Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mr. Bean snakker jo ikke.

 

Å kritisere en serie du har sett én episode av med å sammenligne den med en serie du tydeligvis har sett null episoder av er litt av en prestasjon.

 

Hender Mr Bean snakker, jo. Han har en slik tullete stemme som Atkinson bruker i alle karakterene sine.

 

Har sett en del mr Bean og 1 episode av Blackadder.

Lenke til kommentar

Både Bean og Blackadder er morsomt synes nå jeg, selv om Blackadder er mye bedre.

 

Sjekka ut de første episodene av Cuckoo med Greg Davies "Mr. Giles" og Andy Samberg. Ikke ekstrem morsom, men jeg likte den bedre enn noe jeg har sett Samberg i tidligere. Kommer til å sjekke ut serien videre. Går vist også ganske bra, og sesong 2 er nok allerede på vei.

 

Cuckoo_GQ_25Sep12_bbc_b_642x390.jpg

 

Må kanskje sjekke ut Bad Education også etterhvert, ettersom Jack Whithall er med.

Lenke til kommentar

Spesialepisodene til Blackadder er også gøyale og verdt å sjekke ut.

 

Seriefinalens siste scene (sett bort fra nevnte spesialepisoder) er forøvrig en av mine favoritt seriefinaler.

 

En av de mest spesielle finalene jeg har sett, tror jeg. Veldig rørende på et vis. Den er mer et innslag av drama med et glimt i øyet enn komedie, egentlig.

Noen som har sett Dr.Who her? Altså den nyeste versjonen, vurderer å begynne med det når jeg er ferdig med Curb.

 

Jeg har sett et par episoder, og er relativt artig, men CGIen er ganske kjip til tider. Jeg har ikke helt bestemt meg for om det er for meg enda, men skal se et par episoder til. Det er verdt å sjekke ut iallefall, Doctor er kul og jenta er søt.

Lenke til kommentar

Har du sett Dag, Maury? Jeg digger det meste du digger, og selv om du kanskje ikke liker norske/skadinaviske(?) serier, må jeg si at du helt sikkert hadde likt Dag. Det er noe helt annet enn "normale" norske serier! Om du ikke har sett det, råder jeg deg til å se det asap :)

 

Edit: Syns også du må få med deg Koselig med Peis. Knallgodt norsk drama! Noe helt annet enn Taxi, Hjem, Himmelblå og alt det skvipet der ;) Du har Norges kanskje 2 beste skuespillere i én og samme serie, Anders Danielsen Lie og Baasmo. Mørk drama, som tilhengere av feks SFU burde likt vil jeg tro.

Vet du om det kommer noen sesong 2 av denne?

 

Ja, jeg prater til Maury. Hehehe.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Koselig med Peis har jeg sett litt av, ikke noe stor fan, men noe av serien ble filmet nede i veien der jeg er oppvokst. Akkurat som noen par scener fra Lilyhammer. Jeg likte Taxi, de to første episodene likte jeg, men svakt på slutten derimot. Elsket ikke serien, men jeg holdt ut i alle 4 episodene, ulikt Lilyhammer som jeg holdt ut bare i en episode.

 

Kanskje jeg får forsøke på nytt, men for tiden har jeg nok av ting å se.

 

Sesong 3 av Downton Abbey med de britiske komiseriene jeg nevnte tidligere. Mer av franske krimdramaet Braquo (litt som The Shield, bare nesten enda mer mørkere), og noe gjennomtiting av Band of Brothers i jula. Pluss alt det samme gamle som tar juleferie snart. Har nok av ting på tallerkenen nå.

 

Også noe danske serier utenom Forbrytelsen som Borgen og De Som Dreper som jeg har lyst på å se igjennom før jeg går ut på norsk is igjen.

Lenke til kommentar

Er det mange som følger med på TV serien "Morgan Freman , livets gåte" og " Et magisk liv" ?

her roter Discovery mye når de setter opp episodene og skriver omtalen .

 

Det jeg har la merke til etter å ha sett 3 episoder av "Et magisk liv" var at det som var betegnet som episode 1 og episode 3 var den samme.

 

Episoden i "Morgan Freeman , livets gåte" virker å bli send i lit tilfeldig rekkefølge ( selv om det er reprise) , Foreløpig episode 1,2,3,5 og og idag ( lørdag) episode 8 .

 

jeg har spurt discovery channel når de forskjellige episodene skal sendes uten å få noe svar .

Er det flere som har lagt merke til det samme ( gjelder for begge seriene ) ?

Lenke til kommentar

Black adder er fantastisk!

 

Noen som har sett Dr.Who her? Altså den nyeste versjonen, vurderer å begynne med det når jeg er ferdig med Curb.

 

Såg første og andre episode og det virket ganske tamt. Virket som et lavbudskjets britisk serie som prøver seg på humor men failer. Måtte tvinge meg gjennom 2. episode.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...