Gå til innhold

Hmm..skal man bytte 360 med PS3?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

I hvor stor grad kan du kalle det kvalitet, da hele konsollen er laget av en fabrikkering som gjør bare puster du på, setter det deg spor med en gang. Er det kvalitet å bundle med en platform som faktisk har en usikker fremtid? Er det kvalitet å fjerne det mest vesentlige ved en spilleopplevelse(rumble)?

 

På ingen måte å sverte PS3, men skjønner rett og slett ikke denne gudomliglig gjøringen av PS3 som den var en av de 12 disipler.

 

Det var dumt å slippe en konsoll for tidlig som bråket, men det er greit å slippe en overpriset gigant 14 måneder i etterkant? Skjønn den som vil..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Nordoelum

 

:roll: Dersom dette er dei beste innvendingane du har imot kvaliteten på PS3, er jo det eit godt teikn, sidan ingen av dei eigentleg har mykje med kvalitet å gjere. Og verken eg eller nokon andre på denne tråden driv med noko "gudomliglig gjøring" av PS3, so det der er ein stråmann.

 

Og forresten...rumble er det mest vesentlege ved ei speloppleving? Meinar du verkeleg det? :blink:

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig med Nordoelum når det gjelder rumlbingen i kontrollen. Etter 2 uker med PS3 sitter du der, og føler at kontrollen skulle vært kjøpt på nille. I starten tenker man "ja jo, jeg har jo SixAxis, så dette går vel bra", Men så kommer du til det punktet der hvor få spill virkelig har noe nytte av SixAxis(foreløpig). Jeg kjøpte COD3 til PS3, jeg byttet det raskt inn mot COD3 til X360, da spilleropplevelsen var mye bedre. Men det er vel smak og behag..

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk enig med Nordoelum når det gjelder rumlbingen i kontrollen. Etter 2 uker med PS3 sitter du der, og føler at kontrollen skulle vært kjøpt på nille. I starten tenker man "ja jo, jeg har jo SixAxis, så dette går vel bra", Men så kommer du til det punktet der hvor få spill virkelig har noe nytte av SixAxis(foreløpig). Jeg kjøpte COD3 til PS3, jeg byttet det raskt inn mot COD3 til X360, da spilleropplevelsen var mye bedre. Men det er vel smak og behag..

8043497[/snapback]

 

 

Helt enig... En av de store skuffelsene på PS3 er kontrollene. Håper det kommer nye, og bedre. Jeg skal i hvert fall ikke fleske til og handle to håndkontrollere om/hvis jeg skal ha PS3. De er lette, triggerne er dårlige og rumblingen savnes sårt.

 

Å kjøre et fett bilspill og kjenne at det rister når man ligger i en hard skrens, eller kjenne det drønner og hopper i fanget når en granat går av i COD3... det er jo med på å øke opplevelsen.

Lenke til kommentar
Hvis man absolutt ikke kan ha mer enn 1 konsoll må man velge den som har flest spill som appellerer til deg. Enkelt og greit synes nå jeg.

 

At PS3 er en alt-i-ett maskin har både fordeler og ulemper. Det er usikkert hvor mye salg den løsningen resulterer i.

8039477[/snapback]

 

Enig i dette. For meg er valget enkelt slik spillsituasjonen på de forskjellige plattformene ser ut idag. Personlig gidder jeg ikke kjøpe PS3 fordi den foreløpig har de klart dårligste kontrollerne og det dessuten ikke finnes spill til den som appellerer til meg (med et mulig unntak for Motorstorm - men uten rumble..?). Blu-ray-spiller kan nok bli aktuelt, men da tror jeg heller jeg satser på en av stand-alone-spillerne som sikkert kommer på markedet i løpet av året.

Lenke til kommentar

Det kan de da umulig mene ;) Først gameplay, så grafikk, så lyd, spill moduser og så rumble ;) Men når jeg spiller f.eks. call of duty 3 så kommer lyden til å stå på ett ganske høyte nivå, og jeg kommer garantert til å merke om en granat sprenges i nærheten. Jeg har også spilt call of duty 1 og 2 på pc og kan ikke si at jeg savnet rumble der ;)

Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig er det ikke det viktigste for spill opplevelsen, men jeg mener at det er et tilbehør, extra feature, kall det hva du vil, som står til stort savn.

Men så har det seg også sånn at hverken Resistance eller COD3 har gitt meg noe spesielt med tanke på sixaxis, at jeg da er litt negativt innstilt :p Hva med og lage en Rumble kontroll først? Og når de virkelige sixaxis spillene kom, lage en slik. Men men, jeg tipper Sony tar det litt til seg, og gjør noe med det senere.

 

Jeg har også fått det for meg at, fordi de har SixAxis i kontrollen, at rumble vil ødelegge. Som de sa i review av MotorStorm på GameTrailers, sa de at det nesten var umulig og styre ved bruk av sensorene, og hvis kontrollen hadde ristet i tillegg, ville det vel virket som og kjøre i fylla.. Veldig mye vri og vendig altså..

Lenke til kommentar
I hvor stor grad kan du kalle det kvalitet, da hele konsollen er laget av en fabrikkering som gjør bare puster du på, setter det deg spor med en gang. Er det kvalitet å bundle med en platform som faktisk har en usikker fremtid? Er det kvalitet å fjerne det mest vesentlige ved en spilleopplevelse(rumble)?

 

På ingen måte å sverte PS3, men skjønner rett og slett ikke denne gudomliglig gjøringen av PS3 som den var en av de 12 disipler.

 

Det var dumt å slippe en konsoll for tidlig som bråket, men det er greit å slippe en overpriset gigant 14 måneder i etterkant? Skjønn den som vil..

8041172[/snapback]

Personlig ser jeg mer på historie, gameplay og grafikk før jeg tenker på rumble. Å det er rart at så få anmeldelser har med hvor god rumbelen er fra 1-10 viss det virkelig er det viktigste i spillopplelvelsen.

 

and btw. Viss vi skal ta det bibelsk. Så er xbox og wii de 2 desipler. men PS3 er JESUS! :p

Lenke til kommentar

Selvfølgelig setter ingen karakter på rumblingen i et spill. Det er fordi vi er vandt til at den er der. Når du satt på din PS2 og spilte forskjellige spill, tror jeg neppe du tenkte "åå, her var det bedre rumble enn i det andre spillet", det fordi du tok det for gitt, uten og egentlig tenke over det. Men når du først sitter med PS3 kontrollen i hånden, er det som om noen skulle ha tatt i fra en slikkepinne fra en liten jenteunge (kanskje litt drøyt) Men det er ikke bare jeg som mener at den mangler. Men uansett, det kan jo være de kommer med en rumble kontroll, eller at en 3 parts utvikler lager noe som faktisk fungerer, og er litt tyngre..

 

Til Mgs: Når du spilte COD på PC, da tenkte du garantert ikke over rumblingen, fordi du ikke satt med en kontroll og spilte det.

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg hadde ventet litt, både til PS3 får et mer respektabelt spillbibliotek, og PS3 faller litt i pris.

Men skal man sammenligne Xbox 360 HD DVD Bundle til rundt 5000 mot en PS3 til 6000, så tror jeg jeg hadde kjøpt en PS3.

 

Men jeg ville ikke satt penger på hverken Blu-Ray eller HD DVD, så Blu-Ray faktoren til PS3 er ikke så fristende. Jeg kommer nok til å kjøpe meg en PS3 etterverdt, men trolig først om ett år, i håp om at den har falt i pris.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig setter ingen karakter på rumblingen i et spill. Det er fordi vi er vandt til at den er der. Når du satt på din PS2 og spilte forskjellige spill, tror jeg neppe du tenkte "åå, her var det bedre rumble enn i det andre spillet", det fordi du tok det for gitt, uten og egentlig tenke over det. Men når du først sitter med PS3 kontrollen i hånden, er det som om noen skulle ha tatt i fra en slikkepinne fra en liten jenteunge (kanskje litt drøyt) Men det er ikke bare jeg som mener at den mangler. Men uansett, det kan jo være de kommer med en rumble kontroll, eller at en 3 parts utvikler lager noe som faktisk fungerer, og er litt tyngre..

 

Til Mgs: Når du spilte COD på PC, da tenkte du garantert ikke over rumblingen, fordi du ikke satt med en kontroll og spilte det.

8044004[/snapback]

jeg er enig i at det er ganske surt med PS3 uten rumble. Å viss jeg kunne fått det i PS3 så ville jeg selvsagt hatt det. Men folk er ALT for opphengt i rumble. De ser på et spill uten rumble som uspillbart. Å det er bare latterlig. Å viser litt hvor spillopplevelsen ligger for dem. Det vil være rart i bilspill. Det vil jeg være enig i. Men ellers så er det ikke så viktig. Husker når rumble kom. Det var spennende og alt det. men ikke så revolusjonerende. Å jeg storkoste meg med mange spill på PS1 uten rumble. Å det var ingen slikkepinne referanser der. Det var ikke som jeg fikk slikkepinnen når rumble kom.

 

Når det er sagt så er det veldig deilig rumble i 360. Merket det spesielt på Ridge Racer. Der det kom svak risting når man kjørte over stenbelagt vei. Hærlig.

 

Men å avksrive PS3 som en god konsoll pga manglende rumble. Det er heller litt svakt synes jeg da.

Lenke til kommentar
jeg er enig i at det er ganske surt med PS3 uten rumble. Å viss jeg kunne fått det i PS3 så ville jeg selvsagt hatt det. Men folk er ALT for opphengt i rumble. De ser på et spill uten rumble som uspillbart. Å det er bare latterlig. Å viser litt hvor spillopplevelsen ligger for dem.

8044096[/snapback]

 

Det er da virkelig en smaksak hvor viktig rumble er. Synes det er litt drøyt å si at det ikke er så viktig som folk vil ha det til. Er det viktig for en persom så er det viktig selv om det ikke er det for deg. Er det mer latterlig enn å være opptatt av Blu-Ray, nettlesere eller Linux på en konsoll?

Lenke til kommentar

Manglende rumble er en klar uting, ja. Men jeg synes også kontrollerne til Xbox 360 er overlegne på andre områder. De analoge avtrekkerne er nydelige, og utformingen gjør dem til en drøm å holde i, også over lang tid.

 

Jeg ser heller ikke på Blu-Ray som noe stort salgsargument. Det vil ta noen år før film i HD-kvalitet er standard, og innen den tid vil spilleren i PS3-en etter all sannsynlighet være utklasset av nye spillere. Både pris- og kvalitetsmessig. Det er ikke så viktig for meg å være av de første som kan spille av BR (eller HD-DVD).

 

Ettersom BR ike er viktig for meg, synes jeg det er hårreisende å betale 6000,- for en PS3. Ser en bort fra den spilleren er det jo liten grunn til å betale det hvite i øynene for et produkt som ikke utmerker seg over Xbox 360. Jeg er ganske enkelt ikke villig til å betale for å "stemme" på hva som skal bli markedsstandarden. Det er meg revnende likegyldig hvilken standard som vinner, jeg kjøper uansett en spiller (som pensjonerer DVD-spilleren min) når teknologien har modnet litt.

Lenke til kommentar

Bromlexl:

Neida, det er helt klart, jeg dømmer ikke konsollen på grunn av at kontrollen ikke har rumble, men jeg var enig i at det var en uting at rumbling i kontrollen ikke var til stede.

Grunnen til at jeg byttet COD3 fra PS3 til COD3 på X360, var først og fremst fordi jeg hadde valget av og kunne spille med rumble, eller ikke. Det at jeg skal riste av fienden med og riste kontrollen var gøy 2-3 ganger, men ble slitsomt og irriterende etterhvert. Men det er jo bare min mening av saken.

 

Men med tanke på topic ;) det var vel kanskje ikke kontrollen som vi skulle diskutere her folkens? :p

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar
Jeg er ganske enkelt ikke villig til å betale for å "stemme" på hva som skal bli markedsstandarden. Det er meg revnende likegyldig hvilken standard som vinner, jeg kjøper uansett en spiller (som pensjonerer DVD-spilleren min) når teknologien har modnet litt.

8044224[/snapback]

 

Helt enig med deg der. Skal jeg først velge et nytt format skal jeg ha en standalone spiller. Jeg har hatt Xbox og X360. Begge har hatt DVD spiller. Ønsker jeg å bruke de til det? Nei.

Lenke til kommentar
Manglende rumble er en klar uting, ja. Men jeg synes også kontrollerne til Xbox 360 er overlegne på andre områder. De analoge avtrekkerne er nydelige, og utformingen gjør dem til en drøm å holde i, også over lang tid.

8044224[/snapback]

Helt enig her..

 

Men det som irriterer meg mest med PS-kontrollerene er plasseringen av de analoge stikkene. Satt og spilte litt PS2 hos en kompis for en stund siden og jeg hadde store problemer med å styre med den venstre analoge siden den er i en veldig unaturlig vinkel for min og mange andre sine hender. I tillegg er kontrolleren altfor liten for mine hender i utgangspunktet.

 

Skulle faktisk ønsket at Sony hadde turt å bruke den bananen de første viste til PS3. Den så fortreffelig ut for meg :D

 

Rumble er for så vidt dumt å miste, men jeg synes det er mye værre at de holdt på designen med tanke på de analoge spakene. De analoge spakene ble vel puttet der de er nå som en "nødløsning" i sin tid siden det var eneste stedet det var plass til dem på den gamle PS-kontrolleren!?

 

Sixaxis ser jeg ikke på noe som helst annet enn ett desperat forsøk på å vingeklippe Wii.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske enkelt ikke villig til å betale for å "stemme" på hva som skal bli markedsstandarden. Det er meg revnende likegyldig hvilken standard som vinner, jeg kjøper uansett en spiller (som pensjonerer DVD-spilleren min) når teknologien har modnet litt.

8044224[/snapback]

 

Helt enig med deg der. Skal jeg først velge et nytt format skal jeg ha en standalone spiller. Jeg har hatt Xbox og X360. Begge har hatt DVD spiller. Ønsker jeg å bruke de til det? Nei.

8044280[/snapback]

 

Du sier kanskje noe, men tror de fleste vil argumentere med at det er en billig måte og få en "dyr" spiller på.

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...