Gå til innhold

Marianne Aulie forsøkt voldtatt? [Navngi = ferie]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pøh, skal jeg påpeke dine feil så spammer jeg deg på MSN. Du ser lenger opp i tråden hvem som spør hvorfor folk er på forumet hvis de ikke liker reglene, og dette er en absurd holdning. "Hvis du ikke liker det så kan du stikke" sikrer jo at reglene aldri endres.

8138093[/snapback]

Og hvis du så nøye etter så ble det skrevet med et snev av humor...
Lenke til kommentar
Tipper dama egentlig bare har hatt litt mye å drikke. Hun husker vagt hva som skjedde, og plutselig i dag følte hun får litt PR.

Det blir bare spekulasjoner om noen som ikke var der skal prøve å "felle dom" over dette:

-"Dopingen" kan ha vært at hun ikke var så vant med å drikke, det kan ha vært de omtalte mennene som hadde noe i drikken hennes eller noen helt andre kan ha gjort det.

-"voldtekstforsøket" kan ha vært 2 edru personer som prøvde å utnytte en dopet jente eller det kan ha vært 3 fulle personer som rotet sammen og ei som fikk noia. Det er umulig å si uten mere info.

 

Slike saker bør komme inn i rettssystemet mens de er ferske og ikke være noe uklart noe som man har "gjort seg opp en mening om" når man er i en helt annen livssituasjon. Et godt eksempel på dette er Linda Lovelace som ble kjent for filmen "Deep Throat" og som senere ble en feminist og levde av å reise rundt og fortelle at filmen var en voldtekt. Mange feminister trykket henne til sitt bryst og slukte rått historiene om hvordan hun ble dopet ned og brukt som et kjøttstykke. Det hun ikke sa var at det var en film med mye dialog og at hun også spilte i flere andre lignende filmer over en periode på 4 år og at hun også hadde deltatt i debatter på TV hvor hun forsvarte disse filmene og sin livsførsel.

 

Et mer hjemlig eksempel er Iranske Aylar som hadde en lignende historie om at hun var lurt og dopet, men alt som foreligger er ingen anmeldelse og et titalls filmer...

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Jeje, la nå dritkjerringa si hva hun vil..

8136394[/snapback]

Til mod: Så det er greit å bruke slike begreper om personer her inne? Hva med det om at man skal holde en høflig tone som vistnok skal stå i de reglene?

 

Plutselig står det i VG "NORSK HARDWARE-SIDE NAVNGA FEIL KJENDISER" så blir hele forumet stengt.

8136967[/snapback]

HA HA! Det ble jo i begynnelsen opplyst feil navn i ett av innleggene. Kanskje man skulle kontaktet denne internasjonale kjendisen og opplyst ham om at navnet hans ble feilaktig nevnt i denne tråden. Og at det ble dementert (av brukeren som skrev det) i ettertid, men Moderatorene deretter fjernet denne! Kan nok tenke meg at det også er litt uheldig for forumet at noen først har lest feil navn og så er etterpå alt om navn fjernet. Kanskje noen ikke leste rettelsen, og så går de rundt og snakker om denne personen fordi det stod her.

Lenke til kommentar
Plutselig står det i VG "NORSK HARDWARE-SIDE NAVNGA FEIL KJENDISER" så blir hele forumet stengt.

8136967[/snapback]

Hehe, kanskje noen overvurderer viktigheten av dette forumet en biiiiiteliten smule. ;) Ellers finnes det jo alltids andre forum dersom ett forsvinner. :shrug:

Lenke til kommentar
Hehe, kanskje noen overvurderer viktigheten av dette forumet en biiiiiteliten smule. ;) Ellers finnes det jo alltids andre forum dersom ett forsvinner. :shrug:

8138620[/snapback]

Vel, det er ikke så veldig lenge siden et diskusjonsforum fikk kjeft for noe lignende. Tråden handlet om hvilke kjendiser man hadde hatt sex med, og der ble det redaksjonelle ansvaret trukket fram. Det fikk lignende mediedekning, og det er et forum som er betydelig mindre enn diskusjon.no.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar

Fantastisk, jeg trodde virkelig ikke diskusjon.no kunne grave seg selv dypere.

Diskusjon.no => Juss

Norge => USA

Voldtatt jente => Voldtektsmann

 

Vi har vel alle noen å frykte her i verden, men noen er rett og slett bare feige.

Andre har kanskje et litt mer gjennomført grunnlag for frykten, andre er bare jævla nevrotisk. :wee:

 

"Diskusjon.no admin møte"

-Ueland -"La oss alle sitte helt stille, for å holde godt kjeft å late som om vi ikke eksisterer".

Moderator -"God idé".

 

Noen står på sitt, andre vel selger sitt. :p

 

Syns nesten jeg burde få lov til å splitte ut en egen diskusjonstråd angående dikusjon.no sitt forhold til saker som kan skape det minste oppstyr. :hmm:

Lenke til kommentar
Professor ved Politihøgskolen, Tor-Geir Myhrer, mener det er gode muligheter for at Aulie har brutt loven.

 

Strafferammen for ærekrenkelser på på inntil to år

 

Han forteller at det er mulig at de to navngitte kjendisene kan ha en god sak, selv om det skulle vise seg at påstandene fra Aulie er sanne:

 

- Selv om opplysningene skulle vise seg å være sanne, kan dette være ulovlig dersom det er formidlet uten aktverdig grunn og på en utilbørlig måte, sier Myhrer, som forteller at både tiden siden det påståtte voldtektsforsøket, og det faktum at det ikke ble anmeldt den gangen ikke er noen fordel for Aulie.

 

I løpet av dagen har navnene på de to kjendisene dukket opp flere steder som refererer til intervjuet, men Myhrer forteller at dette kan være problematisk, spesielt på grunn av alvoret i anklagene:

 

- I utgangspunktet ville jeg vært forsiktig med å videreformidlet denne informasjonen, sier Myhrer til Dagbladet.no.

Lenke til kommentar
Vel, det er ikke så veldig lenge siden et diskusjonsforum fikk kjeft for noe lignende. Tråden handlet om hvilke kjendiser man hadde hatt sex med, og der ble det redaksjonelle ansvaret trukket fram. Det fikk lignende mediedekning, og det er et forum som er betydelig mindre enn diskusjon.no.

8138642[/snapback]

Og hva ble følgene/resultatet av dette? "Business as usual"?

Lenke til kommentar
Diskusjon.no er FEIGE.  :)

8138745[/snapback]

 

Jeg pleier alltid å anse sheriffen som forsvarer fangen mot lynsjemobben som helten i filmene, jeg.

 

Men du ville ikke hatt noe imot om noen la ut fullt navn og bilde av deg og sa du hadde voldtatt dem? Da ville vi nok vært feige om vi fjernet navnet ditt, i følge deg da (om jeg da ikke har misforstått deg) ;)

 

Det er ikke feigt å resektere rettssikkerhet, vær-varsom-plakaten og ikke minst det at vi ikke ønsker at forumet skal brukes til å fremme injuriende påstander om navngitte personer.

 

Men alt dette kan man diskutere i den dedikerte tråden som linket til over. Det er off-topic her :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...