Gå til innhold

Hmm..skal man bytte 360 med PS3?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette har da sikkert vært fortalt 10 000 000 000 ganger, men filmer som blir gitt bort er da selvfølgelig ikke med på SALGSTATISTIKKENE!

8046321[/snapback]

Jeg leste bare den artikkelen det var linket til jeg.

 

Fra artikkelen:

Grunnen til den plutselige veksten henger trolig sammen med at Sony leverer en Blu-ray-film med flere av sine Playstation 3-maskiner, og/eller en gratiskupong om å motta ytterligere en Blu-ray-film.

Lenke til kommentar
[Men det som irriterer meg mest med PS-kontrollerene er plasseringen av de analoge stikkene. Satt og spilte litt PS2 hos en kompis for en stund siden og jeg hadde store problemer med å styre med den venstre analoge siden den er i en veldig unaturlig vinkel for min og mange andre sine hender. I tillegg er kontrolleren altfor liten for mine hender i utgangspunktet.

 

Skulle faktisk ønsket at Sony hadde turt å bruke den bananen de første viste til PS3. Den så fortreffelig ut for meg :D

 

Rumble er for så vidt dumt å miste, men jeg synes det er mye værre at de holdt på designen med tanke på de analoge spakene. De analoge spakene ble vel puttet der de er nå som en "nødløsning" i sin tid siden det var eneste stedet det var plass til dem på den gamle PS-kontrolleren!?

 

Sixaxis ser jeg ikke på noe som helst annet enn ett desperat forsøk på å vingeklippe Wii.

8044290[/snapback]

 

Tiltres fullt ut, men jeg er attpåtil (har jeg funnet ut) ganske opptatt av rumble. Det er en glimrende måte å gi spilleren forskjellige typer feedback på, og å hevde (som Sony har gjort) at rumble er "last-gen"..? Vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte...

 

Men klart; liker man JRPG'er godt (selv kan jeg ikke fordra dem, kanskje med unntak av Zelda), så trenger man jo hverken rumble eller en komfortabel kontroller i samme grad som man trenger det hvis man heller vil spille bilspill eller FPS'er.

Lenke til kommentar
Dette har da sikkert vært fortalt 10 000 000 000 ganger, men filmer som blir gitt bort er da selvfølgelig ikke med på SALGSTATISTIKKENE!

8046321[/snapback]

Jeg leste bare den artikkelen det var linket til jeg.

 

Fra artikkelen:

Grunnen til den plutselige veksten henger trolig sammen med at Sony leverer en Blu-ray-film med flere av sine Playstation 3-maskiner, og/eller en gratiskupong om å motta ytterligere en Blu-ray-film.

8046372[/snapback]

 

Joda, men de som skrev artikkelen tok like feil som deg. ;)

Lenke til kommentar
Men klart; liker man JRPG'er godt (selv kan jeg ikke fordra dem, kanskje med unntak av Zelda), så trenger man jo hverken rumble eller en komfortabel kontroller i samme grad som man trenger det hvis man heller vil spille bilspill eller FPS'er.

 

 

Nå er zelda temmelig langt unna jrpg :p eller rpg for den saks skyld, men hvor viktig rumble er kommer ann på den som sitter bak rattet.

 

Jeg for min del glemmer det ofte etter 5 min med spilling. Og når det gjelder fps, så er det ingen feedback på tastatur og mus.. pc gamere som trolig er den største delen fps spillerer klager da ikke?

 

Eller trenger vi tastatatur som hopper rundt på skrivetbordet og en mus som flytter seg bort mens du sikter?

 

høres fantastisk ut :p

Lenke til kommentar
Men klart; liker man JRPG'er godt (selv kan jeg ikke fordra dem, kanskje med unntak av Zelda), så trenger man jo hverken rumble eller en komfortabel kontroller i samme grad som man trenger det hvis man heller vil spille bilspill eller FPS'er.

 

 

Nå er zelda temmelig langt unna jrpg :p eller rpg for den saks skyld, men hvor viktig rumble er kommer ann på den som sitter bak rattet.

 

Jeg for min del glemmer det ofte etter 5 min med spilling. Og når det gjelder fps, så er det ingen feedback på tastatur og mus.. pc gamere som trolig er den største delen fps spillerer klager da ikke?

 

Eller trenger vi tastatatur som hopper rundt på skrivetbordet og en mus som flytter seg bort mens du sikter?

 

høres fantastisk ut :p

8046933[/snapback]

 

Zelda ikke RPG? Og ikke japansk? Hm. Ok. Mulig jeg ikke er så inne i terminologien her, men poenget mitt skulle vel være klart.

 

Til mus og tastatur med rumble: det er jo ikke mulig, og er heller ikke det vi diskuterer her. Hvorfor pc-spillere gidder å tviholde på en kontrollmetode som opprinnelig ble laget for å håndtere noe helt annet enn spill får du nesten spørre dem om... ;)

 

Ellers mener jeg at en godt implementert rumble-funksjon i et spill nettopp IKKE skal være noe som opptar oppmerksomheten til spilleren. Det skal være noe som på en subtil måte understreker de inntrykkene spillet prøver å formidle, litt på samme måte som skikkelig god lyddesign. Klart at rumble (som det meste annet) også er et spørsmål om smak og behag, men det virker som hovedtendensen i tråden her (og i spillverdenen forøvrig) er at rumble er en bra ting. Hvorfor Sony da bestemmer seg for at rumble er last-gen, og i stedet tilbyr oss en ekstra bevegelsesbasert kontrollmetode som hittil er uprøvd, det fremtrer som relativt uforståelig for meg.

Lenke til kommentar
Til mus og tastatur med rumble: det er jo ikke mulig, og er heller ikke det vi diskuterer her. Hvorfor pc-spillere gidder å tviholde på en kontrollmetode som opprinnelig ble laget for å håndtere noe helt annet enn spill får du nesten spørre dem om...

 

Mus og tastatur er enkelt og greit den beste måten å styre på i fps spill. Det åpner for MYE bedre presisjon enn en analog stick.

Lenke til kommentar
Men klart; liker man JRPG'er godt (selv kan jeg ikke fordra dem, kanskje med unntak av Zelda), så trenger man jo hverken rumble eller en komfortabel kontroller i samme grad som man trenger det hvis man heller vil spille bilspill eller FPS'er.

 

 

Nå er zelda temmelig langt unna jrpg :p eller rpg for den saks skyld, men hvor viktig rumble er kommer ann på den som sitter bak rattet.

 

Jeg for min del glemmer det ofte etter 5 min med spilling. Og når det gjelder fps, så er det ingen feedback på tastatur og mus.. pc gamere som trolig er den største delen fps spillerer klager da ikke?

 

Eller trenger vi tastatatur som hopper rundt på skrivetbordet og en mus som flytter seg bort mens du sikter?

 

høres fantastisk ut :p

8046933[/snapback]

 

Zelda ikke RPG? Og ikke japansk? Hm. Ok. Mulig jeg ikke er så inne i terminologien her, men poenget mitt skulle vel være klart.

 

Til mus og tastatur med rumble: det er jo ikke mulig, og er heller ikke det vi diskuterer her. Hvorfor pc-spillere gidder å tviholde på en kontrollmetode som opprinnelig ble laget for å håndtere noe helt annet enn spill får du nesten spørre dem om... ;)

 

Ellers mener jeg at en godt implementert rumble-funksjon i et spill nettopp IKKE skal være noe som opptar oppmerksomheten til spilleren. Det skal være noe som på en subtil måte understreker de inntrykkene spillet prøver å formidle, litt på samme måte som skikkelig god lyddesign. Klart at rumble (som det meste annet) også er et spørsmål om smak og behag, men det virker som hovedtendensen i tråden her (og i spillverdenen forøvrig) er at rumble er en bra ting. Hvorfor Sony da bestemmer seg for at rumble er last-gen, og i stedet tilbyr oss en ekstra bevegelsesbasert kontrollmetode som hittil er uprøvd, det fremtrer som relativt uforståelig for meg.

8047191[/snapback]

 

Du merker det når rumblen er vekk. Den øker innlevelsen i spillet og forsterker følelsene spillet vil formidle, men du legger normalt ikke merke til det. Men når rumble er vekke merker du nok mangelen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...