Gå til innhold

Marianne Aulie forsøkt voldtatt? [Navngi = ferie]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og når man faktisk prøver å beskytte Aulie mot å bli forhåndsdømt ...

8137711[/snapback]

Det er mulig det har gått deg hus forbi, men det er ikke Aulie som trenger beskyttelse mot å bli forhåndsdømt i denne saken. Tvert i mot.

8137770[/snapback]

 

På dette forumet jo. Mediene har allerede gått ut og sagt at hun kan bli dømt for ærekrenkelse, og i det ligger det at hun da også skal ha sagt dette som en løgn.

Lenke til kommentar
Nei nå ser jeg at hun kan risikere fengsel.. (urettferdig for ho og tviler på at det skjer, men uansett).

 

Jeg tar en u-sving; til de av dere som har lyst til å vite: Finn ut av det selv, tok meg 2sek. Det er uansett helt uinteressant...

8137796[/snapback]

Jeg tror ikke forumet har noe imot at vi søker oss frem til det, dette er for det meste en diskusjon rundt å kunne trykke slike opplysninger; at det er tilfeldigvis denne saken denne gangen er mer tilfeldig enn noe annet. Vi har hatt lignende debatter før hvor det ble mye større enn saken skulle tilsi, rett og slett fordi det ble en prinsippsak for mange og da har det gått på hva vi burde og ikke burde få lov til å skrive på forumet vårt.

Lenke til kommentar
rett og slett fordi det ble en prinsippsak for mange og da har det gått på hva vi burde og ikke burde få lov til å skrive på forumet vårt.

8137854[/snapback]

 

Og om noen la ut en påstand om at du, din far, din bror eller hvem det nå skal være hadde vodltatt dem, så burde vi moderatorer la påstanden med fult navn ligge? Om en av dine snurte ekser la ut ditt fulle navn og påstod at du slo dem, skulle vi la det ligge? Da tenker jeg på hvilke prinsipper du ideelt sett mener bør eksistere for dette forumet når det kommer til hva som skal tillates eller ikke.

 

Dette går også på personopplysningsloven. Om noen finner sensitive personopplysninger om seg selv ligge på et diskusjonsforum uten at det er blitt offentligjort tidligere av vedkommende så anbefaler Datatilsynet å anmelde de ansvarlige for sidene. Tygg på den du. :)

Lenke til kommentar
og når man faktisk prøver å beskytte Aulie mot å bli forhåndsdømt ...

8137711[/snapback]

Det er mulig det har gått deg hus forbi, men det er ikke Aulie som trenger beskyttelse mot å bli forhåndsdømt i denne saken. Tvert i mot.

8137770[/snapback]

 

På dette forumet jo. Mediene har allerede gått ut og sagt at hun kan bli dømt for ærekrenkelse, og i det ligger det at hun da også skal ha sagt dette som en løgn.

8137851[/snapback]

Nei det gjør det ikke.

Det er revnende likegyldig om påstandene hennes er korrekte eller ikke. Det hun har gjort er å gjøre seg til dommer over disse mennene ved å hevde at de er skyldige i en straffesak som aldri har vært oppe i et rettssystem.

Derfor er dette en injuriesak.

Lenke til kommentar
Takk gud for at det finnes andre forums enn dette  :p

Generelt sett er det ganske underlig at det sensureres i hytt og pine av NRK og VG, når tusenvis av mennesker har hørt navnene.

8137898[/snapback]

 

Det er ikke underlig, siden redaktører i NRK og VG gjerne vil unngå risikoen for fengsel.

 

Det er ikke underlig at folk prøver å holde seg til norsk lov :)

 

Så kan man gjerne diskutere om det burde være lovlig eller ikke. Men det er nå ikke underlig at media ønsker å holde seg til norsk lov.

Lenke til kommentar
Det hun har gjort er å gjøre seg til dommer over disse mennene ved å hevde at de er skyldige i en straffesak som aldri har vært oppe i et rettssystem.
Tror ikke det kan kalles "straffesak" så lenge det ikke foreligger noen anmeldelse og så lenge hendelsen ikke er registrert i rettssystemet.
Lenke til kommentar
Det hun har gjort er å gjøre seg til dommer over disse mennene ved å hevde at de er skyldige i en straffesak som aldri har vært oppe i et rettssystem.
Tror ikke det kan kalles "straffesak" så lenge det ikke foreligger noen anmeldelse og så lenge hendelsen ikke er registrert i rettssystemet.

8137945[/snapback]

Mulig ”potensiell straffesak” hadde vært en bedre formulering.

Jeg skal skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Mina: Takk for at du har vært gjest Marianne.

Marianne: Har jeg muligheten til å si en liten ting?

Mina: Det var akkurat det jeg skulle si nå; er det noe DU vil si?

Marianne: Ja.

Mina: Værse god.

Marianne: Jeg har noe på hjertet, og det er ikke fult så gøy, øøh forsåvidt. Det er viktig og det er at kvinner må ikke la seg bli forgrepet på.

Mina: Nei.

Marianne: Altså det er mange, mange måter å se det på, og det at kvinner går rundt nå og blir voldtatt i oslos gater og ikke føler seg trygge, det er en av mine store hjertesaker. Og det må jeg bare si: Jeg har selv opplevd det for 14 år siden, at xxx og xxx dopet meg ned.

Mina: Vææææææh

Marianne: Og prøvde å voldta meg. Det er ikke bra.

*Går over til musikk*

Lenke til kommentar
Og om noen la ut en påstand om at du, din far, din bror eller hvem det nå skal være hadde vodltatt dem, så burde vi moderatorer la påstanden med fult navn ligge?

8137902[/snapback]

Jeg snakker kun generelt om hva som er lov eller ikke lov, men en påstand er en påstand som alt annet. Jeg er ikke typen som anmelder de som kaller meg dust, men som du vet er jeg en bitter forkjemper av et glemt konsept som het ytringsfrihet, og min definisjon er mye mer omfattende enn folk flest sin er.

 

Om en av dine snurte ekser la ut ditt fulle navn og påstod at du slo dem, skulle vi la det ligge? Da tenker jeg på hvilke prinsipper du ideelt sett mener bør eksistere for dette forumet når det kommer til hva som skal tillates eller ikke.

8137902[/snapback]

Jeg ber kun om diskusjon, jeg påstår ikke at jeg har svaret. Jeg ønsker bare at man skal kunne diskutere det uten at "dere har sagt dere enig i reglene, NOW FALL IN LINE PRIVATES"-tonen skal bli dratt frem av moderatorer som ikke ønsker diskusjon. Vi er forumet, vi brukere, så en åpen diskusjon med moderatorer framfor en "vi er mods, derfor ble våre meninger automatisk mer logiske og endelige"-holdning som noen her inne har er det jeg er ut etter.

 

Du vet at jeg aldri hadde klart å slå en jente, jeg klarer ikke å banke lillebroren min en gang.

 

Dette går også på personopplysningsloven. Om noen finner sensitive personopplysninger om seg selv ligge på et diskusjonsforum uten at det er blitt offentligjort tidligere av vedkommende så anbefaler Datatilsynet å anmelde de ansvarlige for sidene. Tygg på den du. :)

8137902[/snapback]

Gjelder det også for sitering av andre mennesker? Skal alle som sprer et rykte bli ansvarlig for det?

Lenke til kommentar
Jeg ønsker bare at man skal kunne diskutere det uten at "dere har sagt dere enig i reglene, NOW FALL IN LINE PRIVATES"-tonen skal bli dratt frem av moderatorer som ikke ønsker diskusjon.

8137980[/snapback]

 

Spar meg for stråmannen ;)

 

Ingen som nekter diskusjon om hva som bør tillates. Derfor jeg blant annet spør deg.

 

Gjelder det også for sitering av andre mennesker? Skal alle som sprer et rykte bli ansvarlig for det?

8137980[/snapback]

 

Nei, men ansvarlig redaktør for forumet kan bli det. Om Datatilsynet får viljen sin.

 

Og det er derfor vi også verner om folks privatliv. I tråd med personopplysningsloven. Derfor folk som ikke ønsker fullt navn publisert på forumet skal slippe det, derfor folk som er homofile skal få slippe at du og andre publiserer dette for alle brukere osv :)

Lenke til kommentar
Jeg ønsker bare at man skal kunne diskutere det uten at "dere har sagt dere enig i reglene, NOW FALL IN LINE PRIVATES"-tonen skal bli dratt frem av moderatorer som ikke ønsker diskusjon.

8137980[/snapback]

 

Spar meg for stråmannen ;)

8138015[/snapback]

Har du ikke lest tråden eller tror du det er deg jeg snakker om?

Lenke til kommentar
Jeg antok det var meg siden jeg ble sitert.

 

Men diskusjonen rundt hvordan forumet forholder seg til dette får man ta i den opprettede tråden i tilbakemeldingskategorien :)

8138054[/snapback]

Pøh, skal jeg påpeke dine feil så spammer jeg deg på MSN. Du ser lenger opp i tråden hvem som spør hvorfor folk er på forumet hvis de ikke liker reglene, og dette er en absurd holdning. "Hvis du ikke liker det så kan du stikke" sikrer jo at reglene aldri endres.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Nå er det slik at jeg fårstår at mange her inne lurer på hvem disse to mennene er... Nå er jeg en av mange tusner i Norge som vet hvem di er. Og jeg lurer på om moderatorne skanner hvis noen her inne PMèr meg og jeg svarer di??

 

Dette er bare et spørsmål har ikke lyst på ferie her inne...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...