Gå til innhold

Marianne Aulie forsøkt voldtatt? [Navngi = ferie]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Løgndetektor er heller ikke gyldig som bevis i rettssaker i Norge. Du har sikkert sett i diverse nettaviser og medier at folk har reagert kraftig på utbruddet hennes de siste dagene. Mangler bare at vi får USA-tilstander her til lands også, der anonyme folk kan saksøke en styrtrik kjendis for noe helt ubegrunnet, og få noen millioner i erstatning eller at kjendisen blir så brydd at han betaler dem for å holde kjeft.

 

"Bill Cosby tok meg på rompa i 1986, jeg vil ha 100 mill i erstatning NÅ!"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Kunne vel kanskje bli brukt på de påståtte gjerningsmennene.

8151184[/snapback]

Ja, men selv der vil det være usikkert.

 

En situasjon som lett kan skape falske minner er avhør, der en etterforsker spør 'kan det ikke tenkes at sånn og slik skjedde', og på andre måter beskriver en mulig situasjon som passer. Nettopp slike situasjoner kan føre til at den som blir avhørt begynner å 'huske' det som etterforskeren spør etter.

 

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror man må være veldig veldig forsiktig med løgndetektorer. Spesielt så lang tid i etterkant.

 

Man må også huske at grensen mellom pågåenhet og voldtekt kan vøre veldig tynn. En pågående mann kan oppleve situasjonen slik at jenta var med frivilig. Mens jenta kan oppleve seg som maktesløs i samme situasjon. Så det skal ikke nødvendigvis mye unøyaktig hukommelse til før man blir feil dømt.

Lenke til kommentar
Man må også huske at grensen mellom pågåenhet og voldtekt kan vøre veldig tynn. En pågående mann kan oppleve situasjonen slik at jenta var med frivilig. Mens jenta kan oppleve seg som maktesløs i samme situasjon. Så det skal ikke nødvendigvis mye unøyaktig hukommelse til før man blir feil dømt.

8151232[/snapback]

Og ikke minst så er det jo veldig forskjell i hvordan jenter oppfatter f.eks. to identiske situasjoner. Noen vil si: ''han klådde litt på meg i fylla, det er lov å prøve seg'' mens andre vil si ''jeg føler meg dypt krenket''.

 

Og hvor mange har ikke opplevd at litt småtafsing på fest leder til noe mer? 10.000-ener av mennesker hver helg vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Om moderatorer har endret første post til å ikke ta for seg navnespørsmålet (hvorpå det juridiske er uinteressant å diskutere nå) - så bør de vel omformulere emnetittel og førstepost.

 

Evt. stenge tråden, og la diskusjonen gå i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Noen som har latt merke til at det ligger en norsk video på forsiden over dagens mest sette videoer på youtube?

Det har aldri skjedd før, hvis jeg ikke tar feil..

Dere kan jo tenke dere hva den handler om..

 

Marianne Aulie - Voldtekt

8151521[/snapback]

Vel det ble forferdelig mye oppstyr rundt den videoen.

Vurderer å ta den ned eller eventuelt sensurere kommentarene.

Hadde jeg visst at så mange kom til å se den hadde jeg brukt mer enn et kvarter på å lage den.

Lenke til kommentar
Det som skjer nå som ingen får navngi disse personene, er en enorm rykteflom rundt hvem det skulle vært. Er det ikke da bedre at det kommer fram? Om fire uker er alt glemt likevel.

8151999[/snapback]

Er det virkelig verdt det når advokatene til de to varsler søksmål dersom navnene offentliggjøres?

Lenke til kommentar

Vennligst ikke post navnene her!

 

Advokatene advarer

Elden har forklart at alle medier som lekker navnene eller viser til hvor man kan finne navnene, kan bli stilt rettslig til ansvar.

 

- Det er umulig å stanse internett, men vi legger til grunn at seriøse nettleverandører som ikke vil ta risikoen på å møte i retten eller måtte betale erstatning, gjør det de kan for å slette slikt fortløpende, sier Elden til VG Nett.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...