Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så de første 4 episodene av Firefly, og må si det var mildt sagt skuffende trivielt. Forstår egentlig ikke hva som er så bra med den.

Smekkfullt av sedvanlige serie-klisjéer med abrupte kamerabevegelser, kjappe replikker med en masse søvndyssende unødig chadder.

 

Romskipet var jo en vits. Seriøst? Så ut som det var inne et nedlagt fryseri eller no sånt, gamledagse lenestoler og instrumenter som så ut som de var fra krigens dager. Hallo.. Skulle det der forestille et romskip i fremtiden som kunne fly uti galaxer??

Gidder neppe ser videre. :roll:

Endret av Delvis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Romskipet var jo en vits. Seriøst? Så ut som det var inne et nedlagt fryseri eller no sånt, gamledagse lenestoler og instrumenter som så ut som de var fra krigens dager. Hallo.. Skulle det der forestille et romskip i fremtiden som kunne fly uti galaxer??

 

Huff, så romskipet såg urealistisk ut???
Lenke til kommentar

Jeg elsker Firefly, men synes den ikke er så utrolig bra som alle skal ha det til. Men allikevel kjempeflott serie med noen karakterer og skuespillere jeg liker veldig godt. På sin måte synes jeg serien er perfekt. Opp imot storfavorittene mine som Louie, Oz, The Wire, Breaking Bad, og Arrested Development er den et par hakk etter.

Lenke til kommentar

Rent stemmningsmessig må Hannibal være det feteste på denne siden av galaksen.

Sitter helt hypnotisert i sofaen. Utrolig at ikke fler ser den.

 

Jeg så sesong 1 på nytt nå siden den ble lagt ut på netflix Norge. Like god, om ikke bedre andre runde.

Lenke til kommentar

Samme med True Detective også. Den stemningen der også er svært awsome.

 

Også utrolig hvor bra Hannibal er med tanke på hvor billig serien er å produsere. NBC bruker mer på en episode av Lov & Orden: Special Victims (som uten problemer kunne være filma i Toronto) enn 2-3 episoder av Hannibal. De sparer så mye på å filme i Toronto iforhold til USA, også er produksjonen ellers billig fordi serien er internasjonalt produsert (Gamount Television tar sin del av kaka, som gjør at serien er egentlig både fransk, canadisk og amerikansk-produsert).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Samme med True Detective også. Den stemningen der også er svært awsome.

 

Også utrolig hvor bra Hannibal er med tanke på hvor billig serien er å produsere. NBC bruker mer på en episode av Lov & Orden: Special Victims (som uten problemer kunne være filma i Toronto) enn 2-3 episoder av Hannibal. De sparer så mye på å filme i Toronto iforhold til USA, også er produksjonen ellers billig fordi serien er internasjonalt produsert (Gamount Television tar sin del av kaka, som gjør at serien er egentlig både fransk, canadisk og amerikansk-produsert).

Og allikevel vurderte de å kansellere den. Heldigvis står mange andre aktører i kø for å ta over serien og jeg har stor tro på at den vil vare de planlagte seks (?) sesongene.

Lenke til kommentar

Hvis NBC kansellerer den så er det god sjanse for at Netflix tar over. Deres samarbeid med GaumontTelevision er så stort med Narcos (som kan være dødt prosjekt nå) og Hemlock Grove at det nesten ikke ville vært noe problem.

 

Hvis ikke Netflix tar over så har også Amazon hatt en stor interesse i å ta over serien. Amazon har også samarbeid med Gaumont på grunn av Barbarella.

 

Også en del som ikke er navngitt som har gitt interesse for å ta over serien ifølge en mail Gaumont Television sendte ut i fjor vår. Der ble det nevnt en stor kabel-tv gigant (enten AMC, Starz eller Showtime, hvis ikke HBO tenkte på den for Cinemax som er tvilsomt, men kan være mulig), og flere andre kanaler som har visstnok vært interessert i serien også skulle NBC kansellere serien. Men selvfølgelig, NBC har jo dibs så lenge de velger å holde på serien.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...