Gå til innhold

Norsk PS3 får begrenset bakoverkompatibilitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det jeg som missforstår det hele, for som jeg forstår det vil Sony her sørge for at konsollen blir BC for PS2 og PS1 spill ved Firmware oppdateringer istedet for denne chippen. Da er det jo ikke veldig snodig at de foretar en endring som dette for å klippe litt ned på en allerede for høy produksjons kostnad. Særlig når samme funksjon kan enklere bli mulig ved enkle software oppdateringer.

Lenke til kommentar
Da er det jo ikke veldig snodig at de foretar en endring som dette for å klippe litt ned på en allerede for høy produksjons kostnad. Særlig når samme funksjon kan enklere bli mulig ved enkle software oppdateringer.

 

Spørsmålet for min del blir hvor mye de egentlig vil spare på dette. Si de skal ha 5-10 stk jobbende med dette i lang tid fremover. Ville de ikke da spart på å la chip'en være der?

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

for å spare 20 kr på brikken?

 

nei, for å selge MER MER MER ps3 spill.

 

"I steden for å fokusere på PS2-bakoverkompatibiliteten"

 

så det var enten fokus eller ikke fokus? latterlig "forklaring"/unskyldning for å prøve å hove inn mer mer MER på ps3-spill salget.

 

såklart vil ikke ps2 spill dra nytte av boksens potensiale, men hva har det med saken? absolutt ingenting

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Da er det jo ikke veldig snodig at de foretar en endring som dette for å klippe litt ned på en allerede for høy produksjons kostnad. Særlig når samme funksjon kan enklere bli mulig ved enkle software oppdateringer.

 

Spørsmålet for min del blir hvor mye de egentlig vil spare på dette. Si de skal ha 5-10 stk jobbende med dette i lang tid fremover. Ville de ikke da spart på å la chip'en være der?

8013948[/snapback]

Jeg vet i utgangspunktet ikke, men si de selger 1 million konsoller i Europa(kanskje mer) og chippen koster 40 kroner(aner ikke egentlig ikke). Det gir dem 40 mill å rote med, de legger utviklingen til ett lavkostland og holder kanskje de 10 folkene i arbeid for 1 million kroner i året... Jeg regner med vi snakker om andre beløp etc, men jeg tror likevel eksemplet er greit, mulig det er enda billigere å holde 10 indere i arbeid, de koster dem kanskje ikke mer enn 2-3000 kroner pr mnd pr hode.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Da er det jo ikke veldig snodig at de foretar en endring som dette for å klippe litt ned på en allerede for høy produksjons kostnad. Særlig når samme funksjon kan enklere bli mulig ved enkle software oppdateringer.

 

Spørsmålet for min del blir hvor mye de egentlig vil spare på dette. Si de skal ha 5-10 stk jobbende med dette i lang tid fremover. Ville de ikke da spart på å la chip'en være der?

8013948[/snapback]

 

Nå er vel ikke en vanlig programmerer lønn så spesielt høy uansett, i allefal ikke i Japan. dessuten er vel det snakk om millioner av chipper som koster litt for hver. Jeg vil tru de tjener sine millioner på denne forandringen. Kan heller ikke tenke meg det er så stor forskjell for å gjøre spill kompatibelt ifra den ene konsollen til den andre, blir vel en slags mal som du forandrer avhengie av spill.

Lenke til kommentar

vel, jeg har jo en 360, og jeg kjøper ikke gamle xbox spill for å spille på den, utenom forza, men det kjøpte jeg fordi jeg fikk 3 mnders live gratis + spillet + et headsett til en hundrelapp. har knapt nok hatt plata i spillern.

 

så lenge ps3 støtter de spilla jeg har stående (hovedsakelig gta og gran turismo) så er jeg egentlid fornøyd.

 

men at de satte OPP prisen først og så gjør dette etterpå for å "spare" penger på produsjonen er ikke akkurat hyggelig. nå bør den synke litt i pris faen så fort.

Lenke til kommentar

tror PS3 faktisk kommer til å bli en flopp, særlig etter denne nyheten, med mindre Sony bestemmer seg for å bøye seg i støvet og senke prisen.

Men hvis de bestemmer seg for å ikke senke prisen tror jeg de kan glemme kampen om at Blue-ray skal ta over for DVD, folk går nok heller for et litt billigere alternativ da ja;)

Endret av Ilikegames
Lenke til kommentar

Moralen i historien er: Konsollhorene må bestille fra over atlanteren ...

 

For, hvorfor i helvte skulle ikke konsollinteresserte gjøre det når konsollen har den muligheten andre steder?

 

Det mest komiske av alt er at de har glemt noe ufattelig viktig i forhold til det å ta et slikt grep, nemlig å sukre pillen.

 

Forøvrig gjør det meg ingenting at det går nedover med Sony, jeg gleder meg bare til det går samme veien med Apple (som er der Sony var for en god del år siden).

 

Jeje.

 

Edit:

 

Det festligste er egentlig at de største fanboysa ikke får seg til å si seg misfornøyde med dette, men heller sier seg fornøyd med at visse spill kan spilles. Det får meg til å tro at sony kunne ha installert en liten tank med flytende avføring, med ledning til en tøff liten dyse - som sprayet alle kjøpere med en tynn flim av bæsj i dèt de slo på konsollen første gang; og fanboysa vile fremdeles gapet vidt opp mens de konstaterte entusiatisk på diverse forum at dette bare hjalp de til å pusse tennene. Elns. :ph34r:

Endret av floolf
Lenke til kommentar

David Reeves, sjefen for Sony Computer Entertainment Europe er herved kronet til kongen av svada. Den dårligste unskyldningen jeg har hørt. Gir egentlig F i hele saken, men det er ganske provoserende at de tror de kan komme seg unna med en så talentløs unskyldning.

 

PS3 er solid maskin, og selv om man ikke skal bruke den primært for å kjøre gamle spill, så hadde det jo vært greit å hadd muligheten ihvertfall! De som HAR en PS2 de vil kvitte seg med, hadde antakeligvis fått mye bedre bildekvalitet fra gamle spill på en PS3, med oppskalert bilde fra HDMI til TV....

Lenke til kommentar
Moralen i historien er: Konsollhorene må bestille fra over atlanteren ...

 

For, hvorfor i helvte skulle ikke konsollinteresserte gjøre det når konsollen har den muligheten andre steder?

 

Det mest komiske av alt er at de har glemt noe ufattelig viktig i forhold til det å ta et slikt grep, nemlig å sukre pillen.

 

Forøvrig gjør det meg ingenting at det går nedover med Sony, jeg gleder meg bare til det går samme veien med Apple (som er der Sony var for en god del år siden).

 

Jeje.

 

Edit:

 

Det festligste er egentlig at de største fanboysa ikke får seg til å si seg misfornøyde med dette, men heller sier seg fornøyd med at visse spill kan spilles. Det får meg til å tro at sony kunne ha installert en liten tank med flytende avføring, med ledning til en tøff liten dyse - som sprayet alle kjøpere med en tynn flim av bæsj i dèt de slo på konsollen første gang; og fanboysa vile fremdeles gapet vidt opp mens de konstaterte entusiatisk på diverse forum at dette bare hjalp de til å pusse tennene. Elns.  :ph34r:

8014480[/snapback]

 

Må bare få sagt det; for et forferdelig idiotisk innlegg. Jeg har enda ikke helt forstått det ønsket noen folk har til å senke store selskaper som Sony, Apple, Microsoft ol.. det virker litt hjerne dødt. Siden de er store så må de dø!

Resten av inlegget er jo rett og slett patetisk og fortjener virkelig ikke å bli komentert utover det. Burde nesten fjernes.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg sendte champagnekorken i taket når Psychonauts endelig ble patchet til å virke på 360en så jeg (uten orginal xbox) endelig kunne spille det.

 

Nytt eller gammelt er ikke det viktigeste for om et spill er moro å bruke tiden på. Godt eller dårlig er det som gjelder, og Psychonauts sparker rompe., forrige generasjon eller ei.

 

Følgelig synes jeg Sonys forkrøpling av PS3 suger skikkelig.

 

Ad prisen så er den sikkert nede i noe overkommelig mot slutten av året, og da begynner det sikkert å komme noen flere titler til den også. Sitter følgelig på gjerdet en stund til.

Endret av tha_lode
Lenke til kommentar

Synd at dette rammer oss europere og ikke andre (selv har jeg kjøpt jap utgave av PS3). Merkelig at de skulle trekke dette rett før lansering også.

 

Men som folk sier så har Norge og resten av Europa altzheimer og derfor vil dette være fort glemt når folk får kloa i f.eks. Resistance eller motorstorm....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...