Gå til innhold

Hmm..skal man bytte 360 med PS3?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

99,5 % har ikke prøvd PS3 her inne engang. De baserer alle sine meninger på hva de har lest eller hørt, og de gjør meg litt kvalmen.

 

For min del vil jeg ha en konsoll som har alt i en boks. xbox bråker mye, og den passer ikke inn i mitt media center. HD-DVD addon til xbox360 var grei, men på langt nær samme kvalitet som stand alone spillere. Nå har jeg sett hva PS3 sin blu-ray leverer, og jeg ble mektig imponert.

 

Jeg kjøper PS3 nettopp fordi jeg får med blu-ray, wifi, nett browser(som vi bli bedre) det skader heller ikke at konsollen ser en trillion ganger bedre enn 360'en. Det at man kjøre linux på den er også veldig bra!

 

Selvfølgelig kjøper jeg en spillmasin for å kose meg med spillene, men generelt sett vil konsollene ha de samme titlene, med unntak av noen eksklusive. Jeg syntes også at kontrollen fungerer meget fint uten rumble funksjonen. Sitter jeg i surround sound, 55" full hd tv. Granater sprenger over alt, så rister hele sofaen. Da blir jeg ikke sittende å tenke så mye på om kontrollen rister eller ei. De har prøvd å tenkt nyskapende. Når jeg ser på 360'en så ser jeg ikke den som svært nyskapende. Men det er min mening selvfølgelig.

 

Ser for meg i spill som lair at kontrollen viser sitt potensiale. Det som irriterer meg mest, er at folk snakker dritt ut og inn om PS3 når de aldri har prøvd en. "så idiotisk uten rumble, nett leseren suger etc etc". Kan ikke huske vi satt sånn her når 360'en kom ut. Da gledet vi oss over en next-gen konsoll. Det syntes jeg vi skal gjøre med PS3 også. Fordi det er faktisk mye å glede seg over hvis du bare får hodet ut i av ræva. Konkurranse får bare utviklerne til å jobbe enda mer med å levere oss spill av høyklasse, og det er jo det vil vil, er det ikke?

 

Jeg ber bare folket om å ta tiden med hjelp. PS3 sin maskin er mer avansert enn 360'en. De har lav feilprosent i forhold til xbox360en skyhøye. La PS3en få komme seg inn på markedet. Se hva den har å by på før dere kaster den ned i søla.

 

Den er kanskje ikke perfekt som den står i dag. Spillutviklere har ikke fått utnyttet CPU'en godt nok, ikke kontrolleren godt nok. Resistance er et spill som er helt på høyde med Gears of war. Kanskje ikke grafikk, men gameplayen vil jeg si er bedre. Så jeg gleder meg svært mye til å se hva PS3 kan skrape opp etter et år på markedet. Fordi det tok faktisk så lang tid før 360 leverte varene. Derfor blir det rett og slett urettferdig å ikke la PS3en få like lang tid.

 

GAH, blir bare så mektig irritert på 360 fan boys her inne. Det forumet her har gått over stokk og stein.

Endret av henrikr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*SNIP*

8045579[/snapback]

 

Tilsvarende bør vel folk være litt mer forsiktige når de uttaler seg om konsollens fortreffelighet? Av de kritiske røstene som finnes på forumet, finner du mange tilsvarende som bruker enhver anledning til å komme til forsvar og poste opp og ned om hvordan de av oss som har kjøpt en Wii eller 360 sitter med en absolutt underlegen konsoll...

 

360en er ikke perfekt, PS3en er ikke perfekt, folk må bare innse det og fokusere på de positive sidene. Med tanke på hvordan enkelte her driver på og hyper tror jeg en del risikerer å bli sittende med en "var dette alt?"-følelse i Mars.

Lenke til kommentar

Vær bare glad til at vi har faktisk 3 next-gen konsoller som er forskjellige fra hverandre.

 

Dere kan faktisk velge og vrake etter deres egen smak.

 

Jeg blir så forbanna på folk som bruker tid på å klage og klage, når vi faktisk er "!#!"#!" så heldig som har 3 glimrende next-gen konsoller.

 

Og fint hvis ola velger 360en så la nå faen kari få velge ps3en.

Lenke til kommentar
GAH, blir bare så mektig irritert på 360 fan boys her inne. Det forumet her har gått over stokk og stein.

8045579[/snapback]

Det som du så fant kaller "fanboys" finnes det i begge leirer. Men en ellers flott post, selv om den som alle andre poster her er like objektiv som forfatteren selv. Altså den blir subjektiv.

 

Derfor er det som i min første post, hvorfor skal vi bry oss om hva andre mener? Hadde syntes hvis alle heller ga skryt til hverandre konsoll, enn å bashe motstanderen. Selvfølgelig vil folk kalle meg en xbox-fanboy, det grunnet at jeg snakker stort sett i xbox favør. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke aksepterer PS3. Eneste som jeg reagerer på, er som sagt tidligere, guddomliggjøringen. Det at folk ikke aksepterer at folk ikke vil ha deres PS3. For min del, kan alle kjøpe PS3 for den saks skyld, så lenge jeg er fornøyd med min Xbox 360. Kan de andre 99,99% som kjøpte PS3 gå å legge seg. Eller være missunnelig for at jeg har den eneste Xbox 360en :p

Lenke til kommentar
Vær bare glad til at vi har faktisk 3 next-gen konsoller som er forskjellige fra hverandre.

 

Dere kan faktisk velge og vrake etter deres egen smak.

 

Jeg blir så forbanna på folk som bruker tid på å klage og klage, når vi faktisk er "!#!"#!" så heldig som har 3 glimrende next-gen konsoller.

 

Og fint hvis ola velger 360en så la nå faen kari få velge ps3en.

8045653[/snapback]

 

kaller du meg kjærring, biatch?

 

Hehe tuller bare! Ja det er en flott tid å være gamer på, men også en kostbar tid. Så mye bra HW og så mye bra SW.

Lenke til kommentar
konsollen ser en trillion ganger bedre enn 360'en.

8045579[/snapback]

 

Ca der mistet du alt av pålitelighet, en trillion ganger bedre? Da må jeg si jeg finner det rart at begge maskiner deler de størsteparten av spillbiblioteket.

 

Resten får så være, men saken er du er en like stor fanboy som de går ut etter med slike uttalelser som du drar rett ut fra der sola aldri skinner.

Lenke til kommentar
GAH, blir bare så mektig irritert på 360 fan boys her inne. Det forumet her har gått over stokk og stein.

8045579[/snapback]

Det som du så fant kaller "fanboys" finnes det i begge leirer. Men en ellers flott post, selv om den som alle andre poster her er like objektiv som forfatteren selv. Altså den blir subjektiv.

 

Derfor er det som i min første post, hvorfor skal vi bry oss om hva andre mener? Hadde syntes hvis alle heller ga skryt til hverandre konsoll, enn å bashe motstanderen. Selvfølgelig vil folk kalle meg en xbox-fanboy, det grunnet at jeg snakker stort sett i xbox favør. Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke aksepterer PS3. Eneste som jeg reagerer på, er som sagt tidligere, guddomliggjøringen. Det at folk ikke aksepterer at folk ikke vil ha deres PS3. For min del, kan alle kjøpe PS3 for den saks skyld, så lenge jeg er fornøyd med min Xbox 360. Kan de andre 99,99% som kjøpte PS3 gå å legge seg. Eller være missunnelig for at jeg har den eneste Xbox 360en :p

8045655[/snapback]

 

Enig i det du sier.

 

Syntes folk kan sette seg ned å virkelig kose seg med sin konsoll. Klarer man seg ikke uten rumble så kjøp en 360 å ha mange fine stunder. Er man ute etter blu-ray/media center så gå for ps3en.

 

Det viktigste er jo hva du syntes om din konsoll, og ikke nabogutten. Når du ser en skrive "fy faen den derre 360en er så sug ass, dritt maskinn azzzzz" så trekk pusten dypt, og ignorer han. Ikke bruk tid til å konvertere han til en 360 fanboy. Vær stolt over valget du har gjort, og kos deg med din next-gen konsoll.

 

Så _DRITER_ vi i hva andre tror/håper/syntes om den.

 

Fred ut.

Endret av henrikr
Lenke til kommentar
Om han synes at ps3 ser en trillion ganger bedre ut en xbox 360 får vel være hans mening. Design og utseende er opp til hver enkelt å vurdere.

8045701[/snapback]

 

Det er derfor man skal skrive 'jeg synes', istedenfor at man skriver det som et fakta.

8045725[/snapback]

Beklager virkelig altså. Herre min jesus. Dette er et forum, ikke masteroppgaven i jus.

 

Du skjønner jo at jeg langer ut om MINE EGNE MENINGER, ikke om dine, ikke om naboen sine. Jeg syntes at ps3en ser en trillion ganger bere utseende messig. Bedre?

 

Fred ut.. igjen

Endret av henrikr
Lenke til kommentar

Å så sur du blir da. Jeg syns en trillion var ett ganske høyt tall ja, rett og slett, tja, blindet av fanboy (ikke den negative formen nødvendigvis) når det gjelder dette. Men, det er nå min sak. Jeg er nok en av de få som ser på skjermen og ikke boksen, får vel nesten beklage.

 

Men, om man har lyst på linux, blueray, trådløs og alt det PS3 har i sin samlepakke vil jeg si det er en klart mye bedre deal enn om du skal skaffe alt det samme til 360.

Lenke til kommentar
Hvis muligheten at Blu-ray ikke blir det nye formatet. Er dette fortsatt en god deal? Eller er det en bedre deal, å stikke til ekjøpt å kjøpe en HD DVD addon til 1500,- til en konsoll du kanskje betalt rundt 2500,- eller mindre?

8044870[/snapback]

Om Bluray ikkje blir det nye filmformatet, blir PS3 sjølvsagt straks ei litt dårlegare investering. Og om HD DVD ikkje blir det nye formatet, vil spelaren til 360 bli ei mykje dårlegare investering (sidan film er det einaste den blir brukt til). So ein risiko er det uansett kva du velger. Fordelen med 360 er at ein kan kjøpe den utan HD-DVD eller Bluray, og på den måten slepp du risikoen. Men, som sagt tidlegare, eg fekk eit bestemt inntrykk av at trådstartar vurderte PS3 versus 360 med HD DVD, og då synest eg PS3 er det mest fristande alternativet.

 

Ellers vil eg seie at verken HD DVD-spelar eller Bluray-spelar er fullstendig vekkasta, sjølv om formata skulle mislukkast. Eg vil no tru at om du kjøper spelar for Blu-ray eller HD DVD no, so er det for å bruke det no.

 

Kay

Lenke til kommentar

Hvis det kommer til valget mellom PS3 eller Xbox 360 m/ HD DVD addon. Blir det samme. Du kjøper en konsoll med mulighet å spille av next-gen video format. Eneste som er avgjørende, er spillene til syvende og sist. (Kan hende utfallet av next-gen filmformat krigen kan ha en faktor)

 

Skulle til å skrive følgende påstand, "Men per idag er Xbox 360 det mest fremtidsrettet valget." Men så kom jeg på, det er brukeren selv som bestemmer hvor fremtidsrettet han er. Vil han bare ha en konsoll billig med spill som passer han på den konsollen, ser jeg ikke bort ifra at Xbox 360 er en flott konsoll for den som vil ha nytte av den. Men vil brukeren ha en en til en viss grad overpriset konsoll med et påtvunget format som ikke nødvendigvis trenger å bli det formatet som vinner. Er det fortsatt brukeren sitt valg. Den kan fortsatt brukes til spill.

 

Synes bare det er synd at de fleste PS34 tilhengere faktisk ikke er kritisk til at Blu-ray tvinges på dem. Hver eneste PS3-tilhenger, konsekvent skryter Blu-ray opp i skyene, og sier at formatet vinner, og HD DVD addonen suger baller. Men slik er det ikke, ingen suger baller. Bare en litt sur strategi av Sony. Selv om det kan brukes til spill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...