Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Jeg har vel aldri sagt det heller at du må ha HH, Hvor f har jeg sagt det?

 

Dessuten er det kona som finner det meste jeg handler, er ikke så opptatt av sko selv. Kona derimot er veldig entusiastisk hva gjelder sko.

 

Jeg har et par italienske sko til dressbruk, de er kanskje håndlagede. Ellers bruker jeg ikke håndlagede sko nei, er ganske normal sånn sett.

 

Du er med andre ord 1/5 ja.

Maskulint

http://minmote.no/index.php/2013/01/1-av-5-lar-kona-styre-klesvalget/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på utkikk etter sko til våren og ser for meg Oxfords i semsket skinn, noe lignende disse eller disse.

Prøvde to forskjellige par på, tror det var Eurosko, til en pris rundt 1000-lappen. Begge to var rett og slett ikke noe gode å gå i. Veldig stive, med dårlige/harde såler.

 

Er det noen som vet hvor jeg kan finne noen i den stilen men i bedre kvalitet? Kan godt gå opp til 2000 så lenge de er bedre å gå i.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Herring tilbyr "resåling" av sko?

Det vil jeg nærmest gå utifra. Du må sikkert uansett kontakte kundeservice for å sende skoene dit, så like greit å sende mail med en gang

 

Er på utkikk etter sko til våren og ser for meg Oxfords i semsket skinn, noe lignende disse eller disse.

Prøvde to forskjellige par på, tror det var Eurosko, til en pris rundt 1000-lappen. Begge to var rett og slett ikke noe gode å gå i. Veldig stive, med dårlige/harde såler.

 

Er det noen som vet hvor jeg kan finne noen i den stilen men i bedre kvalitet? Kan godt gå opp til 2000 så lenge de er bedre å gå i.

 

Sjekk ut herringshoes, så søker du på suede. Du kan også sjekke ut pediwear. Det forutsetter selvfølgelig at du er villig til å vente litt på skoene.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Herring tilbyr "resåling" av sko?

 

Det gjør de.

 

Sendte mail og fikk dette svaret fra Herring Shoes: (gjelder to GY-welt skopar)

 

Yes, we can arrange repair of both these back at the loake factory.

The cost is £75.00 each with a £20.00 delivery for both so £170.00 together.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Men hva gjør du i en tråd som i det store og hele består av skoentusiaster hvis du ikke er så opptatt av sko?

 

Jeg trodde det var lov å melde fra om kjøp man hadde gjort osv, dessuten så jeg en fyr som brukte gummistøvler på glatta og i snø, og du som falt mye.

 

Da tenkte jeg å tipse om HH. Men unnskyld, det var jo bare godt ment.

 

Jeg kan ikke så mye om håndlagede vintersko, beklager.

 

Trodde det var en skotråd... for alle liksom.

 

Men de fleste trådene på Diskusjon er veeeeeeeldig interne.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Dette er selvfølgelig en tråd for alle. Det forutsetter seg at man ikke angriper alt og alle, spesielt de som kan mye om sko. Det er mulig å sette seg ned og lese litt om sko, før du begynner å si ting som "jeg ler av de skoene der, med det mønsteret". Litt ydmykhet hjelper godt på vei. Hvis det er for mye og forlange, så får det bare være. Ditt tap.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var lov å melde fra om kjøp man hadde gjort osv, dessuten så jeg en fyr som brukte gummistøvler på glatta og i snø, og du som falt mye.

 

Da tenkte jeg å tipse om HH. Men unnskyld, det var jo bare godt ment.

 

Jeg kan ikke så mye om håndlagede vintersko, beklager.

 

Trodde det var en skotråd... for alle liksom.

 

Men de fleste trådene på Diskusjon er veeeeeeeldig interne.

Det er jo helt greit å tipse om HH. Du fikk andre tips i retur og da startet du med å skrive at du "ler" av disse skoene fordi de er helt udugelige på vinteren osv. Du legger jo ikke akkurat opp til en god diskusjon når du starter å disse folk som bryr seg om sko med diverse "haha til dere som skal kjøpe de nye skoene til røkke som koster 10 000kr!!"

 

Blir sikkert ikke så god stemning hvis jeg hopper inn i en nybilsdiskusjon og skriver at jeg ler av de som betaler en million for en ny Mercedes med baktrekk, når de kan få en billig suzuki med 4x4 som (jeg mener) fungerer bedre på vinteren...

Lenke til kommentar

Dette er selvfølgelig en tråd for alle. Det forutsetter seg at man ikke angriper alt og alle, spesielt de som kan mye om sko. Det er mulig å sette seg ned og lese litt om sko, før du begynner å si ting som "jeg ler av de skoene der, med det mønsteret". Litt ydmykhet hjelper godt på vei. Hvis det er for mye og forlange, så får det bare være. Ditt tap.

 

Ok vi kan jo bare se hvem som begynte først?

 

Når jeg foreslo HH til is og snø, så var noen "morsomme" og la ut bilder av pimps og Rihanna. Er det saklig mot en nybegynner innen "håndlagede sko tråden"?

 

Blir som om noen spurte meg om hvor man kan kjøpe billig Logitech anlegg, og jeg svarer med et bilde av en apekatt med Logitech anlegg.

 

Ikke noen anbefaling, eller noenting saklig. Men "bilder".

 

Ett ord, barnslig.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

De holder garantert høyere kvalitet enn alt jeg har kjøpt noensinne. De har garantert bedre kvalitetskontroll enn Barker, når de kan selge ting med 85% avslag. Da skriker det kvalitet lang vei.

 

Så hvis noen selger varen med 70% avslag, så mener du at kvaliteten ikke er bra?

 

Var jo det jeg sa du mente hele tiden. Du liker ikke ting som er på salg, muligens med dårlige erfaringer som butikkhjelp.

Lenke til kommentar

Det er jo helt greit å tipse om HH. Du fikk andre tips i retur og da startet du med å skrive at du "ler" av disse skoene fordi de er helt udugelige på vinteren osv. Du legger jo ikke akkurat opp til en god diskusjon når du starter å disse folk som bryr seg om sko med diverse "haha til dere som skal kjøpe de nye skoene til røkke som koster 10 000kr!!"

 

Blir sikkert ikke så god stemning hvis jeg hopper inn i en nybilsdiskusjon og skriver at jeg ler av de som betaler en million for en ny Mercedes med baktrekk, når de kan få en billig suzuki med 4x4 som (jeg mener) fungerer bedre på vinteren...

 

Skoene var fine de, det jeg lo av var sporingen, Men det kan du fint løse med pigger...

 

Dette er en lang tråd, med en etablert humor. Hvis du ikke klarer det, og ikke klarer å ta til deg det vi sier, så er det ingen som tvinger deg til poste i denne tråden.

 

Altså du har etablert en humor ved bruk av bilder mot nybegynnere?

 

Lol :D

 

Bare du selv forstår hvor barnslig det ser ut, så greit.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Så hvis noen selger varen med 70% avslag, så mener du at kvaliteten ikke er bra?

 

Var jo det jeg sa du mente hele tiden. Du liker ikke ting som er på salg, muligens med dårlige erfaringer som butikkhjelp.

Jeg sier ikke at kvaliteten er dårlig, men det sier seg selv at kvaliteten ikke er super når en produsent kan selge ting med 70-80% avslag. Jeg har forøvrig ingen dårlige erfaringer med å jobbe i butikk. Jeg sitter med en større innsikt av hvordan ting fungerer som et resultat av det. Jeg har ingenting imot ting som er på salg. Men det lønner seg å tenke seg om.

Lenke til kommentar

Det er jo helt greit å tipse om HH. Du fikk andre tips i retur og da startet du med å skrive at du "ler" av disse skoene fordi de er helt udugelige på vinteren osv. Du legger jo ikke akkurat opp til en god diskusjon når du starter å disse folk som bryr seg om sko med diverse "haha til dere som skal kjøpe de nye skoene til røkke som koster 10 000kr!!"

 

Blir sikkert ikke så god stemning hvis jeg hopper inn i en nybilsdiskusjon og skriver at jeg ler av de som betaler en million for en ny Mercedes med baktrekk, når de kan få en billig suzuki med 4x4 som (jeg mener) fungerer bedre på vinteren...

 

Jeg nevnte også at jeg likte Red wing skoene, men dette gjelder nå snø og is, som jeg føler tråden har dreid seg om litt i det siste. Folk må da skjønne at de må kjøpe pigger om de går med glatte såler på is!

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at kvaliteten er dårlig, men det sier seg selv at kvaliteten ikke er super når en produsent kan selge ting med 70-80% avslag. Jeg har forøvrig ingen dårlige erfaringer med å jobbe i butikk. Jeg sitter med en større innsikt av hvordan ting fungerer som et resultat av det. Jeg har ingenting imot ting som er på salg. Men det lønner seg å tenke seg om.

Men kvaliteten er veldig god. Det sier seg selv på støvler som fortsatt er gode å gå i to år etter kjøp. De ser fortsatt pene ut også. Brukt i snø, regn, is. Da må da f skinnstøvlene ha god kvalitet?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...