Gå til innhold

Norsk PS3 får begrenset bakoverkompatibilitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å flytte "Begrenset bakoverkompatibilitet på PAL PS3" tråden over hit, eller eventuelt stenge den? Vi trenger ikke to tråder om samme emne.

8007488[/snapback]

 

OT: Hva med å la administratorer ta seg av den slags.

 

 

Er utrolig skuffa over sony, PS kommer til å miste sitt "monopol" på konsoll markedet. Makan til rot skal man lete lenge etter spør du meg

Endret av albions
Lenke til kommentar
Moralen i historien er: Konsollhorene må bestille fra over atlanteren ...

 

For, hvorfor i helvte skulle ikke konsollinteresserte gjøre det når konsollen har den muligheten andre steder?

 

Det mest komiske av alt er at de har glemt noe ufattelig viktig i forhold til det å ta et slikt grep, nemlig å sukre pillen.

 

Forøvrig gjør det meg ingenting at det går nedover med Sony, jeg gleder meg bare til det går samme veien med Apple (som er der Sony var for en god del år siden).

 

Jeje.

 

Edit:

 

Det festligste er egentlig at de største fanboysa ikke får seg til å si seg misfornøyde med dette, men heller sier seg fornøyd med at visse spill kan spilles. Det får meg til å tro at sony kunne ha installert en liten tank med flytende avføring, med ledning til en tøff liten dyse - som sprayet alle kjøpere med en tynn flim av bæsj i dèt de slo på konsollen første gang; og fanboysa vile fremdeles gapet vidt opp mens de konstaterte entusiatisk på diverse forum at dette bare hjalp de til å pusse tennene. Elns.  :ph34r:

8014480[/snapback]

 

Må bare få sagt det; for et forferdelig idiotisk innlegg. Jeg har enda ikke helt forstått det ønsket noen folk har til å senke store selskaper som Sony, Apple, Microsoft ol.. det virker litt hjerne dødt. Siden de er store så må de dø!

Resten av inlegget er jo rett og slett patetisk og fortjener virkelig ikke å bli komentert utover det. Burde nesten fjernes.

8014560[/snapback]

Selskaper som er i ferd med å monopolisere sitt respektive marked, utgjør en trussel både for andre selskap samt forbrukeren. Sony har jo nærmest dominert konsollmarkedet i flere år, noe som har gjort dem late og grådige. Prisene går opp samtidig som kvaliteten på tjenestene de tilbyr oss (PS-konsollene samt first-party spill) ikke nødvendigvis gjør det samme. Sony er medansvarlig for at Lik-Sang la ned, Dreamcast ble en flopp, generiske sportsspill av typen FIFA etc er så populære som de er. Ingen andre selskap kunne melket et konsept som Singstar så grovt (tidligere: 300 kroner for en disk med 30 låter, nå: 300 kroner for en disk med 15-20 låter... nevnte jeg at de har sluppet mer enn ti forskjellige slike disker?). Sony har til felles med Apple at navnet på enkelte av dere produkter har i dagligtale blitt synonymt med alle slike produkter (PlayStation var i en tid det samme som "tv-spill", akkurat som ordet iPod ofte brukes om mp3-spillere generelt). Apple er forøvrig like grådige og late som Sony: Visste dere kanskje at dagens nyeste og dyreste iPod fremdeles har den eksakt samme lydprosessoren som den aller første iPoden som ble lansert for hundrevis av år siden? Same shit, different wrapping (and a new price tag).

Moralen: Når et selskap oppfører seg så arrogant og til stadighet pisser på den mest trofaste forbrukerbasen (de som allerede har både PSOne og PS2) fortjener de virkelig ikke å lykkes så grovt som de sansynligvis kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
La meg spørre:

Når var det Sony sist kom med en skikkelig GOD nyhet?

8008198[/snapback]

 

 

Sony kommer som regel KUN med gode nyheter ... supre nyheter faktisk. Problemet er bare at det er løgn fra ende til annen :(

 

Jeg er sugen på PS3, men vurderer å boikotte hele Sony kun pga alle løgnene de har servert igjennom årene.

Minner meg om Iraks informasjonsminister/pressetalsmann. Ikke veldig troverdig.

 

Men siden det denne gang dreier seg om dårlige nyheter kan vi gå ut ifra at det som sies er sant. Desverre.

Lenke til kommentar
bakoverkompatiblitet har aldri vært noe problem for andre produsenter :)

Så gikk vel ikke de ut år i forveien for å snakke om 100% backwards compability!

Poenget er vel at de lovte bakoverkompatibilitet, og nå en måned før release... så.. nei!

Er sikkert en god del som har sitti å ventet på PS3 pga av alle PS2 spillene sine som nå finner ut at de kunne kjøpt "next-gen" for halvannet år siden til en mye lavere pris for de må nå uansett ha 2 konsoller i hylla

Lenke til kommentar

Begynner å tro at jeg ikke gidder å kjøpe Ps3 uansett jeg nå! Selv om jeg alltid har sagt at jeg skal kjøpe den når FFXIII kommer.. Men, makan til dritt politikk skal man lete en god stund etter.. Og, som drunk in public sier så er det mange som har ventet på PS3, for å kjøpe PS2 spill... Men, det blir jo tydeligvis ikke mulig.. Håper så inderlig at Sony går på snørra denne generasjonen, så de må finne på noe bra i neste!! Litt sinna, men er ikke vondt ment egentlig.. :p Vet at Sony kan levere, så lenge de ikke tror at folk kjøper uansett.. :p

Lenke til kommentar

litt problemer med logikken her? kjøpe PS3 for å spille PS2 spill?

Tror faktisk at PS2-konsollen passer best til ps2 spillene.

Sony sier ,som sant er, at uten bakoverkompatiblitet er det lettere å fokusere framover :p

ok, ikke for å fornærme noen her, men det virker bare som om en del her har fått ennå en grunn til ikke å kjøpe en konsoll, som de likevel ikke hadde tenkt å kjøpe.

Lenke til kommentar
PROTIP: Det er ikke sånn at gode spill til en konsoll slutter å eksisterere i det konsollens avlegger introduseres.

8018906[/snapback]

PROTIP: Det kan lønne seg å lese igjennom tråden man svarer i allerede FØR man faktisk svarer. Da slipper man å miste hundre tusen poeng i gatekreditt ved å ytre argumenter som allerede er avleggs.

 

PROTIP: Selv om problemet kanskje ikke rammer deg (om du eksempelvis har en PlayStation, god plass til flere konsoller, ikke har HDMI-inngang på tven din du kanskje heller vil spille de fine spilla dine på eller en annen magisk grunn til at du ikke blir påvirker at nyheten), kan det kanskje fremdeles ramme andre?

 

DET PROFFESTE TIPSET: Det er dritharry med engelske catchphrases (<-så du hva jeg akkurat gjorde?), særlig når de kun består av ett enkelt ord og har NULL kulturell tilhørighet.

Lenke til kommentar
Sony kommer som regel KUN med gode nyheter ... supre nyheter faktisk. Problemet er bare at det er løgn fra ende til annen  :(

 

Jeg er sugen på PS3, men vurderer å boikotte hele Sony kun pga alle løgnene de har servert igjennom årene.

Minner meg om Iraks informasjonsminister/pressetalsmann. Ikke veldig troverdig.

 

Men siden det denne gang dreier seg om dårlige nyheter kan vi gå ut ifra at det som sies er sant. Desverre.

Samme her. Har aldri hatt noen slags playstation, og tenkte at jeg skulle sett meg inn i gode serier som FF, GoW, MGS, osv., ved å kjøpe en PS3 pg spille alt det digge fra PS2 + det nye og kommende fra PS3. Først: "Dårligere kvalitet på PS2-spill spilt av på PS3", nå dette. Selvfølgelig, planen ikk over til å bare kjøpe en PS2 når jeg enn skulle gidde allerede ved "fastsatt pris", men dette øker ikke akkurat min respekt til Sony og PS3. Jeg sier heller boikott, på et høytidlig vis.

Lenke til kommentar

 

DET PROFFESTE TIPSET: Det er dritharry med engelske catchphrases (<-så du hva jeg akkurat gjorde?), særlig når de kun består av ett enkelt ord og har NULL kulturell tilhørighet.

8019162[/snapback]

 

 

Hva faen har dette med saken å gjøre?

 

 

Sleng deg i veggen, eller finn et annet forum du kan spre dine intelektuelle meninger på. Det som er dritharry, er folk som deg ... Dette er ikke et forum for rettskriving og "kulturelle tilhørigheter"

Endret av formann
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...