Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Med andre ord, jeg forbinder det med trening og friluft. Og for å være helt ærlig, trur jeg HH lager bedre joggesko enn skinnstøvler. 400 spenn er allikevel ikke noe å klage på

 

De kostet kun 200, og jeg har hatt mange skinnstøvler opp gjennom årene. Disse er de beste hva gjelder kvalitet. :)

 

Forresten, er det noe som ikke er friluft på vinteren? Noen vil vel heller tryne å slå seg og fryse antar jeg. lol... Hver sin lyst.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til 200kr hadde jeg kanskje vurdert de, men ville aldri brukt så klumpete sko til noen penere antrekk. Tror ikke jeg ville vært komfortabel med å kombinere de med jeans heller, hvertfall ikke hvis de er litt smale i leggen.

 

Man trenger ikke å kjøpe stygge sko for å unngå å fryse og å falle på isen. Sjekk ut blant annet Wolverine og Red Wing, som lager sko som garantert går skoene fra HH en høy gang rent kvalitetetsmessig, og ikke minst utseendemessig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til 200kr hadde jeg kanskje vurdert de, men ville aldri brukt så klumpete sko til noen penere antrekk. Tror ikke jeg ville vært komfortabel med å kombinere de med jeans heller, hvertfall ikke hvis de er litt smale i leggen.

 

Man trenger ikke å kjøpe stygge sko for å unngå å fryse og å falle på isen. Sjekk ut blant annet Wolverine og Red Wing, som lager sko som garantert går skoene fra HH en høy gang rent kvalitetetsmessig, og ikke minst utseendemessig.

 

Ja men jeg liker nå disse da, synes de er veldig pene med bukser utenpå iaf. Hvor er det dere handler sko da? På nett?

 

De slår ikke HH prismessig og kvalitetsmessig iaf, kanskje de slår de utseendemessig på margin. Men jeg er fornøyd med HH. Til neste år skal kanskje nye skinnstøvler kjøpes inn. Skal sjekke ut tipsene dine da. Takk for tips. :)

 

Edit: Wolverine får tommelen ned kvalitetsmessig fra meg og kona, ikke nok spor i sålen. Det gjør at du snubler på is.

 

Red Wing så mer anvendelig ut, men pris må sef også vurderes.

 

Totalt sett slår de jo ikke gode HH, kanskje med unntak Red Wing, da uten å ha sett pris.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hvis du liker dem må du selvfølgelig bruke dem så mye du bare orker. De fleste her handler nok stort sett skopå nettet, ettersom utvalget i Norge er dårlig, prisene er høye og mesteparten av det du finner holder dårlig kvalitet.

 

Takk, bruker de til de er utgått. Neste gang kan jeg kanskje vurdere Red Wing, men sef ikke om pris/kvalitet ikke slår feks HH.

Lenke til kommentar

De fra HH er sikkert gode å gå i, men jeg har alltid hatet looken. Det er så mange sluts som matcher langertypen sin med sånne.

 

Det der var vel litt drøyt. Har såvidt sett gjennom tråden. Tråden begynte som en snickers og adidas tråd. Før folk begynte å poste Røkkes 100000 sko eller andre som bruker 7000 på et par sko.

 

Skjønner sikkert at noen blir furtne da, når jeg betaler 240, eller 200kr på et par sko. HH er jo testet, sikkert mye mer enn de overprisede andre skoene. Lurer på hvor lenge de varer... sikkert så lenge det tar før det kommer noe nytt som koster 7000kr. ;)

 

Æsj

Lenke til kommentar

Hellyhansen har jo gjennomgående ganske god kvalitet mener jeg. Har hatt flere jakker fra dem og de har holdt mye bedre enn bergans (som suger). Pappa har noen skinnboots fra hellyhansen og de har holdt flere år nå med hardt bruk.

Jeg hadde et sett med wolverinboots for 2 år siden, og de var elendig kvalitet. Dårlig såle og skinnet bak hælen løsnet!

 

Edit: Jeg forsvarer på ingen måte utseende til hellyhansen, men heller kvaliteten. Jeg syns ikke pappas sko er noe pene.

Endret av SuperTrym
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det der var vel litt drøyt. Har såvidt sett gjennom tråden. Tråden begynte som en snickers og adidas tråd. Før folk begynte å poste Røkkes 100000 sko eller andre som bruker 7000 på et par sko.

 

Skjønner sikkert at noen blir furtne da, når jeg betaler 240, eller 200kr på et par sko. HH er jo testet, sikkert mye mer enn de overprisede andre skoene. Lurer på hvor lenge de varer... sikkert så lenge det tar før det kommer noe nytt som koster 7000kr. ;)

 

Æsj

Jeg tror egentlig ikke du har peiling på hva du snakker om. Et par sko til 2000kr fra en annerkjent produsent som for eksempel Barker eller Loake vil vare mye lengre enn et par til 200kr fra HH.

Endret av fredderen
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig ikke du har peiling på hva du snakker om. Et par sko til 2000kr fra en annerkjent produsent som for eksempel Barker eller Loake vil vare mye lengre enn et par til 200kr fra HH.

 

Jeg har mine sterke tvil.

 

HH er jo faktisk norsk, og vel et av de eneste gjeve frilufts og fritids merkene som er norsk. Det er testet grundig mot vind, vann og stabilitet.

 

Tror ikke de "mote" husene som lager "mote" boots, "tester" skoene sine på samme "måte".

 

Avansen går nok rett i egen lomme...

 

 

Dessuten var det heller aldri noen som nevnte Barker eller Loake...

 

 

Edit, ser på Barker nå og jeg LER. Det det kommer du ikke langt på snøen med. Sikkert greit som motestøvler når det er pent vær. De har jo F ikke SPOR engang!!!

 

Sikkert greit på flat asfalt og kanskje grus.

 

Ser på Loake og jeg smiler, heller ikke spor her. Disse er laget i land som har lite sne. Runde spor? På snø og is bruker man ikke sånt..

 

Men så hørte jeg jo om folk her i tråden som hadde falt 4-6 ganger i vinter. Fullt forståelig om man er mer opptatt av å se "moteriktig" ut på bena, enn å stå rett på isen.

 

Jeg har ikke fallt en eneste gang, og her jeg bor på i Sarpsborg er det mye is og snø nå.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...