Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dead Like Me er knall synes jeg, veldig undervurdert. En av karakterene er tidvis litt irriterende, men hun har litt sjarm også, så det jevner seg ut. Har vel sett gjennom det to-tre ganger nå og liker det like godt hver gang. :)

 

Dollhouse falt aldri helt i smak, til tross for at det er Whedon-serie. Det var egentlig bare kjedelig, og jeg følte ingen særlig tilknytning til noen av karakterene.

Lenke til kommentar

For mer ordentlig grunner til å like det: Serien tar opp døden på en veldig interessant og mer filosofisk (ikke nødvendigvis religiøs) måte på sett og vis. Det er et fascinerende tankeeksperiment at verden fungerer på den måten. Særlig er George sin reise gjennom etterlivet, og hvordan hun lærer seg å håndtere det å være død, med alle konsekvenser både for henne seg og utenfor (familien), interessant å observere.

 

Det har også en god dose sort humor, noe som aldri er feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh, kult. Dead Like Me er neste serie jeg starter med, så det hørtes bra ut.

 

Jeg støtter Heilage i at Dead Like Me er fet, den nest beste serien til Bryan Fuller imo: Wonderfalls, Dead Like Me og Pushing Daisies og Hannibal likt sist. Begge de siste seriene er egentlig ganske like (i episode oppbygging, helt ulike plot/stemning), og jeg tror ikke du ville blitt veldig imponert av annet en skuespillerprestasjonene og det visuelle utrykket. Som er helt nydelig.

 

Dollhouse var bare skikkelig kjipt i sesong 1, men var ganske heftig i sesong 2. Nikita la jeg fra meg etter to-tre episoder, så jeg kan bare si at de var dårlige. Har hørt at det tok seg noe opp.

Lenke til kommentar

Fordi jeg mister litt av interessen for en serie når jeg finner ut at skaperen av serien aldri har imponert meg? Er det virkelig så rart da? Jeg mistet også interessen for Kick-Ass 2 nå jeg fant ut at Jeff Wadlow skal regissere den, til tross for at jeg elsker den første filmen og tegneserien. Nei og nei, for en merkelig fyr jeg er.

Lenke til kommentar

Vel, jeg forstår meg ikke helt på deg. Du har jo nevnt tidligere at Hannibal har høy "sett det før"-faktor, men å si det er litt som å ikke gidde å se Game of Thrones fordi du har sett Dragonheart II: A New Beginning liksom.

 

Men for all del, folk får nå like det de vil. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sesong 1 er en av de beste førstesesongene til en dramaserie, Ted Danson, Zeljko Ivanek og Glenn Close gjør noen fantastisk gode roller som de alle burde fått Emmy`er for. Noe som skjedde med Ivanek (som danket ut mange favoritter samme året).

 

Sesong 2 er mindre bra, men har Marcia Gay Harden og John Hurt i noen gode gjesteroller.

 

Sesong 3 likte jeg ikke så mye, eneste positive med de nye karakterene var Martin Short sin rolle.

 

Sesong 4 var nesten like god som sesong 2, altså den var bra, men skapte ikke helt den magien som sesong 1. Dylan Baker, John Goodman og Chris Messina gjorde noen gode roller der av de nye.

 

Sesong 5 har jeg ikke fått sett enda, men hører Glenn Close har sin beste prestasjon i serien i den sesongen av flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...