Gå til innhold

Marianne Aulie forsøkt voldtatt? [Navngi = ferie]


Anbefalte innlegg

Diskusjon.no er IKKE PRESSE! Går absolutt ikke under disse prinsippene du nevner, og ikke under vær-varsom-plakaten til norsk presse.

8137485[/snapback]

Nei fordi diskusjon.no følger et EGENT reglement og forumstyret bestemmer hva som skal være på dette diskusjonsforumet og disse reglene har DU godkjent når du registrerte deg her og da har DU faktisk med å følge de.

Om da forumstyret velger å følge norsk presse sine regler (noe som faktisk er fornuftig) så står de all sin rett til å gjøre det.

8137587[/snapback]

 

Igjen, du motsier deg selv...du motsier reglene, for Aulie blir hengt ut i dette forumet.

Ok, skal være enig i at jeg ikke har godtatt reglene, men da må reglene gjelde for alle.

 

Men MOD burde være nøytral, altså at du diskuterer her, som aktiv, skulle jo bety at du skulle ha hentet inn andre MOD som kunne utale seg, ikke DU. Du har selv skrevet:

"Jeg ser ærlig talt ikke problemet, jeg er imot religion og har noen sitater angående det i min signatur og det er ikke akkurat som jeg er ute etter å "ta" folk som er religiøs, og er det noe man diskuterer som har med religion å gjøre og man føler at man blir inhabil i en sak så ber man en annen moderator å se på saken eller at det blir tatt opp internet blant moderatorene."

 

:thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...som en dum blond oppmerksomhetssyk bærte. Saken hennes kom opp fordi det har vært en voldtektsbølge, og oppmerksomhet kommer uansett med en slik sak.

8137562[/snapback]

De fleste vil vel hevde at man er dum, blond og oppmerksomhetssyk når man trekker frem en sånn sak - med fullt navn på to kjendiser - 14 år etter at det angivelig har skjedd uten at hun noen gang har nevnt det for andre før nå.

 

Jeg håper de forulempede personene går til sak og at hun havner i fengsel som følge av dette. Dette er ærekrenkelse av groveste sort som må ende i retten. Det skal ikke vær fritt frem for å komme med ville beskyldninger som ikke kan bevises på noen som helst måte.

 

Som jeg har nevnt før; det dama har gjort her synes jeg er helt forkastelig - enten påstandene hennes er sanne eller ikke. Hvordan hadde du reagert hvis ei dame du hadde tafset på på fest for 10+ år siden gikk ut i media med fullt navn på deg og sa at du hadde prøvd å voldta henne? Folk har tatt livet av seg for mindre enn å bli beskyldt for noe sånt.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Igjen har du ikke fulgt med hvordan dette forumet fungerer. Det er ingenting som tilsier at moderatorene skal være nøytrale og ikke si noe som helst. Andre forum har det kanskje sånn, men ikke her. Her er alle moderatorene likestilt med brukerne, og deltar like mye i diskusjoner.

 

Liker du det ikke? Vel..you know what to do.

Lenke til kommentar

da brødrene sand kom fra new york i høst for å selge bilder, gikk de hardt ut i media for å markedsføre seg.den gangen var det rimi hagen som var instrumentet. men det som er innteresant er at den gangen sto frøken auli i kulissene....husker dere?? så hun har jo virkelig hatt gode læremestere i hvordan en bruker media i markedsføring ....

Lenke til kommentar

For de som er interessert i problemstillingen;

 

Redaktøransvar for debattforum

 

 

Bing mener altså at nettavisene også på nett opererer under redaktøransvaret og følgelig er ansvarlig for alt innhold – også debattinnlegg. Hvorvidt det samme gjelder for et debattforum på en ikke-redaksjonell nettside er mer uklart ettersom redaktøransvaret her ikke er lovfestet. Det er likevel grunn til å tro at personer som fungerer som redaktør for et nettsted, enten direkte eller indirekte, vil kunne stilles til ansvar hvis det publiseres materiale som rammes av straffeloven.

 

Edit:

 

Og denne;

 

Slik vokter du debattsidene.

Lenke til kommentar
Igjen, du motsier deg selv...du motsier reglene, for Aulie blir hengt ut i dette forumet.

Ok, skal være enig i at jeg ikke har godtatt reglene, men da må reglene gjelde for alle.

 

Men MOD burde være nøytral, altså at du diskuterer her, som aktiv, skulle jo bety at du skulle ha hentet inn andre MOD som kunne utale seg, ikke DU. Du har selv skrevet:

"Jeg ser ærlig talt ikke problemet, jeg er imot religion og har noen sitater angående det i min signatur og det er ikke akkurat som jeg er ute etter å "ta" folk som er religiøs, og er det noe man diskuterer som har med religion å gjøre og man føler at man blir inhabil i en sak så ber man en annen moderator å se på saken eller at det blir tatt opp internet blant moderatorene."

 

:thumbdown:  :thumbdown:

8137640[/snapback]

Hvis du er uenig i reglene, hvorfor er du her da? Sånn egentlig? :wee:

Jeg har da på lik linje lov som ALLE andre her på forumet å diskutere akkurat det jeg vil.

Det eneste jeg har gjort i det hele tatt i denne threaden som har innebært moderator-handlinger er å igjennomføre det en admin (ueland) har sagt at navn og slikt skal fjernes fra denne threaden fordi det er ikke ønsket at det skal ligge på dette forumet. Hva galt er det i det? Fint lite egentlig.

Lenke til kommentar
Wrangle-gutten, du har 22 innlegg her, dvs at du ikke vet særlig godt hva diskusjon.no er eller ikke er. Du har med å følge de reglene du har godkjent når du registrerte deg på forumet, enten du leste dem eller ei. Er du forelsket i dama ellerno?

 

Ta ytringsfrihets-tullet ditt et annet sted.

8137638[/snapback]

 

Selv om du har 6000 og ørti og førti innlegg betyr ikke det at du er MOD....

Jeg følger reglene, bare diskuterer dem, og sier også at de blir brutt på samme måte.

 

Nei, orker ikke mere av denne diskusjonen, her tar jo mod sider, og når man faktisk prøver å beskytte Aulie mot å bli forhåndsdømt får man slengt dette i trynet av en som trur han er boss i forumet fordi han har skrevet mange flere poster enn meg.

Lenke til kommentar

Hvordan er reglene i forhold til at jeg poster en link til an artikkel der navnene står?

Dere kan vel ikke holdes ansvarlig for innhold på eksterne sider?

Og jeg vil jo diskutere det som står i artikkelen, at de navnene ikke er fjernet der er vel ikke min feil?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hehe, ikke noen større interesse av å finne ut hvem det var hun navnga, men tok meg under 1 min å finne det ut..

8137696[/snapback]

Samme her, bare det at interessen min var litt større siden jeg er så utrolig nysgjerrig :p

Lenke til kommentar

Har jeg lov til å spre hvem som hun er "forsøkt"voldtatt av på PM? (Jeg bare spør...)

8137686[/snapback]

 

Nei. Bruk av PM systemet til forumet går stort sett under de samme retningslinjene som det å poste på forumet.

 

Om du har problemer med de føringer som er gitt for å moderere så ta det under tilbakemeldingsdelen. Idiotkommentarene dine faller på sin egen urimelighet. Moderatorene følger de instruksene man har fått fra forumstyret, som består av samtlige redaktører i nettverket.

Lenke til kommentar
For de som er interessert i problemstillingen;

 

Redaktøransvar for debattforum

 

 

Bing mener altså at nettavisene også på nett opererer under redaktøransvaret og følgelig er ansvarlig for alt innhold – også debattinnlegg. Hvorvidt det samme gjelder for et debattforum på en ikke-redaksjonell nettside er mer uklart ettersom redaktøransvaret her ikke er lovfestet. Det er likevel grunn til å tro at personer som fungerer som redaktør for et nettsted, enten direkte eller indirekte, vil kunne stilles til ansvar hvis det publiseres materiale som rammes av straffeloven.

 

Edit:

 

Og denne;

 

Slik vokter du debattsidene.

8137671[/snapback]

Grunn til å tro... Sært, det skal altså ikke mer til å for skade en redaktør enn å anmelde sine egne innlegg.

Lenke til kommentar
...

Nå er det overhodet ikke konstruktivt eller særlig voksent av de som fremmer slike beskyldninger mot henne.

...

8137634[/snapback]

Jeg fremmer ingen beskyldninger. Jeg konstaterer kun et faktum.

 

Det er for meg umulig å se dette som noe annet enn et forsøk på tiltrekke seg oppmerksomhet.

Hadde hun ønsket rettferdighet hadde hun gått til politiet. Isteden for velger hun å begå en straffbar handling som hun vet det kommer til å bli et helvetes rabalder ut av.

Lenke til kommentar

Grunn til å tro... Sært, det skal altså ikke mer til å for skade en redaktør enn å anmelde sine egne innlegg.

8137728[/snapback]

 

Så lenge er forum har et godt fungerende system for å redigere fortløpende så er nå heller risikoen liten.

 

Men det er sterke krefter i diverse partier som ønsker å innføre forhåndssensur på bl.a. forum. Tenk deg det du.

 

De vil få enda enklere for å få gjennomslag om Norge sitt nest største forum ikke hadde noe fungerende redigering.

 

Det er en grunn til at vi holder oss til vær-varsom-plakaten. Det er en grunn til at vi har en ansvarlig redaktør for forumet. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...