Gå til innhold

Hmm..skal man bytte 360 med PS3?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har tenkt og tenkt. Nå kom jo HD DVD-spilleren til 360 og den ble godt mottatt, men vi er alle klar over manglende. Og det er en ekstra boks. Jeg er tilhenger av "alt i en boks" men 360 leverer jo ikke det. Også skal det komme en med HDMI og innebygd HD DVD (om formatet vinner). Bare rykter, men det skjer nok noe. Også er det lyden da, den bråker jo. Men jammen skal det ikke også komme en som er stillere også. Hmmmm. Det blir mye å forholde seg til.

 

Og den har høy feilprosent. Det finnes mange PS3 der ute og såvidt jeg har registrert foreløpig, er ikke feilprosenten like høy i den leiren.

En ting som er uslåelig akkurat nå er XLive og dens funksjonalitet. Med tiden vil vi også som i USA kunne streame filmer og serier. Sony vil nok gjøre alt de kan for å klatre opp på hesten ved siden av og galoppere ifra, om de klarer det gjenstår å se.

 

Linux har jeg ingen peiling på. Men forstår det slik at at det kan utvikles masse snacks som kan brukes med konsollen. Når det kommer en fullverdig erstatter til MC er jo bare et spørsmål om tid. Det samme med nettleser.

 

De samme spillene vil komme til begge konsollene så det er en ikkesak. Ok, noen forskjeller vil det være, men stort sett vil de levere de samme spillene. PS3 er stille, den har en innebygd HD-spiller, den har HDMI, Linux...egentlig alt i en pakke slik jeg liker. Så hvorfor skal jeg ikke bytte? Hva er det som stopper meg?

 

Vet egentlig ikke. Kanskje jeg skal vente å se det litt an. Se reaksjoner her inne og lodde generell stemning.

 

Hva med deg? Du som har en 360 og ikke vil ha begge. Hvorfor skal du bytte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man absolutt ikke kan ha mer enn 1 konsoll må man velge den som har flest spill som appellerer til deg. Enkelt og greit synes nå jeg.

 

At PS3 er en alt-i-ett maskin har både fordeler og ulemper. Det er usikkert hvor mye salg den løsningen resulterer i.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg mener at spill, er mye viktigere enn det du nevner her, siden du ikke nevner noe om spill, så er det kanskje ikke så viktig for deg.

 

dette er jo spill konsoller, så det er vell spillene som burde avgjøre hvilken du vill ha.

 

jeg hadde ikke tenkt to ganger på hvilken jeg vill ha... det sier seg selv, den maskinen som har flest spill som jeg vill ha, den velger jeg

Lenke til kommentar
jeg mener at spill, er mye viktigere enn det du nevner her, siden du ikke nevner noe om spill, så er det kanskje ikke så viktig for deg.

8039500[/snapback]

 

Jeg får inntrykk av at mediemulighetene til en konsoll får mer og mer fokus fra spillere. Det er en utvikling som skremmer meg. Hvis dette blir såpass viktig for folk så er jeg redd at Sony/Nintendo/Microsoft kommer til å fokusere alt for mye på alt det andre en konsoll kan gjøre. Det blir kanskje ikke lengre snakk om spillkonsoller, men mediemaskiner med spillmuligheter. Jeg er ikke sikker på om det er en utvikling som er til glede for oss spillelskere.....

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Jeg spørr meg selv hver gang, hva er det folk vil med slike tråder? Man så aldri noen slike før X360 og PS3 begynte så smått å se dagens lys.

 

For å være ærlig, jeg tror alle og enhver driter langt oppe hva akkurat hva enten jeg, du eller han som panter flasker som han fant på et utetoalett.

 

Hvorfor heller ikke være mere moderate, og heller gi et forsøk i nytelsen av den konsollen/PC du har valgt. Og la det være der.

 

Jeg setter Xbox 360 flere lysår framfor PS3. Men hvem bryr seg seriøst om det? Og ikke minst, jeg driter ihvertfall lang faen hva andre måtte mene om mitt konsoll valg. Så lenge jeg er fornøyd med valget mitt.

 

Må ærlig innrømme at all denne kranglingen det siste året eller to. Har faktisk satt sine spor, etter et stort bruk av konsollen delen her på Diskusjon.no. Men har valgt å vike litt unna, da det faktisk kanskje en eller to tråder som jeg har av interesse, og resten skal enten sette motparten i dårlig lys, eller rose seg selv opp i skyene!

 

Jeg har en Xbox 360, og jeg kommer ikke til å bytte med det første. Men legger det ikke til side, og sier at jeg ikke kommer til å kjøpe en PS3. Ingen er så dumme som å si at PS3 er et makkverk, på lik linje som å kalle Xbox 360 makkverk. Begge har sine fordelere og ulemper. Og det er opp til forbrukere å _ta_ valget, ikke rett og slett whine på alle forumene som måtte finnes på det langstrakte internett.

 

Men nå får det være nok. Driver å spiller WoW. Men seriøst, hva skal man med alt det ekstra utstyret?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg er en stolt eier av 360, og gleder meg til mange bra spill,

jeg kommer ikke til å kjøpe PS3 fordi den har ikke noen spill jeg vill ha.

så enkelt var det for meg ihverfall...

Lenke til kommentar
jeg er en stolt eier av 360, og gleder meg til mange bra spill,

jeg kommer ikke til å kjøpe PS3 fordi den har ikke  noen spill jeg vill ha.

så enkelt var det for meg ihverfall...

8039640[/snapback]

 

Samme her, men for mange er ikke valget så enkelt lengre. Det har på mange måter blitt for vanskelig å velge konsoll. Det er rett og slett for mye å ta hensyn å ta; Ønsker jeg Blu-ray eller HD DVD? Ønsker jeg HDMI? Er stor HDD viktig? Ønsker jeg nettleser? Når folk skal velge konsoll nå har det (dessverre) blitt for mange hensyn å ta bortsett fra det viktigste; spillene....

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Sa ikke MS at de lager flere funksjoner til 360 dersom forbrukerne ønsker det? De snakket jo om en nettleser også. Har hørt at PS3 browsern har fått dårlig kritikk femfor Wii browsern.

8040058[/snapback]

 

Det er ikke rart PS3 browserern har fått dårlig kritik iforhold til WII browseren, WII satser jo på internett browseren. WII sitt internett kommer alltid til å være best.!

Lenke til kommentar

For meg må MS, Sony og Nintendo gjøre akkurat hva de vil så lenge utvalget og nivået på spill ikke ser ut til å ta noen skade av det. Og det ser det vel ærlig talt ikke ut som det gjør heller. I skrivende stund kan jeg egentlig ikke bry meg mindre mtp bluray, hd-dvd, høyoppløsning, nettlesere, bakoverkompatibilitet, vaffelhjern eller hva det måtte være. Jeg har xbox360 og kommer ikke til å kjøpe meg PS3 ennå ihvertfall, da spillene, prisen og bluray ikke appelerer til meg.

Lenke til kommentar

Hvem gidder å bruke ting som spørsmåltegn når man har ... ?

 

Men ja, det er klønete i forhold. Dog, greit å ha backup om pc'n tar kvelden og man venter på ny.

 

Har ikke tenkt å bytte min, du sier selv at spillene ikke vil være særlig forskjellig. Er det da slik å forstå at du ikke liker noen av de ekslusive titlene i noen nevneverdig grad eller at de utligner hverandre?

 

Om du vil bytte så for all del, slå til. Ha det gøy. Lær deg linux om du har lyst. Og alt det andre som PS3 har å tilby, at PS3 er en bra avtale om man har lyst på alt i pakken er det vel ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Lønner seg aldri å investere i en ny konsoll rundt launch uansett.

 

Ikke helt enig i det, kjøpte min X360 Premium m/ bundlet fjernkontroll ved launch for 2800, og nå over et år senere er det fremdeles kurant pris. Pluss at jeg har fått spilt mange knakende gode spill.

 

Om et års tid vil jeg tippe at Wii til 2000,- ved launch fremdeles vil vise seg å ha vært et godt kjøp, selv om jeg valgte å selge min før jul.

 

PS3 tør jeg ikke tippe noe om. Har en forhåndsbestilling hos Komplett til 5500,- som jeg vurderer å kansellere.

 

Slik de to førstnevnte er priset så vil jeg påstå at begge er helt greie investeringer dersom man vet at det kommer topptitler man bare må ha i løpet av første året.

 

Lars

Lenke til kommentar

Kan være du får en god pris ut av det, men i disse dager risikerer du å få en god del barnesykdommer og liknende i firmwaren med på kjøpet.

 

I tillegg til at spillutvalget vanligvis er heller selsomt i begynnelsen. Tidlige kjøpere av 360 og Wii har fått merke dette, og ser ut som det samme vil gjelde for PS3-kjøperne fremover.

Lenke til kommentar

@Dinsdale

 

Kva som stoppar deg? Ikkje veit eg. ;) Kanskje der er nokre spel på 360 du vil sakne? For min del fristar PS3 meir, mellom anna av dei grunnane du nemner. Alt saman i ein stillegåande boks av god kvalitet. Der er vel liten tvil om at PS3 er ein god deal for dei som skal bruke han både til film og spel. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...