Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Er det lov å spørre om serietips her? Isåfall;

Jeg og min kjære leter etter en serie som kan falle begge i smak som vi kan begynne å se.

Hun er litt den gossip girl, glee, one tree hill typen, jeg er heroes, fringe, breaking bad og litt sånne overnaturlige greier.

Vi fant ut at den nye serien som heter Touch på TV2 (Med Kiefer Sutherland) var kul, men jeg leter etter noen flere serier som kan passe oss?

 

Sons Of Anarchy kan dere begge like. Er både menn og kvinner som liker den serien godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det lov å spørre om serietips her? Isåfall;

Jeg og min kjære leter etter en serie som kan falle begge i smak som vi kan begynne å se.

Hun er litt den gossip girl, glee, one tree hill typen, jeg er heroes, fringe, breaking bad og litt sånne overnaturlige greier.

Vi fant ut at den nye serien som heter Touch på TV2 (Med Kiefer Sutherland) var kul, men jeg leter etter noen flere serier som kan passe oss?

 

Pushing Daisies, Unitied States of Tara og House of Lies :)

Lenke til kommentar

Forslagene til Thommesen var gode. Sammen med Jefe sitt forslag om SoA.

 

Det er serier som de fleste burde falle for, hvis de har noe sans for noe annet enn reality og sitcoms som kongen av queens og o.s.v. Pushing Daisies må også være noe av det mest originale produsert for amerikansk nettverks-tv de siste årene. Synd at slik blir kansellert fort som Awake sikkert også blir.

 

Vampire Diaries har jeg hørt er en av de beste nettverksdramaene ved siden av The Good Wife for tiden. Jeg er fan av The Good Wife, men enda en Vampyr-serie frister ikke. Og jeg har ikke helt tiden for en serie på 22-episoder per sesong nå. Skal prøve å få det til etter min første gjennomgang av Mad Men på nytt.

 

Utrolig mye venniner som har falt for Sons of Anarchy, og det var egentlig først i forkant før den fjerde sesongen starta i USA. Aner ikke hvorfor Sons har plutselig blitt mer likt blant jenter de siste åra, men tørr vel gjette på Charlie Hunnam.

 

 

Den Tredje Vakten

 

Ahh, jeg savner den serien!

 

Jeg savner den også. Du burde for all del sjekke ut Southland. Kanskje den serien som har mest likheter til Den Tredje Vakten (skapt av samme folk). Men litt mer realistisk filming og slik enn Den Tredje Vakten hadde. Følger riktignok bare politiet, men flere deler (politibetjenter, etterforskere og gang-sqauds). Sesong 4 vil jeg si er høydepunktet til serien, og jeg hata egentlig første og deler av andre sesongen. Var mye rot med mye karakterer som plutselig poppa fram og tilbake, og karakterer vi plutselig ble fokusert på som ikke helt fikk noe form for payoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynte og følge med på seriene Fringe og Eureka når de startet, men mistet interessen i begge to pga. så ensformige episoder.

Men ser at begge to holder på enda. Sluttet og følge med i rundt sessong 2 på begge to tror jeg.

Har seriene tatt seg opp eller hvordan er de nå?

 

Fringe er lidenskap. Ja, det er ting å mislike - men kjærlighet gjør blind. Og Anna Torv, jeg hadde til og med sett på Glamour om hun spilte der. <3

 

Er det lov å spørre om serietips her? Isåfall;

Jeg og min kjære leter etter en serie som kan falle begge i smak som vi kan begynne å se.

Hun er litt den gossip girl, glee, one tree hill typen, jeg er heroes, fringe, breaking bad og litt sånne overnaturlige greier.

Vi fant ut at den nye serien som heter Touch på TV2 (Med Kiefer Sutherland) var kul, men jeg leter etter noen flere serier som kan passe oss?

 

The Vampire Diaries og Once Upon A time. Sjekk også ut Alphas (den serien blir merkbart bedre halvveis ut i sesongen).

Lenke til kommentar

Er det lov å spørre om serietips her? Isåfall;

Jeg og min kjære leter etter en serie som kan falle begge i smak som vi kan begynne å se.

Hun er litt den gossip girl, glee, one tree hill typen, jeg er heroes, fringe, breaking bad og litt sånne overnaturlige greier.

Vi fant ut at den nye serien som heter Touch på TV2 (Med Kiefer Sutherland) var kul, men jeg leter etter noen flere serier som kan passe oss?

Sjekk også ut Alphas (den serien blir merkbart bedre halvveis ut i sesongen).

 

Virkelig, Alphas? En av de kanskje mest uengasjerende seriene jeg har vært borti. Typisk kjedelig ganske mye non-sence Syfy-serie synes jeg.

 

Ville heller tro at Awake var mer å se på da. Så de 3 første episodene av Awake med en kompis og en vennine her i helga. Venninen min elsket Awake. Ikke på grunn av krim-delen, men på grunn av karakterene appellerte og den var tårevåt og ganske jordnær (hennes ord). Dette er samme venninen som bare liker Sons of Anarchy og True Blood av det jeg ser/så på. Det hjalp kanskje litt at hun er HP-fan også, men allikevel. Alphas?

Lenke til kommentar

Det kunne sikkert vært gjort så enkelt som at de satte seg i en bil, tok med seg en kameramann og en lydmann og dro ut der. Fikk skutt scenen og dro tilbake.

 

Men jeg vil tippe at det antakligvis ikke ville blitt gjort på den måten. Er nok ganske mange personer involvert i en sånn liten scene.

Og da tipper jeg at de fant ut at det er billigere å bare skyte det forann et grønt lærret.

 

Husker også i den perioden Thiffany Thiesen var gravid. Da var det jo greenscreen i annenhver episode.

 

Edit: For å dra inn en sammenligning. Hustle [uK] var opprinnelig filmet i London. Men de flyttet til Birmingham med hele produksjonen for det ble rett og slett for dyrt med locations i London.

Skulle de ha personene forann kjente steder så måtte de greenscreene det.

 

Edit2: Glem alt jeg sa. De var jo faktisk på Yankee Staduim og filma. De har kanskje ikke vært fornøyde med været på det de filma og tok en reshoot innendørs? Ikke vet jeg..

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Utrolig mye venniner som har falt for Sons of Anarchy, og det var egentlig først i forkant før den fjerde sesongen starta i USA. Aner ikke hvorfor Sons har plutselig blitt mer likt blant jenter de siste åra, men tørr vel gjette på Charlie Hunnam.

 

Det er nok en av hovedfaktorene ja. Vil også gjette på at to så sterke kvinnelige karakterer som Gemma og Tara spiller positivt inn på jenter som starter å se på SoA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...