Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Det vet jeg ikke, men har du brukt instantwatcher? Det er en side, også app, som viser hvilke filmer som er nye, mest populære, hvilke som snart blir utilgjengelig osv. Kan også søke kun i serier eller kun film, rangering osv. Men dette er kun for utvalget i USA.

 

Edit: se der ja, noen hadde svar. Skal prøve den siden selv.

Edit2: virker som en bedre side enn instantwatcher.

Endret av glennandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hannibal er en av de seriene som virkelig går under huden og inn i hodet på hovedpersonene. Det er som regel episoder som handler om en sak per episode, men det alltid noe rød tråd enten rett i front, eller luskende i bakgrunn.

 

Mye av grunnen til at serien får negativt tilbakesvar på nettet er fordi folk ikke liker å tenkte selv. De liker å bli slått ting i hue fremfor å faktisk tenke seg til det, eller la det komme naturlig.

 

Ikke bare er Hannibal en flott og orignal remake, men den er egentlig ikke en direkte remake ettersom handlingen i Hannibal finner sted før filmene med Hopkins. Serien tar sted noen år før Red Dragon. Samtidig er det visse ting som bedre gjort, f. eks at Hannibal er mer tro til kildemateriale i måten Hannibal er på og gjør en like god måte å vise Will Graham på som Red Dragon (filmen med Ed Norton).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at serien får negativt tilbakesvar på nettet er fordi folk ikke liker å tenkte selv. De liker å bli slått ting i hue fremfor å faktisk tenke seg til det, eller la det komme naturlig.

 

Er ikke det litt generaliserende? Det stemmer ihvertfall ikke for de fleste personene jeg har sett som har kritisert den ihvertfall. Eller, det inntrykket man får over nett da.

Lenke til kommentar

Er ikke det litt generaliserende? Det stemmer ihvertfall ikke for de fleste personene jeg har sett som har kritisert den ihvertfall. Eller, det inntrykket man får over nett da.

 

Jeg snakket om folk generelt ja, hvordan kan jeg vite hvordan folk du snakker om? Folk flest liker å få tingene servert rett fram, fremfor at man tenker selv eller ting kommer naturlig (fremfor å bli forskyvet fram i ansiktet). Jeg håper ikke det er nytt.

 

Hannibal er uansett for meg en av årets klart beste serier fordi den gjør noe nytt og spennende, samtidig kjent med noe kjent materiale. Alan Sepinwall (en av de beste tv-kritikerne for tiden) gjorde en ganske bra oppsummering av mitt inntrykk etter den første batchen med episoder jeg har sett så langt. Det er en av de beste nye seriene så langt i år, men Rectify ligger et lite stykke foran kommer Hannibal hos meg rett før både The Americans og House of Cards.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

3 episoder igjen av sesongen, så du har 3 uker til det ja. Neste sesong kommer ikke før i april-ish så. Er en serie som aldri ville ha hatt mer enn 13 episoder per sesong (Bryan Fuller sier veldig mye i intervjuer at han ikke føler for lengre sesonger etter 13 etter hans tid på Heroes).

Lenke til kommentar

Ok, hvordan er Hannibal? Har ikke sett et sekund, men sett noen her skrive noen positive ord om det fra tid til annen. Men på andre forum har jeg kun sett negativ feedback, så blir litt nysgjerrig.

 

Har sett ni episoder og kan love deg at du kommer til å digge det. Serien har en ekstremt høy sett-det-før-faktor, har masse ekstremt ræva skuespill, dødskjie karakterer og er generelt jævlig stusselig. Så ja, det faller nok godt i smak hos deg.

 

Mads Mikkelsen er bra, dog.

 

Det er uten tvil en av de absolutt kjipeste seriene jeg har sett.

Endret av Cutman
Lenke til kommentar

Topp 20 av de best skrevet seriene, ifølge Writers Guild of America (WGA), den amerikanske fagforening for manusforfattere innenfor film og TV. M*A*S*H og Larry Sanders Show <3

 

1. The Sopranos – HBO – Created by David Chase

 

2. Seinfeld – NBC – Created by Larry David & Jerry Seinfeld

 

3. The Twilight Zone (1959) – CBS – Season One writers: Charles Beaumont, Richard Matheson, Robert Presnell, Jr., Rod Serling

 

4. All in the Family – CBS – Developed for Television by Norman Lear, Based on Till Death Do Us Part, Created by Johnny Speight

 

5. M*A*S*H – CBS – Developed for Television by Larry Gelbart

 

6. The Mary Tyler Moore Show – CBS – Created by James L. Brooks and Allan Burns

 

7. Mad Men – AMC – Created by Matthew Weiner

 

8. Cheers – NBC – Created by Glen Charles & Les Charles and James Burrows

 

9. The Wire – HBO – Created by David Simon

 

10. The West Wing – NBC – Created by Aaron Sorkin

 

11. The Simpsons – FOX – Created by Matt Groening, Developed by James L. Brooks and Matt Groening and Sam Simon

 

12. I Love Lucy – CBS – “Pilot,” Written by Jess Oppenheimer & Madelyn Pugh & Bob Carroll, Jr.

 

13. Breaking Bad – AMC – Created by Vince Gilligan

 

14. The Dick Van Dyke Show – CBS – Created by Carl Reiner

 

15. Hill Street Blues – NBC – Created by Michael Kozoll and Steven Bochco

 

16. Arrested Development – FOX – Created by Mitchell Hurwitz

 

17. The Daily Show with Jon Stewart – COMEDY CENTRAL – Created by Madeleine Smithberg, Lizz Winstead; Season One – Head Writer: Chris Kreski; Writers: Jim Earl, Daniel J. Goor, Charles Grandy, J.R. Havlan, Tom Johnson, Kent Jones, Paul Mercurio, Guy Nicolucci, Steve Rosenfield, Jon Stewart

 

18. Six Feet Under – HBO – Created by Alan Ball

 

19. Taxi – ABC – Created by James L. Brooks and Stan Daniels and David Davis and Ed Weinberger

 

20. The Larry Sanders Show – HBO – Created by Garry Shandling & Dennis Klein

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Topp 20 av de best skrevet seriene, ifølge Writers Guild of America (WGA), den amerikanske fagforening for manusforfattere innenfor film og TV. M*A*S*H og Larry Sanders Show <3

 

Er jeg den eneste som mener at Game of thrones absolutt burde hatt en plass her? Nå kommer ejg til å høres ut som tidenes fanboy, men altså. Selv har jeg langt i fra sett alt på den lista (kun Breaking Bad, Arrested Development, The Wire og følger med på The Daily Show) men med tanke på kvaliteten på Breaking Bad mener jeg GoT er over dette. Trodde de fleste kritikere var enige om det og, jeg. Eller er GoT for ungt enda?

Lenke til kommentar

Game of Thrones har en plass der, bare ikke topp 20.

 

http://www.deadline....-complete-list/

 

Angående hva kritikerne mener så overgår Breaking Bad Game of Thrones. Breaking Bad har ligget foran alle de 2 siste årene når det kommer til årets beste-lister f. eks. Metacriticen er noe lik, men Metacritic er ikke igjen så utrolig relevant på mindre punkter.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Huh, du kan ikke være så veldig enig med den komplette lista Maury. Jeg mener, House bedre skrevet enn Louie og Band of Brothers? Selv savner jeg spesielt Deadwood sin vakre prosa på topp 20. Hva i huleste gjør Modern Family så langt oppe? Wæh, jeg har ikke samme smak som WGA, det er helt sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...