Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud så bra True Detective var! Så alle episodene på søndags kvelden, ble 3 timer søvn før arbeid, men værdt det! Klarte ikke å la være å se.

Trodde det kom til å ta lang tid før jeg fant en serie som toppet Breaking Bad, men den TD er ikke langt unna. Fenomenal serie! Elsker karakterene og kan ikke vente til neste episode. :D

Har egentlig aldri likt McConaughey, da jeg aldri har sett han i noe bra før, men digger han i TD og ikke minst Woody. :) Passer perfekt til rollene sine

 

Noen som vet hvor mange sessonger det blir?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mange sessonger det blir?

 

Mulig du ikke har fått med deg det, men True Detective er antalogi-serie. Det betyr at historien starter og avsluttes i hver sesong. Harrelson og McConaughey skal ikke returnere.

 

Sesong 2 er garantert, bare vi vet ikke når og hvilke skuespillere enda. Eller om regissør Cary Funkunaga returnerer.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor mange sessonger det blir?

 

Mulig du ikke har fått med deg det, men True Detective er antalogi-serie. Det betyr at historien starter og avsluttes i hver sesong. Harrelson og McConaughey skal ikke returnere.

 

Sesong 2 er garantert, bare vi vet ikke når og hvilke skuespillere enda. Eller om regissør Cary Funkunaga returnerer.

 

Ah, nei det visste jeg ikke. Triste nyheter. Synest historien begynner og nærme seg slutten, derfor jeg lurte om det ble flere sessonger.

American Horror Story er vell sånn type serie? De bruker vell mye av de samma skuespillerne, håper de også gjør det. :)

Lenke til kommentar

Litt synd, og litt dumt.. på en måte.. Av to grunner: for det første så hadde jeg håpet at dette skulle dra seg litt lengre ut.. 8 episoder er noe for kort, etter min smak (jeg ser for meg at de kunne ha dratt dette ut mye lengre, uten at det skulle ha gått utover kvaliteten). Den andre grunnen er at dette første sesongen (gitt at de to siste episodene holder lik standard) holder så høyt nivå at jeg ikke helt hvordan de skal toppe dette, men andre karakterer, annen kjemi, annen historie, osv, men LIKE bra ..

Lenke til kommentar

Folk må ikke gi absolutt hver eneste prosent med kred til McConaughey (joda han er fantastisk, uten tvil).

Husk nå at spesielt Nic Pizzolatto (serieskaperen, og mannen som alene skriver manus til hver episode) klarer å formere en så solid og "flashy" karakter som Rust Cohle at det føles som en helt ny type karakterer for krimsjangeren.

Jeg liker å se hva Pizzolatto kan gjøre med noen andre, og jeg liker at han tørr å satse. Ikke spill safe med å spill for lenge på de samme karakterene, vi så hvor elendig det gikk med Homeland til slutt. Pizzolatto er en så skarp fyr at jeg har tro på om at han ikke lager en lik god serie i sesong 2 av True Detective, så lager han ihvertfall noe verdt å få med seg. Og det holder for min del.

TV generelt har altfor mye situasjoner nå med at ting går altfor langt. Antalogi-serier er en måte å hemme dette med å få en serie med det samme i senter hver sesong, men samtidig noe helt nytt. Husker godt hvor bra Murder One var i sesong 1 og Damages var i forhold til mange serier i dag på grunn av de holdt seg til et plott hver sesong i utgangspunktet. Også Wiseguy på en litt annerledes måte.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Spent på å se hvordan bok han kan lager åpne referanser til neste sesong.

 

Nic Pizzolatto var jo akademiker som lærte litteratur og fiksjon på universiteter bare måneder før han slutt å tok en manusforfatter-jobb i sesong 1 av The Killing før han hoppa av etter å ha fått et lite fotfeste i tv-bransjen. Så det er jo helt klart at den mannen har lest sine bøker, og spesielt krim og annet som kan passe oppi dette her.

Lenke til kommentar

Ikke missforstå.. :) Jeg er ikke uenig med Maury jeg heller, i hele tatt.. For, dette er jo den positive siden! :)

 

Men, som jeg nevnte -ikke bare Matthew, men "karakterene", altså alle sammen, og kjemien mellom dem, historien osv, er så bra at jeg er redd det er vanskelig å finne noe som vil "klikke" like bra sammen igjen, siden det må være noe HELT ANNERLEDES, men allikevel LIKE BRA, eller BEDRE! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...