, men ikke noe dramatisk. Den blir fryktelig varm så det er nok ikke å anbefale å ha den innestengt i et skap eller lignende. Touchsensitive "knapper" for av/på og eject ser bra ut og slot-in designet tar seg bra ut etter min mening.

 

Litt dårlig at det ikke var med en komponent eller HDMI kabel. Burde ha fulgt med en kombi kabel slik man får med X360 Premium.

 

Kontrolleren

Sixaxis designet er ok. Jeg hadde foretrukket at den venstre analoge spaken var plassert der d-pad er. Jeg liker heller ikke hvordan L2 og R2 triggerene føles. USB kabelen som følger med er for kort til mitt bruk. Det gjør at jeg ikke kan spille mens jeg lader kontrolleren uten å måtte bøye meg framover i sofaen. Det går jo ikke an :)

 

Rumble savner jeg. I Motorstorm og Resistance: FoM savner jeg noe feedback. Sony bør fikse dette så fort som mulig.

 

Å styre med Sixaxis sin bevegelsesmotor fungerer greit i Motorstorm, men jeg skrur det straks av. For meg er ikke dette en aktuell måte å spille tradisjonelle spill på. Mulig det kommer noen spill som er designet rundt kontrolleren, men foreløpig er denne funksjonen bortkastet til mitt bruk.

 

Alt i alt en grei kontroller, men jeg foretrekker X360 sin kontroller på alle måter bortsett fra den ubrukelige D-pad som den har.

 

XMB/Online/Programvare

Menysystemet liker jeg godt. Noe lettere og raskere å navigere i enn X360 sitt grensesnitt. Minimalistisk og strømlinjeformet slik jeg liker det. Nettverksinnstillingene er forholdsvis enkle og det samme gjelder audio og video innstillingene.

 

På min TV ser 720p bedre ut enn 1080i. Det har nok noe med at jeg bruker komponent å gjøre. Jeg har prøvd med HDMI og da ser det noe bedre ut. PS3 klarer dessverre ikke å kjøre Blu-ray i 720P, men det bør vel Sony klare å fikse. Ikke noen stor sak for min del da jeg ikke kommer til å bruke den til Blu-ray før formatkrigen er død.

 

Demoer du laster ned må i motsetning til på X360 innstalleres. Dette tar litt tid og det føles litt unødvendig å måtte gjøre det. Jeg klarer ikke helt å se hvorfor det ikke fungerer som på X360.

 

Nettleseren prøvde jeg, men det blir nok med dette forsøket. Erstatter neppe Firefox for å si det sånn.

 

Playstation Store er grei i bruk. Det går greit å navigere, men det føles litt som om det er designet for å bruke mus. Nedlastingshastigheten er god og du kan laste ned i bakgrunnen mens du gjør andre ting. Dessverre er det ikke så mye innhold på nettet ennå, men det kommer nok.

 

Online-delen mangler litt funksjonalitet. For det første synes jeg det burde fulgt med et headset i pakken. Man har en venneliste, men ellers føles det hele litt tomt med tanke på online støtte. Etter det jeg forstår må man gå ut av et spill for å svare på beskjeder. Det er jo helt utrolig svakt. Her har Sony en stor jobb å gjøre. Xbox Live er i en helt annen liga her.

 

Spill

Foreløpig har jeg bare kjøpt Motostorm, men jeg har prøvd demoer av Geni (fryktelig dårlig), Resistance (standard FPS får jeg inntrykk av), Formula 1 (kun for fans), Ridge Racer 7 (ikke noe for meg, altfor mye drifting), Lemmings (klassisk gameplay) og GT HD (helt ok).

 

Motorstorm både ser og høres bra ut. Dette er skikkelig morro. Spillet har litt lite innhold føles det som. Få baner og generelt lite variasjon, men det kan hende blir løst med nedlastbart materiale. Spillet er utrolig artig å spille online, men det blir ofte litt ventetid før man kommer inn i et race. Alt i alt et artig spill, selv om det har litt lite innhold.

 

Bakoverkompatibliteten testet jeg med God of War og det fungerte bra, selv om det ikke så spesielt bra ut. Ingen tegn til problemer.

 

Konklusjon

PS3 er en solid maskin med stort potensiale. Jeg føler vel ikke akkurat at den er verdt pengene ennå, men etterhvert som flere eksklusive spill kommer så forandrer det seg. Grafisk tilbyr ikke PS3 meg noe mer enn det jeg får på X360 så langt. Online delen er også merkbart svakere enn det vi har på konkurrenten. Kontrolleren har også sine svakheter etter min mening. Alt i alt en støysvak, elegant, brukervennlig og god spillmaskin.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
En ufordel med PS3 er at vifta bråker nesten like mye som Xbox360 når man holder på med Folding@Home! jeg har bare 1 t. igjenn av den!:D

8230129[/snapback]

hva er folding Home? :)

8231996[/snapback]

Vel, i enkle trekk: Folding@Home er eit prosjekt frå Stanford-universitetet, der ein heil haug med datamaskiner, og no òg konsollar, samarbeidar om å rekne på protein-sekvensar. Dette krever MASSE datakraft, og har betydning for forskning på ein god del sjukdomar, som t.d. kreft og Alzheimer. Grunnidèen er at folk donerar datakraft dei har til overs til prosjektet. Det kostar mellom lite og ingenting for oss, og gir Stanford ei reknekraft dei ellers måtte ha betalt uhyrleg mykje pengar for. :)

 

Etter at Sony kasta PS3 inn i prosjektet, har ytelsen økt dramatisk. Cell-prosessoren er godt eigna til denne typen rekning, og sjølv med berre ein brøkdel so mange tilkopla maskiner, gir PS3 no eit DIGERT bidrag. Eg håpar at so mange som mogleg som har PS3 lastar ned Folding-klienten, og setter den til å køyre automatisk når konsollen ikkje er i anna bruk.

 

Kay

Lenke til kommentar
En ufordel med PS3 er at vifta bråker nesten like mye som Xbox360 når man holder på med Folding@Home! jeg har bare 1 t. igjenn av den!:D

8230129[/snapback]

hva er folding Home? :)

8231996[/snapback]

Vel, i enkle trekk: Folding@Home er eit prosjekt frå Stanford-universitetet, der ein heil haug med datamaskiner, og no òg konsollar, samarbeidar om å rekne på protein-sekvensar. Dette krever MASSE datakraft, og har betydning for forskning på ein god del sjukdomar, som t.d. kreft og Alzheimer. Grunnidèen er at folk donerar datakraft dei har til overs til prosjektet. Det kostar mellom lite og ingenting for oss, og gir Stanford ei reknekraft dei ellers måtte ha betalt uhyrleg mykje pengar for. :)

 

Etter at Sony kasta PS3 inn i prosjektet, har ytelsen økt dramatisk. Cell-prosessoren er godt eigna til denne typen rekning, og sjølv med berre ein brøkdel so mange tilkopla maskiner, gir PS3 no eit DIGERT bidrag. Eg håpar at so mange som mogleg som har PS3 lastar ned Folding-klienten, og setter den til å køyre automatisk når konsollen ikkje er i anna bruk.

 

Kay

8232660[/snapback]

Har Folding@Home ført til noen resultater enda?

Lenke til kommentar
Noen med erfaring som kan hjelpe meg med dette?

 

1. Hvor kan jeg se hvor mye strøm som er igjen på min Six-Axis?

2. Hvor lenge skal min Six-Axis lade?

 

1. Trykk ps button i xmb

2. Ca. 2 timer tror jeg. Den stopper å blinke når den er ferdig ladet.

 

For alle som er enige med meg og synes det kan være litt mas å måtte ha på ps3'en for å lade, så er det mulig å plugge den i en pc usb port og lade den der.

 

Vet det er obvious, men ikke alle som tenker på det likevel. (jeg gjorde ikke det først :) )

Lenke til kommentar
Noen med erfaring som kan hjelpe meg med dette?

 

1. Hvor kan jeg se hvor mye strøm som er igjen på min Six-Axis?

2. Hvor lenge skal min Six-Axis lade?

8233167[/snapback]

 

1. Trykk på PS knappen. Du vil få opp et statusvindu som bl.a. viser hvor mye batteri du har igjen.

2. Noen som har peil?

Lenke til kommentar

Har no hatt den i drøye to døger. Og må seie at eg er knakande nøgd.

Men det er mykje småplukk, som irriterar meg. Eg kan f.eks ikkje surfe PS shop, imens eg høyrer musikk, eg kan ikkje sjekke nettverksstatus medan eg høyrer musikk.

Du kan stort sett ikkje gjere noko som helst, medan du høyrer musikk.

 

Dykk får skrive korrektur, hvis det eg skriv er berre tull.

 

Eit anna problem eg har, er at eg får litt "interferens" når eg spelar musikk, og har på slike visualisations. Då skurrar biletet på ein måte, men det kjem straks tilbake. Og dette opplev eg ikkje i hovudmenyen, og har ikkje opplevd det noko i spel. Eg mistenkjer uansett at dette er den billege komponent kabelen eg kjøpte (149) kroner. Har bestillt SONY PS3 component cable. Og håpar den vil gi meg litt betre resultat.

 

Og, eg har lasta ned Resistance demoen, og når den skulle installerast. (Installerast faktisk! Det er jo heilt ubrukeleg at ein må kjøre install når ein har lasta ned ein demo -- Xbox live nokon?)

Men, eg fekk ivertfall ei kryptisk feilmelding under installasjonen. Og fekk ikkje prøvd det. Lastar ned på nytt no.

 

 

Men, alt i alt, kosar eg meg unekteleg mykje.

 

Og, så lurar eg på om PS3 i det heile tatt kan spele av Blu-ray i 720p ?

Får berre 480i på HD prosjektoren min. Sikkert noko eg ikkje har gjort i menyen. Har ikkje leita etter instillingar, har berre putta inn ein film for å teste :)

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Men, alt i alt, kosar eg meg unekteleg mykje.

 

Og, så lurar eg på om PS3 i det heile tatt kan spele av Blu-ray i 720p ?

Får berre 480i på HD prosjektoren min. Sikkert noko eg ikkje har gjort i menyen. Har ikkje leita etter instillingar, har berre putta inn ein film for å teste :)

8233428[/snapback]

 

Da er vi to som koser oss kraftig med denne maskinen. Jeg er storfornøyd. Når det gjelder Blu-ray i 720p tror jeg ikke PS3 foreløpig nedskalerer til denne oppløsningen, så hvis ikke prosjektoren din støtter 1080i vil bildet bli skuffende 480i. Men det er snakk om at Sony kanskje vil inkludere dette på en senere oppdatering. :cool:

Lenke til kommentar
DBD:

 

Hvordan synes du kontrolleren er?

 

Edit: Samme spørsmål til alle andre som har en 360 også egentlig og ikke er "hjernevasket" av sony :)

8233447[/snapback]

Vel, første konsollen min var vel i teorien ein xbox. Så eg er jo vant med oppsettet dei har på analog stikkene. Så det krev litt omjustering, men det går bra.

Kontrollaren er litt ekkel dog, fordi den er så ufatteleg lett. Føles billig ut.

 

Men, alt i alt, kosar eg meg unekteleg mykje.

 

Og, så lurar eg på om PS3 i det heile tatt kan spele av Blu-ray i 720p ?

Får berre 480i på HD prosjektoren min. Sikkert noko eg ikkje har gjort i menyen. Har ikkje leita etter instillingar, har berre putta inn ein film for å teste :)

8233428[/snapback]

 

Da er vi to som koser oss kraftig med denne maskinen. Jeg er storfornøyd. Når det gjelder Blu-ray i 720p tror jeg ikke PS3 foreløpig nedskalerer til denne oppløsningen, så hvis ikke prosjektoren din støtter 1080i vil bildet bli skuffende 480i. Men det er snakk om at Sony kanskje vil inkludere dette på en senere oppdatering. :cool:

8233527[/snapback]

Dette er jo igrunn for dårleg, så dei burde jo inkludert det i byrjan. Men, om det er noko dei faktisk har planar om å ordna, er det ikkje noko i vegen. Men, altså, hvis eg skal sjå ein blu-ray film no. Som eg helst ser at ser betre ut enn Turtles, som eg tok opp på VHS, når eg var ti år, så må eg altså, knote meg til å skifte til 1080i, og knote det tilbake når eg er ferdig? Uffdå.

Eg meiner at Sony skyv frå seg mykje folk ved å ikkje støtte 720p på Blu-ray.

Men eg reknar med at dette vil bli fiksa.

Lenke til kommentar
Køyrer Folding@home no - om PS3 avbryt eller pausar nedlastinga mi då? Held på med Resistance.

8233594[/snapback]

 

Bare en måte å finne ut. Ta og sjekk inne på nedlastingsadministreringen (under Games?) hvor mange prosent du har lastet ned. Gå inn på folding og la den gå en stund. Gå så inn i nedlastingsadmin og se om noe har endret seg..

 

:)

Lenke til kommentar

Under display og jeg velger "automatisk" , setter den seg til 1080i og holder seg der

 

 

med untatt av spill som er bare 720p, da blir det 720p

 

Men jeg vil gjerne ha min på 720p HELE tiden, det går jo når jeg velger "costum" og velger bare 720p , men da blir det 480p under Blu-ray filmer

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...