Gå til innhold

Marianne Aulie forsøkt voldtatt? [Navngi = ferie]


Anbefalte innlegg

Nei, men det er bare en påstand satt ut i tomme lufta, og så lenge ingenting kan påvises blir det bare tull. Jeg kunne sagt at Erna Solberg voldtok meg da jeg gikk i 9. for å havne i avisa også.
Jeg tror du bør prøve å få orden på begrepene du bruker:

-At en påstand ikke har vært prøvd og bevist i en rettssak betyr ikke at påstanden er feil.

-At noe enda ikke er bevist betyr ikke at det ikke senere kan bli bevist. For alt vi vet finnes det er videoopptak av hele seansen.

-Ingen av de 3 involverte kan enda si noe om hva som skjedde og de kan også ha opplevd og bedømt hendelsen forskjellig.

 

Og det heter "tatt ut av løse lufta" og det betyr at det er noe som er funnet på. Kan du som sagt bevise at Aulie bare har funnet på dette? Og du er klar over at det er en injurierende påstand mot Aulie du kommer med?

 

Og hvor er som sagt moderatorene med alle disse injurierende angrepene på Aulie?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men dette burde hun tenke på før hun navnga vedkommende i full offentlighet. Først gikk hun ut og nevnte forholdet (var det ikke i Se&Hør). Det blir omtalt litt i media. Så med ett navngir hun vedkommende også.

[...]

8140116[/snapback]

Jeg er helt enig i at å kringkaste slikt er galt, og så vidt jeg kan se, forbudt. Mitt anliggende var tendensen på forumet her at det er helt greit å utbasunere sine mer eller mindre velfunderte "teorier" om den aktuelle hendelsen som stempler Aulie som forsmådd, hevngjerrig, hore eller lignende og vise at slike reaksjoner må voldtektsofre leve med om de anmelder forholdet.

Lenke til kommentar

Poenget er at hun har ikke anmeldt det. Hun går ut med det offentlig - 14 år senere - vel vitende om at det ikke har noe å si rettsmessig i det hele tatt. Det eneste hun oppnår er å sverte to menn som ikke kan avkrefte noe som helst. Og hun kan heller ikke bevise noe som helst.

 

Ellers er det jo artig å se hvor mange i tråden her som tror hun har sagt seg voldtatt. Det er ikke tilfellet, men det er jo et skremmende eksempel på hvor fort ting generaliseres og folk stemples - bare på bakgrunn av en håndfull ord sagt på radio.

Lenke til kommentar

Olsen: Det er det som er den beklagelige ironien med det hele. For hun vil ikke bare utsette de to andre for ville spekuleringer og forhåndsdømming. Hun utsetter også seg selv for dette.

 

Men dette har hun seg selv å takke for nå. Og anklager om hevn virker berettiget når hun navnga vedkommende. For den handlingen har ingen annen funskjon.

Lenke til kommentar

Vær glad du ikke bor i Kina, der blir alt så kontrollert og sensurert at du blir arrestert for å skrive "Formann Mao er gay" på et forum.

 

At dere gidder å gjennomanalysere alt jeg sier for å plukke det fra hverandre får være deres sak.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Skjønner ikke den evindelige hylingen om å få lov til å skrive noe som de aller fleste tydeligvis har fått med seg allerede. Moderatorene har tydligvis gjort et valg i denne saken og det hele gjelder derfor respekten for dette, fremfor retten til å få spy ut noe som allerede er viden kjent.

 

De to navngitte personene i Aulie saken er forøvrig ikke mistenkt i en strafferettslig sak. Det hele bygger på Aulies påstander. De fleste artikler på nett som omhandler denne saken velger å la vær å skrive disse navnene, og derfor bør man skjønne og akseptere at også ledelsen på dette forumet ønsker å gjøre det samme.

 

Det går fint an å diskutere -sak- her uten å måtte nevne navnene i tide og utide.

Endret av Iudex
Lenke til kommentar

Hvis disse to personene hun beskylder, mener seg uriktig uthengt/ærekrenket, så forventer jeg at de går til mottiltak og drar saken inn for domstol. Enhver oppegående person som hadde blitt beskyldt for voldtekt, og vet med seg selv at han ikke har gjort noe galt, ville vel gjort det?

 

Hvis de derimot IKKE foretar seg noe, kan det lett oppfattes som at de egentlig ER skyldige. :ph34r:

Lenke til kommentar
Hvis disse to personene hun beskylder, mener seg uriktig uthengt/ærekrenket, så forventer jeg at de går til mottiltak og drar saken inn for domstol. Enhver oppegående person som hadde blitt beskyldt for voldtekt, og vet med seg selv at han ikke har gjort noe galt, ville vel gjort det?

 

Hvis de derimot IKKE foretar seg noe, kan det lett oppfattes som at de egentlig ER skyldige.  :ph34r:

8141588[/snapback]

 

 

Det kan nok veldig lett oppfattes slik ja. Selv om det nødvendigvis ikke er tilfellet.

 

Det jeg umiddelbart stusser på i denne saken er jo hvorvidt saken faktisk er foreldet eller ikke. Med tanke på strl. § 192 som sier at straff inntill 21 år kan idømmes dersom voldtekten er begått av flere i fellesskap, skjønner jeg det slik på strl. § 67 om foreldelsesfrist at den ikke har utgått. Dersom dem hadde tenkt å "ta henne" sammens, so to speak.

 

Nå forstår jeg at det her var snakk om forsøk og at dette normalt straffes mildere, hvilket vistnok da skal tilsi straff på 20 år og 11 mndr slik jeg har forstått det. Altså vil fristen være 15 år. Og denne saken er 14 år gammel.

Endret av Iudex
Lenke til kommentar
Det jeg umiddelbart stusser på i denne saken er jo hvorvidt saken faktisk er foreldet eller ikke. Med tanke på strl. § 192 som sier at straff inntill 21 år kan idømmes dersom voldtekten er begått av flere i fellesskap, skjønner jeg det slik på strl. § 67 om foreldelsesfrist at den ikke har utgått.

 

Nå forstår jeg at det her var snakk om forsøk og at dette normalt straffes mildere, hvilket vistnok da skal tilsi straff på 20 år og 11 mndr slik jeg har forstått det. Altså vil fristen være 15 år. Og denne saken er 14 år gammel.

Så var det bare den lille detaljen at ingen anklager noen for å ha voldtatt noen her.

 

Strafferamme og straff er også noe helt forskjellig her i landet. Det er ikke uvanlig at straffeutmålingen på gjennomført voldtekt er under ett år.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Det jeg umiddelbart stusser på i denne saken er jo hvorvidt saken faktisk er foreldet eller ikke. Med tanke på strl. § 192 som sier at straff inntill 21 år kan idømmes dersom voldtekten er begått av flere i fellesskap, skjønner jeg det slik på strl. § 67 om foreldelsesfrist at den ikke har utgått.

 

Nå forstår jeg at det her var snakk om forsøk og at dette normalt straffes mildere, hvilket vistnok da skal tilsi straff på 20 år og 11 mndr slik jeg har forstått det. Altså vil fristen være 15 år. Og denne saken er 14 år gammel.

Så var det bare den lille detaljen at ingen anklager noen for å ha voldtatt noen her.

8141662[/snapback]

 

Nå skal det sies at du er unnskyldt med tanke på hvilket tid vi er på døgnet her :)

 

Om du leser en gang til ser du at jeg skriver at jeg er klar over at det i denne saken var snakk om forsøk.

Lenke til kommentar

ok, det var voldtektsforsøk hun beskylder de for. Akuratt den biten er vel foreldet, men det at hun slenger ut navnene på riksdekkende radio NÅ, er jo noe som de uthengte kan ta inn for domstol.

 

Vil si det forundrer meget om de ikke gjør det, siden begge er artister og således kan rammes økonomisk p.g.a. færre fremtidige oppdrag innen showbiz.

Lenke til kommentar

Steffypants:Hun angret på at hun syntes det var tøft. Det står ganske svart på hvitt og om man virkelig mener hun står for det hun sa tidligere så bør man lese en gang til. Men som den greie fyren jeg er kan jeg klippe og lime inn den essensielle setningen i denne sammenhengen her;

 

Litt senere modererte hun seg kraftig og angret på at hun hadde kalt Aulie-utspillet tøft.

 

Eller er det din påstand at det å si noe og så å angre på det betyr at hun står for det hun sa?

 

Det er i så fall en ikke rent liten selvmotsigelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...