Gå til innhold

Har du fått din PS3? Post din erfaring her..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom hjem med en PS3 i dag etter en tur på elkjøp. Hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle kjøpe før den sank i pris, men den gang ei.

Det første som hendte var at jeg updatet firmwaren, og det som skjer er at lyden slutter å fungere. (Video: HDMI->DVI Lyd: Composit.). Jævlig ubruklig.

Så fyrte jeg opp resistance FOM... Grafikken var som et middels 360 spill, men det gikk iallfall flytende. Gameplayet var så som så.

Deretter fyrte jeg opp Motorstorm, veldig artig spill... Men her savnet jeg rumble(!) og grafikken var igjen mye dårligere enn hva jeg forventer for 5500,-... Opplevde til og med slowdows her...

 

Jeg er SKUFFET! Og jeg angrer at jeg kjøpte PS3 på et så tidlig tidspunkt. :(

Flere kammerater bikket seg ned fremfor TVen med meg, alle med håp om å se 5500,- verd i grafikk... Jeg trenger ikke en gang si at alle var skuffet.

 

Konklusjon:

Bugget firmware.

Jææævlig dyr.

Og de to største launch tittlene lever ikke opp til hypen.... Dog, jeg må si jeg koste meg litt med motorstorm.

 

Edit: Men de skal ha for en stillegående konsoll. Den lager jo ikke lyd. :)

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Flott å høre at du er fornøyd med støynivået da Voodoo ;) Det er da noe? Buggy firmware? Har ikke merket ett eneste problem. Og vi har hatt ganske mange innom her for å se på ps3. Og absolutt alle har vært meget imponert over motorstorm og gt hd. Ja faktisk over de fleste andre spill. Men så er det ikke så mange i norge som har xbox 360 og som derfor er blitt vant med denne typen grafikk. Så om alle dine kamerater har spilt xbox 360 for så å tro at ps3 skulle være dobbelt så bra på grafikk siden, så skjønner jeg godt at de blir skuffet.

Lenke til kommentar
Kom hjem med en PS3 i dag etter en tur på elkjøp. Hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle kjøpe før den sank i pris, men den gang ei.

Det første som hendte var at jeg updatet firmwaren, og det som skjer er at lyden slutter å fungere. (Video: HDMI->DVI Lyd: Composit.). Jævlig ubruklig.

Så fyrte jeg opp resistance FOM... Grafikken var som et middels 360 spill, men det gikk iallfall flytende. Gameplayet var så som så.

Deretter fyrte jeg opp Motorstorm, veldig artig spill... Men her savnet jeg rumble(!) og grafikken var igjen mye dårligere enn hva jeg forventer for 5500,-... Opplevde til og med slowdows her...

 

Jeg er SKUFFET! Og jeg angrer at jeg kjøpte PS3 på et så tidlig tidspunkt. :(

Flere kammerater bikket seg ned fremfor TVen med meg, alle med håp om å se 5500,- verd i grafikk... Jeg trenger ikke en gang si at alle var skuffet.

 

Konklusjon:

Bugget firmware.

Jææævlig dyr.

Og de to største launch tittlene lever ikke opp til hypen.... Dog, jeg må si jeg koste meg litt med motorstorm.

 

Edit: Men de skal ha for en stillegående konsoll. Den lager jo ikke lyd. :)

8260812[/snapback]

Sit med mange av dei same inntrykka som deg. Men eg angrar nok ikkje på kjøpet, endo.

Eg kosar meg mykje med den. Resistance var dårleg synes eg. Men det er kansje fordi det skulle være Gears dödaren?

Uansett, motorstorm overbeviste meg ikkje heilt -- men er eit veldig artig spel. Eg er klar for online no! Har fiber, så eg kan hoste nokre games!

 

GTHD imponerte meg dog ganske mykje -- sjølv om styringa er som å køyre eit viskelær.

 

Legg meg til på PSN: darkbydesign

 

 

Men så er det ikke så mange i norge som har xbox 360 og som derfor er blitt vant med denne typen grafikk.

8261297[/snapback]

Reknar med det kom ein "ikke" for mykje inn der? :)

 

Forøvrig, er det ikkje rart at mange forventar 2x betre grafikk på PS3 -- med alt me har blitt mata av info ang. kor mykje betre RSX og CELL er.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Kom hjem med en PS3 i dag etter en tur på elkjøp. Hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle kjøpe før den sank i pris, men den gang ei.

 

Jeg er SKUFFET! Og jeg angrer at jeg kjøpte PS3 på et så tidlig tidspunkt. :(

Flere kammerater bikket seg ned fremfor TVen med meg, alle med håp om å se 5500,- verd i grafikk... Jeg trenger ikke en gang si at alle var skuffet.

 

8260812[/snapback]

 

Vel, med Elkjøp sin 30 dagers fornøydgarranti så har du ytterligere 29 dager på å finne ut om du vil ha 5.500 tilbake, eller om du vil beholde konsollen.

 

Ellers så håper jeg selv at Sony har en del planer for oppgraderinger på PS3 framover.

Vi må ikke glemme hvordan 360 var i begynnelse.

For å si det slik, med de vår og høst-oppdateringene 360 har fått, så er den virkelig blitt en høy målestokk og standard for andre.

Bare håper sony også vil forbedre sine PS3 funksjoner framover, for slik det er nå er jeg ikke fornøyd med user interfacet.

Det er jeg alt for bortskjemt av 360 sine vennelister, og sømløse switching mellom live, beskjeder, vennelister osv....

 

På 360 så føler jeg at jeg er online, selv om jeg ikke spiller online. Får beskjed om hvem som er logget på, hva mine venner spiller, osv....

På PS3 er det fortsatt et skille. Starte spill, så fjerner man seg helt fra XMB. I spillet, så kan ikke switche innom XMB for å sjekke vennelisten, nedlastinger osv...

 

Håper sony fikser dette i snarlig oppdatering.

 

Ellers så er jo Sony flink til å bortskjemme meg med behagelig lavt lydnivå.

Nå er det litt krise å starte opp igjen 360 og høre hvor "mye" støy jeg var blitt vant til.

+ til sony for regionfrie spill.

Og stort pluss til Sony og PS3 for godt utgangsnivå på den optiske utgangen.

360 sin optiske utgang har skikkelig lavt lydnivå, så forsterkeren min må over halvveis for å i det hele tatt for å nærmer meg litt lyd.

På PS3 sparker anlegget skikkelig fra allerede ved 30%.

 

Nå trenger vi en SIXAXIS med rumble, og det gyrotøvet sitt kan de bare legge på hyllen. Den kan ikke brukes til noe presis gaming i det hele tatt.

 

Nå trenger vi noen solide titler på PS3.

Og da mener jeg skikkelig solide som MGS4, Ratchet og andre kjente Playstationfigurer.

 

Konklusjon.

Ikke overbegeistrert for PS3-en min så langt, men har forventninger til at Sony justerer litt her og der. Kommer uansett til å beholde min, da BluRay-spilleren var en viktig del av min investeringsmotivasjon.

Lenke til kommentar
Flott å høre at du er fornøyd med støynivået da Voodoo ;) Det er da noe? Buggy firmware? Har ikke merket ett eneste problem. Og vi har hatt ganske mange innom her for å se på ps3. Og absolutt alle har vært meget imponert over motorstorm og gt hd. Ja faktisk over de fleste andre spill. Men så er det ikke så mange i norge som har xbox 360 og som derfor er blitt vant med denne typen grafikk. Så om alle dine kamerater har spilt xbox 360 for så å tro at ps3 skulle være dobbelt så bra på grafikk siden, så skjønner jeg godt at de blir skuffet.

8261297[/snapback]

 

Jau. Lyden forsvant med mitt oppsett når jeg oppdaterte til 1.60...

 

Jeg var nok den eneste av oss som hadde realistiske forventninger... Men jeg må si jeg ble skuffet... Særlig over Resistance.

Lenke til kommentar

Har ikke fått noen PS3 ennå, men sto helt alene på Elkjøp å spilte Formel 1..

Grafikken var ... ok .. minnet om den 1 år gamle MotoGP demoen på 360!

 

Men det som jeg fant dårlig var kontrolleren... Helt seriøst!

Den var ikke bra! Så lett å skrøpelig! Var redd for å holde den i tilfelle den skulle ryke å jeg måtte ut med erstattning!

Den gamle DuelShock'n virket da solid den, men den her var billig!

Ellers var PS3 shiny & mindre enn jeg trudde! Imponerende at de har fått plass til PSU'n inni der!

Lenke til kommentar
Jau. Lyden forsvant med mitt oppsett når jeg oppdaterte til 1.60...

 

Jeg var nok den eneste av oss som hadde realistiske forventninger... Men jeg må si jeg ble skuffet... Særlig over Resistance.

8262291[/snapback]

Problem med XMB:

 

Du kan ikkje:

- Sjekke nedlastings-status når du speler (såvidt eg veit stoppar dei opp uansett om du spelar multi eller single)

- Spela musikk medan du sjekkar instillingar (t.d nettverks-instillingar)

- Mykje anna små-plukk som eg ikkje orkar nemne her. Brukar du det eit par timar bit du deg merke i det. Ting dei sikkert fiksar med FW updates.

 

Eg hadde og realistiske forventningar til Resistance. Det gjer ikkje noko for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...