Gå til innhold

Hmm..skal man bytte 360 med PS3?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Du sier kanskje noe, men tror de fleste vil argumentere med at det er en billig måte og få en "dyr" spiller på.

8044300[/snapback]

 

Det er nok kanskje riktig, men innen en av standardene har etablert seg som det dominerende formatet vil nok standalone spillere være såpass billige at man ikke trenger å bruke PS3 som avspiller. Billig inngangsbillett til HD formatet er det kanskje, men har man litt tålmodighet (noe PS3 fansen burde ha :) ) så kommer det konkurransedyktige alternativer.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ettersom BR ike er viktig for meg, synes jeg det er hårreisende å betale 6000,- for en PS3. Ser en bort fra den spilleren er det jo liten grunn til å betale det hvite i øynene for et produkt som ikke utmerker seg over Xbox 360.

8044224[/snapback]

Greit nok det, men no fekk eg eit inntrykk av at trådstartar vurderte PS3 som eit alternativ til XBox 360 med HD DVD-spelar. Og då vil eg påstå at PS3 er eit svært godt alternativ, til ein svært kurant pris.

 

Kay

Lenke til kommentar
Forutsatt at en av dem i det hele tatt blir den neste standarden. Både Microsoft og Sony har annonsert at de vil satse på nedlastbar film og musikk, Blu-Ray/HD-DVD greien kan vise seg å bli en ganske kortlevd sak.

8044383[/snapback]

En godt observert tanke. Dette er noe kan sette formatene i beit, men tviler på at markedet er stort nok for at alle skulle kjøpe nedlastbare filmer.

 

Å kjøpe filmer på nettet gjelder omtrent bare entustiaster, sånn omtrent med linux. Velger heller DVD(Windows) fremfor å tukle med internett, PC, PS3/Xbox 360, osv(GNU/Linux).

 

@KayAU: Hehe, ble kanskje litt feil det. Men jeg mener som mange andre er, at rumble er crucial i en genuin spille opplevelse på konsoll. Klarer seg fint uten, men noe mangler..

Lenke til kommentar
Greit nok det, men no fekk eg eit inntrykk av at trådstartar vurderte PS3 som eit alternativ til XBox 360 med HD DVD-spelar. Og då vil eg påstå at PS3 er eit svært godt alternativ, til ein svært kurant pris.

 

Kay

8044394[/snapback]

Hvis muligheten at Blu-ray ikke blir det nye formatet. Er dette fortsatt en god deal? Eller er det en bedre deal, å stikke til ekjøpt å kjøpe en HD DVD addon til 1500,- til en konsoll du kanskje betalt rundt 2500,- eller mindre?

 

Jeg sier ingenting imot argumenter per idag, men ser ikke det som noe fremtidsrettet. Greit du kan lagre mere CGI, osv, osv. Men tror det ville vært billigere for Sony i lengden hvis de hadde jobbet sammen med Toshiba for et felles medium som er billig og brukervennlig.

Lenke til kommentar

Nåja, ting som iTunes viser at det er et marked i sterkt vekst. Og med fullintegrerte løsninger som Xbox Live Marketplace og Playstation Store, samt den stadige fartsøkningen og utbyggingen av bredbånd, ville jeg ikke bli overrasket om det skulle bli en veldig stor distribusjonskanal over de neste to-tre årene.

 

For brukeren er det mye mer praktisk og; mye billigere, slipper mellomledd og kan gjøre alt fra stuen uten å måtte gå på Platekompaniet eller vente på posten.

 

Men skal ikke benekte at jeg ville fryde meg litt over ironien om Sony skulle ende opp med å ta livet av Blu-Ray pga salg av HD-video gjennom Playstation Store. ;)

Lenke til kommentar

Billig og brukervennlig? Blu-ray discer koster da ca like mye som HD dvd discer og disse prisene vil rase nedover etter hvert som tiden går. HW prisene vil også stupe når HD dvd og Blu-Ray blir vanligere.

 

Selvfølgelig er det en mulighet for at Blu-Ray taper, men det er en større mulighet for at HD dvd taper slik situasjonen er nå, dette kan endre seg. Så om trådstarter ønsker en konsoll som han kan se HD Film på, i tillegg til å spille på, så er vel Ps3 ett godt valg. Xbox 360 med hd dvd spiller er også ett godt valg. Det kommer vel ned til hvilke spill trådstarter ønsker å spille og om han MÅ han rumble i kontrolleren, Andre positive ting med å velge ps3 til dette formålet er:

 

* Ps3 er stille

* Innebygd strømforsyning, slik at man slipper å ha en "murkloss" på gulvet

* Alt i en boks, noe jeg setter meget stor pris på

* Muligheten for å installere linux mediacenter(mythtv)

 

 

@ Cryovat: Tror at film over nett kommer til å øke i omfang, men film på disc kommer til å være markedslederene så lenge det tar over 30 minutter og laste ned en HD film på 50 GB eller til at 70 % av forbrukerene har internett linjer som gjør det mulig å streame 1080P hd film over nettet.

En annen faktor er at mange foretrekker å eie noe fysisk, de ønsker å ha en boks stående i hylla i stedet for noe som er lagret på disken. Spesielt samlere.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Litt offtopic, men henger xbox live og live messenger/mail osv. sammen på noen måte?

 

Som de sa i review av MotorStorm på GameTrailers, sa de at det nesten var umulig og styre ved bruk av sensorene, og hvis kontrollen hadde ristet i tillegg, ville det vel virket som og kjøre i fylla.. Veldig mye vri og vendig altså..

8043953[/snapback]

Så vidt jeg kan se har de ikke lagt ut review av MotorStorm enda...

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Vi får se hva tiden vil bringe, det er altfor tidlig å utrope noen vinner på dette tidspunktet, selv om enkelte toppsjefer tydeligvis ønsker å prøve seg.

 

Og glem ikke at markedslederen soleklart er DVD. Tok ganske mange år før VHS måtte abdisere tronen, og når DVDen står for tur kan det være at de fleste sitter på fiberlinjer.

 

Skal det overhodet være aktuelt for min del å kjøpe noe som støtter noe HD-medier, venter jeg til det kommer en eller annen form for hybridstasjon i grei tilgjengelig prisklasse. Og selv da er jeg ikke sikker på om jeg vil ha noen av dem. Vanligvis ikke den til å heise DRM-flagget, men kopibeskyttelsen på dem er heslig. :(

Lenke til kommentar

Er ikke HD-DVD spillern til 360 kun for å spille av film? Vel, da hadde jeg heller ventet en liten stund til det kommer en "stuespiller" til et par-tre lapper som tar både BlueRay og HD-DVD. Bare tullprat og argumentere for konsoller basert på hvilke plateformat de klarer lese av. Konsoller er uansett ikke gode mediavspillere (umodda, that is...).

Lenke til kommentar
Forutsatt at en av dem i det hele tatt blir den neste standarden. Både Microsoft og Sony har annonsert at de vil satse på nedlastbar film og musikk, Blu-Ray/HD-DVD greien kan vise seg å bli en ganske kortlevd sak.

8044383[/snapback]

Det er nok liten tvil om at det er fremtiden. Men det er fremtiden og ikke nå. Det vil gå minst 10år før så raske linjer er allmeneie at man kan laste ned filmer med bra hastigheter i Blue-ray kvalitet. For det er faktisk det som er poenget her. Kvalitet. Å selv om man kan se veldig bra filmer fra nettet i HD format. Så er det fremdeles godt kompirmert for å ta mindre plass. Noe som gjør at noe av kvaliteten som forsvinner. Å selv hvor praktisk det er med alt på en disk. Så er det noe med å ha filmer i hylla. Coverdesign osv.

 

Så at man avskriver formatene fordi man kan bare laste ned er litt feil vil jeg si. Siden vi til nå ikke har allmenn internett god nok.

Lenke til kommentar
Vel, da hadde jeg heller ventet en liten stund til det kommer en "stuespiller" til et par-tre lapper som tar både BlueRay og HD-DVD.

8045153[/snapback]

 

Her treffer du vel spikeren på hodet. Formatkrigen virker forvirrende på den vanlige forbrukeren, og mange vil nok velge å vente litt med å velge side. Hvis/når fullgode hybridspillere kommer til en rimelig penge reduseres problemet kraftig. Dette tror jeg elektronikkbransjen er fullt klar over, og jeg tror derfor at spillerne i løpet av et års tid eller to for det meste vil kunne ta begge formatene. Samtidig som dette er en stor fordel for forbrukerne kan det samtidig føre til at formatene kan leve side om side ganske mye lenger enn om slike hybridspillere ikke fantes.

Lenke til kommentar
Krapfoss: Nå er jo blu-ray på PS3 en fordel siden det kan brukes til spill. Hvor mye det har og si er en annen sak.

8045218[/snapback]

Vel, antagelig vil det bare gjøre spillene mye dyrere den første tiden fremfor å slippe spillene på DVD-9... Mulig Sony "sponser" denne differansen for at formatet deres skal få innpass på markedet?

Lenke til kommentar
Krapfoss: Nå er jo blu-ray på PS3 en fordel siden det kan brukes til spill. Hvor mye det har og si er en annen sak.

8045218[/snapback]

Vel, antagelig vil det bare gjøre spillene mye dyrere den første tiden fremfor å slippe spillene på DVD-9... Mulig Sony "sponser" denne differansen for at formatet deres skal få innpass på markedet?

8045451[/snapback]

det har blitt bekreftet opptil flere ganger at PS3 spill og 360 spill vil koste det samme. Så jeg ser ikke at det skal være noen bakdel for forbrukeren.

Lenke til kommentar
Vel, antagelig vil det bare gjøre spillene mye dyrere den første tiden fremfor å slippe spillene på DVD-9... Mulig Sony "sponser" denne differansen for at formatet deres skal få innpass på markedet?

8045451[/snapback]

 

Nå trenger vi heldigvis ikke å anta ting lenger, siden de fleste prisene er blitt offisielle. Prisen på PS3-spill vil ikke være dyrere enn de fleste andre konsoll-spill. På elkjøp ligger spillene på 595,-, på cdon ligger de fleste på 549,-. Hvis man regner ca 500-600kr per PS3-spill i de fleste butikker, treffer man ganske godt. Dette er ikke hva jeg vil kalle "mye dyrere" hvertfall, og lover godt for oss som skal kjøpe denne maskinen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...