Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Satt her og tenkte på noe. For i løpet av de siste ukene så har jeg tatt meg selv i å foretrekke Whitney, over både de "gamle" favorittene som himym, ttbbt og flere av høstens nykommerne (new girl, suburgatory etc..) I begynnelsen så irriterte serien meg noe så til de grader, for det var jo ikke morsomt, og humoren virket tvunget. Dette stoppet meg likevel ikke fra å forsette å følge meg hver uke, og nå er jeg nødt til å si det. For jeg digger virkelig Whitney. Tiltross for det elendige første inntrykket, den merkelige sammensetningen av støttekarakterer og måten hun gliser hver gang hun prøver å være morsom. Så er det likevel en serie jeg finner veldig sjarmerende og kommer til å forsette å følge med på til den ikke er se lengre. Just my two cents :)

Kanskje du ville fått et annet inntrykk hvis du hadde sett noen gode serier først.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om den nye Sarah Silverman-serien, om piloten blir til serie blir noe. Likte faktisk enkelte deler i hennes forrige program. Ken Leung i samme serie blir bra tror jeg, han fungerte til å levere litt morsomme deler i Lost, og gjorde en ganske merkelig bra rolle i The Sopranos.

 

NBC skal søren meg satse på Rosanne Barr også. Sammen med John Goodman. Virker som kanalen er så desperat nå at den tyr til alt mulig reunions for å få noen faste seere.

Lenke til kommentar

@Lord Britishface

Har sett det meste egentlig. Det der var egentlig bare noen eksempler som jeg rangerer den serien over. Av dagens komediene så er det Community og happy endings jeg foretrekker. Men så er det ikke "komiserier" som er det store hos meg. :)

Endret av Kiro
Lenke til kommentar

NBC skal søren meg satse på Rosanne Barr også. Sammen med John Goodman. Virker som kanalen er så desperat nå at den tyr til alt mulig reunions for å få noen faste seere.

Jeg så Rosanne Barr live når jeg var på JKL.

Faen for en fruityloop hun var.. Virka helt pling i bollen for å si det mildt.

 

Edit: Chuck var like fælt å følge med på som Lost var..

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Fin sesongavslutning og generelt sett fin sesong av Southland denne sesongen. Synes det egentlig har vært seriens høydepunkt.

 

Gikk fra å hate Lucy Liu til å like henne svært godt. Men nå som Elementary kommer (?) så kommer det sikkert til å gå tilbake, bare på grunn av det faktum at hun blir med i en serie som ikke gjør noe annet enn å leve på suksessen til andre. CBS kunne heller bare lagt ned produksjonen av Sherlock-ripoff`en.

 

Michael Cudlitz og Lucy Liu var det beste "paret" denne sesongen, mens Benjamin McKenzie og Shawn Hatosy også var bra.

 

Kanskje følt at det ble litt for mye historie enn hva serien egentlig er ment for, men det har til tider fungert også bra tiltross for at det føles litt påtvunget å ha en morskap-handling inn i hver eneste sak nesten til Lydia denne sesongen.

 

Overall bra sesong. Synd om TNT kansellerer denne. Kanalen har plukket opp altfor mange nye serier, og den gjør det ikke så ekstremt bra. Men får håpe TNT gir oss mer. Kan jo hende at kanalen økser Leverage denne sesongen, og The Closer er jo ferdig i sommer så noe håp er det.

Lenke til kommentar

Lurer på om den nye Sarah Silverman-serien, om piloten blir til serie blir noe. Likte faktisk enkelte deler i hennes forrige program.

 

Nice! Har du noe informasjon om hva slags serie det er snakk om? The Sarah Silverman Program/ likte jeg ganske mye etterhvert!

Lenke til kommentar

Det er sitcom, uten latterspor. Er for NBC.

 

Jeff Goldblum, Ken Leung o.s.v. er med til nå. Jeff er bare med i piloten, vil dukke opp i flere episoder om piloten blir plukka opp.

 

http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/jeff-goldblum-sarah-silverman-nbc-comedy-pilot-296666

 

Men som jeg sa, det er en pilot. En pilot betyr ikke automatisk serie som så mange tror.

 

Denne kan være grei å lese for flere:

http://serienytt.no/...e-til-tv-serie/

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg sesong 1 av Parks er grei, til ok +

Tror uansett folk ikke bør skippe første sesong. En av grunnene til at sesongen kanskje ikke er så utrolig morsom er jo fordi den er ment å introdusere karakterene, og the Pit, blant annet.

 

Og Ron, Tom og Andy er etter min mening likandes fra første sekund.

Lenke til kommentar

Det er stygglenge siden, så jeg husker ikke ordrett, men gisten er vel dette: Parks and Recreation en av de mest kritikerroste seriene idag. Lett den serien jeg ikke hadde sett med best og mest omtale. Den er forgudet. Langt bedre enn alt annet sitcom.

 

Så når du da setter deg ned å ser sesong 1, er det lett å bli underwhelmed (har selv startet piloten to ganger tidligere). Derfor fokuserer folk på det at serien ikke blir skikkelig god før et stykke ut i serien. Logisk nok.

Lenke til kommentar

Spot on, spot on.

 

Serien har også blitt nominert for Emmy`er siden sesong 2. Første Globes-nominasjon kom i år.

 

Leste en del kritikere som mislikte spesielt at Nick Offerman ikke ble nominert for Emmy i 2011. Både Adam Scott og Nick Offerman fortjener Emmy-nominasjoner, med Adam Scott som mitt førstevalg så bra han har blitt på serien nå for nominasjonene som blir offentliggjort nå i juli. Selv om ja Nick Offerman er legendarisk også. Amy Poehler har blitt nominert for Parks And Recreation de siste 2 årene under Emmyene.

 

TCA har serien også blitt nominert og vunnet en av, til Nick Offerman (Ron Swanson). TCA er kritikerne, ikke de "kritikerne" som er sosieteten som tror de kan styre Hollywood (Globes, HFPA). Og er kanskje det jeg vil si er den gjeveste prisen en tv-serie kan få, selv om det er ingen stor pris egentlig. Emmy`ene er det store såklart, med Globes som nr.2 for TV.

 

Også kan legge til, selv om det EW så får heller ikke alle tv-serier slike forsider.

 

parks-recreations-the-smartest-comedy-ew-02-18-2011-449fc.jpg

 

 

Morsomt hvordan serien fikk beste episode-pris av GLAAD. Alle som ser en av de første episodene i sesong 2 skjønner med en gang hvilken episode det er. Den første scenene til Parks jeg brøyt ut i latter for. Var kanskje også første episoden jeg synes Amy Poehler var bra på serien. Episoden heter Pawnee Zoo.

Lenke til kommentar

Er det lov å spørre om serietips her? Isåfall;

Jeg og min kjære leter etter en serie som kan falle begge i smak som vi kan begynne å se.

Hun er litt den gossip girl, glee, one tree hill typen, jeg er heroes, fringe, breaking bad og litt sånne overnaturlige greier.

Vi fant ut at den nye serien som heter Touch på TV2 (Med Kiefer Sutherland) var kul, men jeg leter etter noen flere serier som kan passe oss?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...