Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Er fullt klar over formalitetskræsj og sånn med svarte chelsea boots, men jeg synes egentlig det ser ganske ok+ ut. I hovedsak på jenter da.

 

Kan godt kjøpe brune først, de vil jo uansett skille seg fra de semskete.

Så et par enkle chelsea boots fra Church's hos Ferner Jacobsen. Du kan sjekke de ut hvis du bor i Oslo-området. De finnes både i svart, brunt og brunt semsket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått skosåler ødelagt etter å ha lagt på gummisåler over (råte). Hva det skyldes vet jeg selvfølgelig ikke med sikkerhet, men det samme skjedde mer flere par sko som fikk gummisåle lagt på samtidig, så jeg gjør det hvertfall ikke på mine sko lenger. I tillegg er det jo minimal forskjell på hvor glatt det er med skinn og gummi, så jeg ser egentlig ingen grunn uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

er det noen her som har noen tips til sko for en plattfot i størrelse 46/7 som også er bred over foten? sliter virkelig med å finne behagelige sko som ikke koster en blodig formue

Lenke til kommentar

er det noen her som har noen tips til sko for en plattfot i størrelse 46/7 som også er bred over foten? sliter virkelig med å finne behagelige sko som ikke koster en blodig formue

 

Jeg har størrelse 48-50 (spørs veldig på skoa), men er også plattfot og bred over foten. Har god erfaring med Vans i vanlige størrelser, og New Balance får man veldig ofte i forskjellige breddestørrelser, så de er mine førstevalg hva komfort angår. Jeg kan ikke hjelpe deg så mye dersom du vil ha noen penere sko (New Balance har etter min mening ingen pene sko, og Vans ser på sitt beste ok ut), jeg har mildt sagt et veldig begrenset utvalg når jeg har mine føtter og ikke vil bruke lær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt poeng, men med fare for å høres ut som en nyrik russer; råtner de, har jeg lært leksa mi the hard way, og får kjøpe et par nye. Med gummisåle i utgangspunktet.

Garanterer at jeg poster det her, om de skulle gå i dass pga gummisålen.

Så bra ut, aldri om jeg bruker lærsåler på vinteren, alt for glatt selv når sålen har blitt gått inn.

Lenke til kommentar

En ting er å føy rundt i Oslo på vintertider, noe helt annet er å gå frem og tilbake til skolen 20 minutter hver vei, i nedoverbakker og på ustrødde fortau og veier. Det er glatt med sko uten mønster under.

Det gjorde jeg en periode i fjor vinter på skinnsåler, gikk fint det. Det eneste tilfellet jeg merker noe forskjell på skoene mine med danite-såle og skinnsåle er akkurat de tre første meterne når jeg går inn på skolen. Er det mye snø ute da, blir det veldig glatt de første tre skrittene.

 

Men er ikke denne diskusjonen på annenhver side når det er vinter?

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

er det noen her som har noen tips til sko for en plattfot i størrelse 46/7 som også er bred over foten? sliter virkelig med å finne behagelige sko som ikke koster en blodig formue

Kjente en fyr med plattfot. Han kjøpte sko i noen størrelser for store og puttet inn en spesiell såle. Du kan jo sjekke om du finner sånne såler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det er vanskelig å finne i Norge, dessverre.

Hva slags type sko er du jakt etter?

 

helst joggesko, vanlig ute sko generelt, har handlet en del skatesko, men i en alder av 25 tar det seg ikke helt ut å loffe rundt på byen i disse.

Lenke til kommentar

Når det gjeld lærsålar på vinterføre, noko eg er prinsipiell motstandar av, vil eg av respekt for læret også rette fokuset over på saltet. Om du fyrst skal minske levetida av dine sålar og sko, bør du ihvertfall prøve å unngå dei strekkene som er salta. Dvs det meste av norske gater og fortau? Nei, takke meg til gummisålen 10 av 12 mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt bare i de verste vintermånedene det er nødvendig med gummisåle, kan aldri se for meg at det skal være behov for det på hørsten eller våren. Ja, det er jo selvfølgelig en viss sjanse for at skoene ikke tåler saltet så godt, men så lenge man steller dem pent burde det ikke være noe problem. Til syvende og sist er det jo også bare sko, og sko er jo faktisk lagd for å brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...