Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Har flere ganger opplevd å falle på tettpakket snø, og det er ikke noe særlig Nå skal det nevnes at jeg har en helt glatt gummisåle på mine RM Williams, det er faktisk mulig at det kan være glattere enn skinn.

Jeg er så heldig å ha ikke falt på hverken snø eller is på tre år. Eller... Jeg brøt rekorden for noen uker siden da jeg falt på snødekket is etter at jeg løp for å rekke bussen :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er å føy rundt i Oslo på vintertider, noe helt annet er å gå frem og tilbake til skolen 20 minutter hver vei, i nedoverbakker og på ustrødde fortau og veier. Det er glatt med sko uten mønster under.

 

https://www.yaktrax.com/product/walk

 

På holka kan man akseptere de noe ulekre isbroddene i bytte for å ha lårbenet i behold. Dessuten er det, som flere her har nevnt, ikke nevneverdig mye forskjell på gummi og lærsåler - med mindre man snakker traktorsåler, og da velger jeg heller isbrodder i stedet for de kan tas av.

 

2hHexvf.jpg

 

Also, this.

Lenke til kommentar

Mine sko med dainite såler er mye bedre på glatt, hardpakket snø. Det er klart, på speilis er det jo lite om fungerer uansett.

 

Ja, så fint. Jeg ser imidlertid ikke hvordan det er relevant for diskusjonen, da det gjaldt å legge på gummisåler på skinnsåler. De sålene som brukes til det er i all hovedsak veldig tynne med lite eller ikke noe mønster. Selvfølgelig kan man jo legge på et monster av en kommandosåle, men det er jo ikke noe reelt alternativ for de fleste med mindre det er snakk om et par svære boots.

 

 

Forresten, her om dagen så jeg forresten kalosjer med brodder. To fluer i en smekk for de med ultra-ocd!

Lenke til kommentar

Trodde dette var en tråd for jenter, men så feil kan man ta. ;)

 

Selv bruker jeg svært lite kr i året på sko. Kjøper meg sko på nyåret da det er salg.

 

Disse semskede skoene kjøpte jeg idag for 240kr, før pris var 799kr så føler det var en grei pris. De er vist produsert i Portugal.

 

Blir brukt på vår og sommer når man skal ha på seg noe finere på resturang eller liten bytur..

 

IMG_0515_zpse96ff837.jpg

 

 

Ellers tenker jeg på denne sangen når det gjelder emnet...

 

http://www.youtube.com/watch?v=9_v9e5JLcow

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Så lenge ein bur i Noreg kor det er snø, slaps og regn 10 mnd i året, bør ein nok legge bort dei fleste kontinentale skovanane. Sjølv føretrekk eg å kjøpe gummisåle framfor å få dette lagt på i etterkant. Det gjev eit meir varig resultat. Lærsålar brukar eg berre til finsko, innesko og til nøds på loafers om sommaren.

 

Har selv Helly Hansen lyse skinnstøvler. Disse fikk jeg for 200kr på XXL. Det er de beste støvlene jeg har kjøpt noengang. Brukt de nå i 2år vel? Og de er sågodt som like fine, skikkelig god kvalitet.. Gode og varme om vinteren, stødige på is, vannavstøtende også. Jeg har jo behanldet de med skinnimpregnering og spray da sef.

 

Utseendet er vel lik Timberlands, med unntak av at det står HH.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Det skal sies at de skoene der faktisk er helt greie for å ha kostet 250 kr. Forøvrig er det sikkert fint for deg at du bruker lite penger på sko. Gratulerer.

Takker for det. Fikk også to høyhelte sko og skinnstøvletter til kona for 400kr. Hadde Sef kostet 2800 om det ikke var salg. Selv handler det meste på salg og med pruting. Min lidelse er hifi, bruker mye mer kr på det enn sko. Men det er jo Sef min hobby også da. Bruker nok like mye på hodetelefoner som andre her bruker på sko. Men er morsomt med lidenskaper, livet hadde vært kjedelig uten. :)
Lenke til kommentar

Jeg får ikke HH til å se bra ut. Sikkert greit å trene i.

 

Det som er bra er at de ser fine ut og har meget god kvalitet. Trener vel ikke i skinnstøvler? Til det har man Asics Kayano. Der er passformen og dempekvaliteten mer å si enn utseendet. :)

 

Noe alla disse, bortsett fra at de har fullstendig gul farge er det jeg har. For å si det sånn, du tryner ikke på disse på isen, ekte skinn og de er varme, og ser veldig fine ut under fint tøy. Bruker disse med mørke jeans og en Boss Frakk og skjorte under V-genser.

 

 

10715_724_main_large_zps8891f776.jpg

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...