Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Så første episode av Samurai Sikkerhet, går ned. Men har ikke den største interessen av å se det. Med så mange idiot-vektere jeg har opplevd etter å ha jobbet noen år på senter så kommer det opp en del minner, men ikke fullt så idiotiske. Litt morsomt at Securitas sponser serien forsåvidt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal klare mye for å toppe kjemien og skuespillere som Woody Harrelson og Matthew McConaughey, men det er ikke umulig når mannen som står bak det hele forsetter i sesong 2.


Det er kjent at Cary Fukunaga ikke skal regissere i sesong 2 (men vil være tilknytta som en produsent, så han vil være med som en mentor/konsulent for Pizzolatto og den som vil regissere i sesong 2).

 

Personlig ville jeg sett dem gått en annen vei. Kanskje ikke kjørt en historie med politietterforskere, men vanlige folk som må komme til bunns i et mysterium. Skulle ønske at de også kjørte noe helt annet vei i form av alderen på karakterene og kanskje en kvinnelig "etterforsker". Men uansett støtter jeg hva Pizzolatto fullt inntil jeg evt. ser at det faktisk svikter eller ikke blir noe ikke verdt å få med seg. Som jeg tviler stekt på.

 

 

Sesong 2 blir ikke nødvendigvis bedre har jeg tro på, men at det blir ihvertfall verdt å få med seg. Dessuten har vi også serier som Hannibal tilstede om man vil se seriemordere og psykologiske samspill gjort svært bra. Så et tips der for noe ikke fullt så bra, men bra å få med seg i mellomtida. Dypt og mørkt også der, ikke cookie-cutter elendighet som The Following eller de siste sesongen av Dexter.

Lenke til kommentar

Ja, Tatiana Maslany er noe av det mest fantastiske av kvinnelige skuespillere på TV-skjermen ever.

Helt enig. Både hun og den første sesongen tok meg virkelig på senga, og siden jeg studerer bioteknologi er all vitenskapen i serien både aktuell og realistisk, noe som gjør det ekstra interessant. :)

Lenke til kommentar

Listen over serier jeg kunne tenke meg å sjekke ut begynner å bli veldig lang. Trenger derfor hjelp til å filtrere ut det jeg absolutt ikke trenger å ta meg bryet med å se. Vi begynner på A.

 

Alcatraz - Tror denne serien kan passe meg bra med sin Bad Guy of the Week struktur. Bekymrer meg litt for at den ble kansellert og evt cliffhangers.

 

Alias - Så denne i min tidlig ungdom opp til sesong 3. Må nesten se den ferdig på et tidspunkt, så denne blir.

 

Almost Human - Ser årleit ut. Ikke så veldig mye mer å si.

 

Alphas - Superhelter! Ser den ble kansellert etter 2 sesonger. Cliffhanger?

 

American Dad - Har jo sett noen episoder her og der, men aldri fra start til slutt. Må vel nesten det på et tidspunkt.

 

American Horror Story - Fått denne anbefalt av en venninne, uten at jeg vet noe særlig mer om den. Så vidt jeg har forstått er det en self-contained story for hver sesong? Altså ingen fare for å bli sittende igjen med løse tråder.

 

Anger Management - Skeptisk. Charlie Sheen er grei nok. 2.5 mann er greit å se for å ha det på i bakgrunnen, men ikke noe å følge med på i grunn. Samme med denne serien?

 

Archer - Har forsøkt å begynne på denne et par ganger. Har ikke helt blitt fenget enda. Det er noe med stilen tror jeg. Eneste grunnen til at den er på listen er at så mange har gitt den gode skussmål.

 

Arrow - Igjen, superhelter!

 

Ashes to Ashes - Britisk krim. Har fått sansen for sjangeren det siste året med Case Histories og Above Suspicion som jeg likte godt.

 

Awake - Samboeren min så denne serien og synes den var bra. Bekymrer meg at det bare ble 1 sesong. Cliffhanger eller avsluttes den?

 

Awkward - Igjen, anbefalt av venninne. Er meeeeeeeget skeptisk. Ser for meg ut som en serie for 14 år gamle jenter, men det ser jo Veronica Mars ut som også...

 

De to siste ligger tynst ann sammen med Anger Management.

Lenke til kommentar

Awake avsluttes med en åpen slutt. Mye av procedural-stuffet er sett før, men fungerer. Riktignok er drama-biten det bedre med serien.

Anger Managment er horrible greier. Gå heller for serier som Legit eller Louie.

 

Alias er flotte greier synes jeg, en av de seriene jeg vil gjerne se igjen på nytt snart etter Seinfeld-binginga mi.

 

American Horror Story er for det meste elendige saker, men sesong 2 fungerer ganske greit.

Lenke til kommentar

Awake avsluttes med en åpen slutt. Mye av procedural-stuffet er sett før, men fungerer. Riktignok er drama-biten det bedre med serien.

 

Men er det noir? Så noen nevnte den blant sci-fi-noirs, så stemmer dette?

 

 

Og hva med Edge of Darkness og Day Break? Disse var også med på samme liste. Edge of Darkness er bankers. Skal sees så fort jeg er ferdig med Flash Gordon. Men hva med Day Break, folkens? Bra? Sci-fi noir?

Lenke til kommentar

 

Awake avsluttes med en åpen slutt. Mye av procedural-stuffet er sett før, men fungerer. Riktignok er drama-biten det bedre med serien.

 

Men er det noir? Så noen nevnte den blant sci-fi-noirs, så stemmer dette?

 

 

Og hva med Edge of Darkness og Day Break? Disse var også med på samme liste. Edge of Darkness er bankers. Skal sees så fort jeg er ferdig med Flash Gordon. Men hva med Day Break, folkens? Bra? Sci-fi noir?

 

 

Jeg så Day Break for noen år siden. Litt artig. Avsluttes-ish. Så alt på en natt da jeg ikke fikk sove. Noir? Nja, tja, vil ikke si det.

Lenke til kommentar

Man kan kalle Awake for litt sci-fi noir, men uansett så fungerer sci-fi elementene til Awake ganske så bra synes jeg. Men det er skuespillet av Jason Issacs og Laura Allen. Sistnevnte er jo med en av de beste noir-seriene de siste årene i form av Terriers.

Lenke til kommentar

Man kan kalle Awake for litt sci-fi noir, men uansett så fungerer sci-fi elementene til Awake ganske så bra synes jeg. Men det er skuespillet av Jason Issacs og Laura Allen. Sistnevnte er jo med en av de beste noir-seriene de siste årene i form av Terriers.

 

Aha, skjønner. Takker for svar. Terriers står på watchlisten, så det er mulig jeg ser den før jeg dør.

 

 

 

Jeg så Day Break for noen år siden. Litt artig. Avsluttes-ish. Så alt på en natt da jeg ikke fikk sove. Noir? Nja, tja, vil ikke si det.

 

 

Ålreit! Takk. Skal tenke over det. Hadde lyst på sci-fi-noir, så den kommer ikke øverst på watchlisten med det samme. Får se.

 

 

Da var jeg ferdig med Fantômas. Djevelsk bra, men ikke helt der oppe sammen med Les Vampires av samme mann. Ligger ute på den amerikanske Netflix nuh.

 

Fantomas_1916.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...