Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motestøvler?

Dette her er jo skoprodusenter, ikke motehus.

 

 

Så du mener at skoprodusenter ikke har noe med mote å gjøre???

 

Poenget mitt er jo ikke at disse skoene ikke er...... "Fine"...

 

Poenget mitt er at de ikke er produsert for å føre deg fram i god behold på snø og is. Men foraldel, fine og solide er de sikkert. Men jeg tror ikke de er testet på like god måte som HH tester sine produkter når det gjelder vær, vann og is.

Lenke til kommentar

Jeg har mine sterke tvil.

 

HH er jo faktisk norsk, og vel et av de eneste gjeve frilufts og fritids merkene som er norsk. Det er testet grundig mot vind, vann og stabilitet.

 

Tror ikke de "mote" husene som lager "mote" boots, "tester" skoene sine på samme "måte".

 

Avansen går nok rett i egen lomme...

 

 

Dessuten var det heller aldri noen som nevnte Barker eller Loake...

 

 

Edit, ser på Barker nå og jeg LER. Det det kommer du ikke langt på snøen med. Sikkert greit som motestøvler når det er pent vær. De har jo F ikke SPOR engang!!!

 

Sikkert greit på flat asfalt og kanskje grus.

 

Ser på Loake og jeg smiler, heller ikke spor her. Disse er laget i land som har lite sne. Runde spor? På snø og is bruker man ikke sånt..

 

Men så hørte jeg jo om folk her i tråden som hadde falt 4-6 ganger i vinter. Fullt forståelig om man er mer opptatt av å se "moteriktig" ut på bena, enn å stå rett på isen.

 

Jeg har ikke fallt en eneste gang, og her jeg bor på Greåker er det mye is og snø nå.

Alle de er loake sko, og produsert i England.

 

 

Loake-EPSOM-2-_SH_-BROWN-WAXY-SINGLE.jpg

Autumn%20shoes%2009092011%20001.jpg

LOAKE%20LITCHFIELD%20BOOTS-101017.jpg

 

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Hvis det over natten blir ekstremt mye snø og is på fortauet, og huseier ikke har fått måkt/strødd. Da har man noe som heter brodder, som jeg kan garantere deg at har bedre grep enn dine HH sko. Og jeg tror forresten både Barker og Loake tester alle produktene sine mer enn HH. Det tar trossalt 8 uker å lage et par sko skikkelig, noe jeg har sterke tvil om at HH bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det over natten blir ekstremt mye snø og is på fortauet, og huseier ikke har fått måkt/strødd. Da har man noe som heter brodder, som jeg kan garantere deg at har bedre grep enn dine HH sko. Og jeg tror forresten både Barker og Loake tester alle produktene sine mer enn HH. Det tar trossalt 8 uker å lage et par sko skikkelig, noe jeg har sterke tvil om at HH bruker.

 

HH tester nok mer støvler og sko enn Loake. Til hvert sitt bruk.

 

Brodder vet jeg selvfølgelig om, og ja du har helt rett. Er man veldig "motebevisst" når det gjelder sko, så anbefaler jeg at man bruker brodder på is.

 

Det er en veldig god løsning som dere kan leve med.

Lenke til kommentar

Ja, det er de med ringer som spor jeg smiler av, øverste er "helt grei". Dette er når det gjelder framkommelighet på snø og is.

 

De siste årene har det vært lite snø på østlandet, heller slaps og regn. Da funker gummistøvler best.

 

Jeg, og majoriteten her inne er nok mest opptatt av hvordan skoene ser ut og kvaliteten på de. For min del er det ikke så viktig med spor under fordi jeg mest er inne på skolen og klarer å holde meg på beina.

Dessuten: noe pain, no gain

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De siste årene har det vært lite snø på østlandet, heller slaps og regn. Da funker gummistøvler best.

 

Jeg, og majoriteten her inne er nok mest opptatt av hvordan skoene ser ut og kvaliteten på de. For min del er det ikke så viktig med spor under fordi jeg mest er inne på skolen og klarer å holde meg på beina.

Dessuten: noe pain, no gain

 

Helt enig. En pen sko er sef mye mer arbeidet mtp utseende skinn og passform, her slår de sef HH, det jeg tenker på er mer vær, vind, fremkommerlighet.

 

Som en annen nevnte over her så finnes det noe som heter brodder for folk med motesko.

Lenke til kommentar

Tror ikke de "mote" husene som lager "mote" boots, "tester" skoene sine på samme "måte".

Så du mener at skoprodusenter ikke har noe med mote å gjøre???

Jeg sier at Loake, Baker osv ikke er motehus, det eneste de driver med er sko.

 

Edit: Du virker veldig sikkert i din sak, men det virker også som om du har svært liten peiling på hva du snakker om.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

 

 

Jeg sier at Loake, Baker osv ikke er motehus, det eneste de driver med er sko.

 

Edit: Du virker veldig sikkert i din sak, men det virker også som om du har svært liten peiling på hva du snakker om.

 

Nå snakker jo du om sko som er håndlaget i I-land. Noe som øker prisen kraftig. Håndlagede produkter føles Sef veldig eksklusivt. Men tror ikke de tester de håndlagede produktene på samme måte som HH. Tviler ikke på at håndlagede sko fra skomakere er av god kvalitet, ellers kunne de aldri forsvart prisen mht tilbud og etterspørsel.

Lenke til kommentar

Men så hørte jeg jo om folk her i tråden som hadde falt 4-6 ganger i vinter. Fullt forståelig om man er mer opptatt av å se "moteriktig" ut på bena, enn å stå rett på isen.

 

Jeg har ikke fallt en eneste gang, og her jeg bor på Greåker er det mye is og snø nå.

 

Det er riktig at jeg har falt et par ganger når jeg har brukt mine RM Williams, som har glatt såle. Hvis du hadde lest mer hadde du muligens også fått med deg at jeg aldri har problemer med mine Loake Pimlicos som har en dainite-såle, eller runde spor som du kaller det. Det at man trenger store stygge HH-sko på vinterføre er bare tull.

Lenke til kommentar

10 HH-sko til 200 kr vil nok garantert vare lenger enn 1 par oxfords frå Barker eller Loake, slik enkelte her inne går rundt med lærsålane sine heile året. No vil eg likevel yte Loake rettferd ettersom dei har nokre gode, røffe alternativ i 1880- og Shoemaker-linja. Derimot vil nok 1 skopar commandosåle frå Tricker's kunne utfordre 15 HH-sko til 200 kr. Også dette eksempelet rekna ut i frå skoa sin fullpris.

 

No skal ein som kjend aldri kjøpe sko til fullpris, og sko er av dei mange varene som eit par gongar i året går med 30-70% rabatt - også dei fleste anerkjende merka.

Endret av charlesgoodyear
  • Liker 2
Lenke til kommentar

7b2fcc09.251223_116_41.505x650_q85.jpg

 

Loake-Loake%20Camden-Dark%20Brown%20Suede-3951-2120-1.jpg

 

De nederste er fra Loake, og jeg har aldri tryna med de. De øverste har jeg ikke hatt så lenge, men de er til røffere bruk. Vet ikke hvor llbean skoa er laget, men Loake skoene er fra 1880-linjen og er håndlaget i England.

 

Så her har jeg vintersko til røft bruk og vinter/vår/høst sko til finere bruk. Går jeg i dress-sko, tar jeg på kalosjer for grep og beskyttelse.

Har selvfølgelig flere andre sko, og jeg bruker de og på vinteren. Men, dette er mine beste eksempler på vintersko til forskjellig bruk som man "aldri" sklir med

 

Verre er det ikke

Endret av hfthomas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er riktig at jeg har falt et par ganger når jeg har brukt mine RM Williams, som har glatt såle. Hvis du hadde lest mer hadde du muligens også fått med deg at jeg aldri har problemer med mine Loake Pimlicos som har en dainite-såle, eller runde spor som du kaller det. Det at man trenger store stygge HH-sko på vinterføre er bare tull.

 

Ingen har vel sagt at man trenger HH sko på vinteren, det eneste jeg sa var at HH var godt å bruke på vinterens is og snø. Jeg foretrekker HH før gummistøvler, men det er nå meg.

 

Hadde jeg vist at folk skulle bli så forbannet, bare fordi jeg fikk kjøpt HH på salg, så skulle jeg holdt kjeft.

 

Jeg trodde dette var "sko" tråden, og altså ikke kun "sko tråd" for de som kjøper veldig dyre håndlagede sko.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

7b2fcc09.251223_116_41.505x650_q85.jpg

 

Loake-Loake%20Camden-Dark%20Brown%20Suede-3951-2120-1.jpg

 

De nederste er fra Loake, og jeg har aldri tryna med de. De øverste har jeg ikke hatt så lenge, men de er til røffere bruk. Vet ikke hvor llbean skoa er laget, men Loake skoene er fra 1880-linjen og er håndlaget i England.

 

Så her har jeg vintersko til røft bruk og vinter/vår/høst sko til finere bruk. Går jeg i dress-sko, tar jeg på kalosjer for grep og beskyttelse.

Har selvfølgelig flere andre sko, og jeg bruker de og på vinteren. Men, dette er mine beste eksempler på vintersko til forskjellig bruk som man "aldri" sklir med

 

Verre er det ikke

 

Ligner jo veldig på HH den øverste da. Med unntak av at HH sef er masseprodusert på fabrikk i utland og dermed mye billigere.

 

10715_745_main_large_zps3d238a46.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...